خبرهای داغ:
آيت الله نمازي در ديدار با اعضاي بسيج دانشجويي‌كاشان:

دانشجو بايد سياسی باشد

نماينده ولي فقيه دركاشان، گفت: دانشجو بايد سياستمدار باشد اما سياست زده نباشد و به مسائل سياسي و جاري كشور اشراف داشته باشد و به اهداف و سياستهاي گروه ها و جناحها و تشكل هاي سياسي آگاهي داشته باشد تا بتواند قدرت استدلال و قدرت انتخاب داشته باشد.
کد خبر: ۸۸۵۸۱۹۸
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج درکاشان  آيت الله عبدالنبي نمازي در ديدار با اعضاي بسيج دانشجويي كاشان، گفت عملكرد و آثار خدمات بسيج در دوران دفاع مقدس از مرزهاي جغرافيايي جمهوري اسلامي ايران عبور كرده است و تا به غرب و آمريكا رسيده است كه يكي از نشانه هاي آن دو پيام رهبر معظم انقلاب به جوانان آمريكا و اروپا است.

وي افزود: آثار و دستاوردهاي  صدور دو پيام معظم له به جوانان آمريكايي و اروپايي، خيزشي است كه تدريجا در نسل جوان و تحصيكرده آمريكا و اروپا آغاز شده است.
 
نماينده ولي فقيه دركاشان بسيج را يكي از اركان انقلاب اسلامي ايران خواند و اظهار داشت: من با قاطعيت عنوان مي كنم كه آينده جهان از آن اسلام و انقلاب اسلامي ايران است و هيچ شك و ترديد و برگشتي نيز بر آن وجود ندارد چرا كه اين سخن وحي است كه در قرآن مي فرمايد ‹‹وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ›› در كتاب زبور داود نوشتيم و در قرآن هم آورده ايم كه آينده جهان از بندگان صالحان خدا است و هيچ ترديدي هم ندارد.
 
آيت الله نمازي، تشكيل حلقه  هاي صالحين در بسيج و سپاه را مقدمه و زير ساختهاي حكومت اسلامي در زمان ظهور امام زمان(عج) دانست و گفت: بسيج داراي دو ماموريت درون سازماني و برون سازماني است كه مأموريت درون سازماني بسيج دانشجويي در مجموعه دانشگاهها است.
 
وي، يكي از ويژگيهاي دانشجويان بسيجي عالم بودن دانست و افزود: واژه بسيج بايد تداعي كننده يك جوان پرانرژي، فعال و پا به ركاب در عرصه علم و عمل باشد و بسيج دانشجويي بايد با عمل خود در اذهان عمومي تداعي كننده فردي با سواد و محقق و پژوهشگر باشد.
 
نماينده ولي فقيه از بسيجيج دانشجويي خواست تا با قدرت به تحصيل علم و دانش اهتمام داشته باشند  و خوب درس بخوانند تا باسواد و ملا شوند چرا كه جهل توليد علمي ندارد و تنها علم است كه توليد كننده و مولد است.
 
وي با تأكيد بر اينكه قبل از هرچيزي سلاح بسيج،  عالم بودن است، عنوان كرد: دانشجويان بسيجي در دانشگاهها بايد الگوي تمام عيار علمي  براي ديگران باشند و به لحاظ علمي نيز بسيجان بايد پاك و پاكيزه باشند.
 
آيت الله نمازي در ادامه با اشاره به اينكه حقيقت بسيج و بسيجي بعنوان يك عنصر پژوهشگر و فعال در عرصه علمي است، عنوان كرد: بسيجي در عرصه عملي نيز بايد از هرگونه فساد اخلاقي  پاك باشد به گونه اي كه بسيجي در افكار عمومي تداعي كننده جواني پاكيزه  باشدكه اهل گناه و فساد نيست.
 
وي، بسيج دانشجويي را مسلح به دو سلاح علم و عمل دانست و اظهار داشت، بسيج دانشجويي و بسيج طلاب حوزه علميه بايد  مراقب باشند تا هم خوب درس بخوانند و هم گناه نكنند چرا كه جوانان بسيجي براي آينده كشور و اسلام بايد درحال آماده باش باشند.
 
آيت الله نمازي با تأكيد برمسلح شدن جوانان بسيجي به سلاح معرفت، از معرفت بعنوان بالاترين دانش نام برد و گفت: دانشجويان بسيجي در مباحثه با ديگران نبايد كم بياورند.
 
وي همچنين با اشاره به مباحث سياسي در دانشگاهها، گفت: دانشجو بايد سياستمدار باشد اما سياست زده نباشد و به مسائل سياسي و جاري كشور اشراف داشته باشد و به اهداف و سياستهاي گروه ها و جناحها و تشكل هاي سياسي آگاهي داشته باشد تا بتواند قدرت استدلال و قدرت انتخاب داشته باشد كه لازمه آن ارتباط  اساتيد برجسته حوزه و دانشگاه با بسيج دانشجويي است.
 
نماينده ولي فقيه دركاشان يكي از مسائل استراتژيك مورد نياز حوزه و دانشگاه را بحث ولايت فقيه دانست و افزود: امروز دنيا به دنبال درك و فهم صحيحي از ولايت فقيه است تا بداند اين ولايت فقيه چيست كه يك فقيه و مجاهد در ايران به اندازه اي قدرت دارد كه بر همه رهبران سياسي و مستكبر در كاخ سياه واشنگتن و اتحاديه اروپا مي تازد و از هيچكس هراسي ندارد.
 
آيت الله نمازي ادامه داد: در سفررهبر معظم انقلاب به قم و در ديدار با جامعه مدرسين حوزه علميه قم  بحث ولايت فقيه مطرح شد و معظم له فرمود، در كنار مسائل علمي و تخصصي، جاي بحث ولايت فقيه در دانشگاهها و حوزه هاي علميه جايش خالي است و از آن زمان قرار شد به بحث ولايت فقيه در دانشگاه و حوزه پرداخته شود. 
ارسال نظرات