خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور مطرح کرد؛

باید دیدگاه‌های مسئولان نسبت به کشاورزی عوض شود

جهان‌سوز با بیان اینکه باید دیدگاه‌های مسئولان نسبت به کشاورزی عوض شود گفت عده‌ای امروز کشاورزی و خودکفایی را مزخرف می‌دانند، از سال 94 تا سال 96 رکورد واردات در کشور زده‌شده است.
کد خبر: ۸۸۷۶۴۸۵
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور امشب در مراسم گرامیداشت روز قشر بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی اظهار کرد: درایت، توانمندی و تفکر از شاخصه‌های مهندسان بسیجی است.

محمدرضا جهان‌سوز بابیان اینکه استان اصفهان رکن کشاورزی کشور بوده است، گفت: اصفهانی‌ها در موضوع کشاورزی دقیق، علمی و پردرآمد در ایران سرآمد بوده‌اند.

وی وضعیت فعلی کشاورزی در استان اصفهان را مایه تأسف و تأثر بیان و تأکید کرد: باید مسئله حق‌آبه در استان اصفهان به‌درستی دیده شود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور با اشاره به موضوع انتقال آب از یک حوضه به حوضه دیگر، اظهار کرد: به نظرم باید برای کشاورزی فرا سرزمینی از ظرفیت کشاورزان توانمند استان اصفهان و یزد بهره برد.

جهان سوز کشاورزی هوشمند را یک لازمه در یک کشور انقلابی عنوان کرد و گفت: باید تجربه‌های عرصه‌ای و آکادمیک را در کنار هم بگذاریم تا بتوانیم به نتایج خوب برسیم.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره) کشاورزی را محور توسعه می‌دانستند، چرا از این اولویت اصلی کشور غافل شده‌اند؛ رهبر معظم انقلاب قریب به این مضمون فرموده‌اند که نگذارید کشاورزی در زرق‌وبرق دیگر مسائل به فراموشی سپرده شود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور بابیان اینکه امروز به کشاورزی به میزانی توجه نشده است که به وضعیت فعلی رسیده‌ایم،‌ گفت: عده‌ای امروز کشاورزی و خودکفایی را مزخرف می‌دانند، درصورتی‌که گسترش حفر چاه‌های غیرمجاز در کشور در زمان مدیریت همین آقایان اتفاق افتاد.

جهان‌سوز بابیان اینکه امروز در تامین امنیت غذایی دچار مشکل هستیم، گفت: از سال 94 تا سال 96 رکورد واردات در کشور زده‌شده است؛ باید دیدگاه‌های مسئولان نسبت به کشاورزی عوض شود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور اظهار کرد: سردار نقدی رییس سابق بسیج مستضعفین این سازمان را راه‌اندازی کرد و بیشتر تأکید خود را روی مسئله امنیت غذایی داشت.

جهان‌سوز با اشاره به ابعاد امنیت غذایی، گفت: موجود بودن و تولید غذا، در دسترس بودن غذا و سلامتی غذا سه رکن امنیت غذایی است.

وی تصریح کرد: بسیاری از صاحب‌نظران معتقدند امنیت غذایی زیربنای امنیت ملی است و امنیت ملی را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور با اشاره به مسئله امنیت غذایی در جهان اسلام، گفت: بسیج مهندسین کشاورزی آمادگی دارد وارد کمک به تأمین امنیت غذایی در جهان اسلام بشود.

جهان‌سوز بابیان اینکه افراد، علم و توانمندی لازم را در مجمع عالی کشاورزی در سطح استان و کشور داریم، اظهار کرد: به اتکای این افراد و فعالیت‌های خوب درگذشته ما نیازی به مستشاران خارجی در این زمینه نداریم؛ ولی از علوم روز هم غافل نیستیم.

وی اصلی‌ترین طرح بسیج مهندسین را طرح همگام با کشاورز بیان و تأکید کرد: این طرح یک طرح علمی برای پر کردن فاصله عملکردی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات