خبرهای داغ:
دبیرستاد کنگره ملی 1300شهید شهرستان فلاورجان:

بردن نام شهید سردار محمد تقی ابراهیمی نزد سردار نقدی باز کننده راه برای مصوب شدن کنگره بود.

دبیرستاد کنگره ملی 1300شهیدشهرستان فلاورجان درنشست خبری گفت:بردن نام شهید سردارمحمد تقی ابراهیمی خدمت سردار نقدی راه رابرای مصوب شدن کنگره فلاورجان بازکرد.
کد خبر: ۸۸۴۸۰۲۵
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج فلاورجان ،سرهنگ محمد رئیسی دبیر ستاد کنگره شهرستان فلاورجان درنشست خبری گفت:آن زمانی که کنگره شهرستان فلاورجان می خواست مصوب بشود باید از2500 شهید کمترنباشدولی وقتی درحضورسردار نقدی نام شهید محمد تقی ابراهیمی این فرمانده قدرتمند خطه خون رنگ کردستان برده شد راه برای مصوب شدن کنگره بازشد.

رئیسی درادامه اضافه کرد:با مصوب شدن کنگره شهرستان کارمان را با برگزاری اولین جلسه در6 رمضان 1393 با حضور16نفرازپیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس وجنگ و مسئولین شهرشروع کردیم واساس نامه ای هم برگرفته از تجربیات کنگره شهرستان نجف آباد وخمینی شهرنوشته شد.

دبیر ستاد کنگره درزمینه آموزش نیروهای کنگره گفت:این آموزش توسط استاد دکتر اسماعیلی از شهرستان نجف آباد با عنوان آموزش تاریخ شفاهی طی 16 جلسه هم تئوری وهم عملی با حضور 40 نفراز خواهران وبرادران بسیجی صورت گرفت .

وی اظهار داشت:شهرستان فلاورجان راباید باعنوان تاریخ شفاهی شهرستان هم قبل ازانقلاب،هم حین وهم بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی معرفی کرد.

رئیسی ضمن بیان سه گام درتاریخ شفاهی(مصاحبه،پیاده سازی،نشر،تدوین وتنظیم) عنوان کرد:تاریخ شفاهی،دقیق ترین مکتوبات تاریخی است که آن را ازتاریخ مکتوب متمایزمی کند .

دبیرستاد کنگره گفت:تاالان حدود 1500مصاحبه داشتیم که 16نفرازخواهران بسیجی پیاده سازی مصاحبه را هم درمنزل وهم درستاد انجام می دهندوگروههای مصاحبه شامل یک سوال کننده ویک جواب دهنده وازهمرزمان آن شهید می باشندو تا الان 5 اثرنشرشده است وبقیه دردست اقدام است.

رئیسی در زمینه جمع آوری و نشر خاطرات شهداگفت:حدود 30 سال از جنگ گذشته و مانسبت به جمع آوری آن دیر اقدام کردیم .این درحالی است که 60٪ ازپدران و مادران شهیدان وفات نمودند و40٪باقی مانده با کهولت سن ،الزایمر و عدم شنوایی روبرو شده اند اما باید این سختی ها را پذیرفت و تا آن زمانی که زنده ایم با عنایت و لطف الهی و حضرت زهرا(س)و بنا به درخواست رهبر عزیزمان این گنج را ازاین گنجینه ها استخراج کنیم و در اختیارجامعه بشری و کسانی که جنگ را درک نکرده اند قرارمی دهیم.

وی ادامه خاطرنشان کرد:ساختار کنگره از شورای سیاست گزاری-ستاد شهر-شهرداری ها – نماینده شهرستان درمجلس شورای اسلامی و مسئول ادارات تشکیل شده است . که شورای شهر کارسیاست گزاری کنگره را برعهده دارند.

دبیرستاد کنگره افزود کرد:شهرستان فلاورجان باداشتن 1300 شهید،2500 جانباز،33 سردار و حدود 200 آزاده میتواندباعث افتخاراین شهرستان می باشد.

رئیسی ادامه داد:شهرستان فلاورجان تامین کننده لشکرهای قدرتمند زرهی8نجف اشرف،امام حسین(ع)و تیپ 28 صفر بوده است .همچنین حفاظت مرکزایران یعنی جماران و انبارهای مهم کشوررا برعهده داشته وازنزدیکترین افراد به حضرت امام (ره)بوده اند.

وی افزود: رزمندگان شهرستان فلاورجان از نیروهای اولیه ای بودند که در سیستان و بلوچستان در مبارزه با آن خلع بلوچ حضور پیداکردند. همچنین با داعش آن زمان در گیر بودند و شاخصه آن روز سردار نبی اله عسگریان بود که آن را بطورفجیع شهید شدولی دست از کار برنداشتند وپایدارماندند .

دبیر ستاد کنگره ادامه داد:شهرستان فلاورجان این افتخار را می تواند داشته باشد که نسبت به جنگ و انقلاب بی تفاوت نبوده و در طول دفاع مقدس در تمام نقاط بحران خیز خصوصا جنگی حضور داشته وبا این اوصاف ما این ماموریت را با پیگیری های بازماندگان از شهدا انجام می دهیم و از ما سوال می شود که این جنگ یک گنج بود آیاخواهید توانست این گنج را استخراج کنید و ما اعلام می کنیم که با تمام وجود میتوانیم این کار را انجام دهیم.

دبیر کنگره شهرستان فلاورجان اظهار داشت:این ستاد با محوریت سپاه ،بسیج و خانواده های شهدا شروع شد و امیدواریم که خداوندمتعال در این ماموریت خطیر به ما کمک کند که این ماموریت را همچون دفاع مقدس انشاء الله به نحو احسن به پایان برسانیم. و در پیشگاه خداوند ،شهدا و سلاله پاک رسول الله(ص)مقام معظم رهبری شرمنده نشویم.

وی هدف از برگزاری این ستاد را اجرای خواسته های امام خمینی(ره)و منویات مقام معظم رهبری دانست وگفت:همان طور که رهبر عزیزمان میفرمایند فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست واین ماموریت که الگو برداری ازشهدااست به نحو احسن به پایان برسانیم.

رئیسی در پایان خاطرنشان کرد:کلید واژه های این کنگره رامی توان از33 سردارشهید، جوانمرد،فداکار،باصداقت ،از خودگذشت،شجاع،دلیر،حفظ منافع ملی و دینی،توکل بر خدا،سادگی،صبر وبردباری دانست وعنوان کرد امیدواریم بتوانیم این وظیفه خطیر را به خوبی انجام دهیم.

ارسال نظرات