خبرهای داغ:
نماز جمعه لنجان

تیتر خطیبان جمعه این هفته لنجان

تیتر خطبه های نماز جمعه های برگزاری شده در شهرهای شهرستان لنجان؛ زاینده رود، ورنامخواست،زرین شهر، چرمهین
کد خبر: ۸۸۸۰۶۵۸
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۷

امام جمعه موقت زاینده رود مطرح کرد:

جای خالی «حقوق و بشر» در حقوق بشر آمریکایی احساس می شود

 امام جمعه موقت زاینده رود حجت الاسلام شیخ جعفر موذنی با اشاره به اینکه حقوق بشر بازیچه ای شده برای رسیدن به اهداف غربی ها تصریح کرد: آمریکا دولت تروریستی را تشکیل داده و ادعا می کند که ما طرفدار حقوق بشر هستیم و از حقوق بشر دم می زند و این در حالی است که هدف آمریکایی ها از جنایاتی که هر روزه در سطح دنیا مرتکب می شوند که شاید تنها نمونه هایی از آن علنی شود، صرفا جهت دستیابی آنها به اهداف سیاسی و اقتصادی است.
 
امام جمعه ورنامخواست:

خواب‌ آمریکا درباره برجام‌ ۲ و ۳ تعبیر نخواهد شد/ اعتماد به آمریکا عاقبت خوشی ندارد

 امام جمعه ورنامخواست گفت: کسانی که در لسان‌شان، حافظان امنیت کشور را تحقیر می کنند، بدانند که نفوذی دشمنند و منافع ملی برای آنها ارزشی ندارد و آنهائی که به دنبال برجام ۲و۳ و موشکی هستند، بدانند که با وجود مردان و زنان غیرتمند ایران اسلامی، چنین خوابی تعبیر نخواهد شد.
 حجت الاسلام زارعی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ورنامخواست با اشاره به اینکه حمله ددمنشانه ناوگان آمریکائی به هواپیمای مسافربری ایران در سال ۶۷ مصداقی از حقوق بشر آمریکائی است، اظهار کرد: بی شک یکی از اسناد بزرگ جنایت آمریکا، شلیک به هواپیمای مسافربری خطوط هوایی ایران است و این امر در دنیا همانند یک نقطه سیاه، روی سردمداران آمریکایی را تا ابد  سیاه کرده است.
 
 
امام جمعه زرین شهر

 
حلقه مفقوده کشور فرهنگ است/آتش به اختیار، داشتن جسارت نقد و خودجوشی فرهنگی است

 امام جمعه زرین شهر با اشاره به مبحث آتش به اختیار مقام معظم رهبری گفت: مسئله آتش به اختیار را مقام معظم رهبری یکبار دیگر در مراسم عید سعید فطر به زیبای وبصیرت تمام برای ما تفسیر وتبیین کردند.
باقریان ادامه داد: متاسفانه عده ای معنای درست این واژه را نفهمیدند یا خود را به نفهمی زدند و این واژه را مساوی هرج و مرج قرار دادند و معظم له موضوع آتش به اختیار را صرفا در موضوع مسائل فرهنگی مطرح کردند اینکه ما این را مساوی هرج ومرج بدانیم یا افراط  و تفریط بدانیم برداشت غلط و ناصواب  است.

وی اضافه کرد: آتش به اخیار یعنی در مسائل فرهنگی هر کس به وظیفه خود به درستی عمل کند  و شما ببینید این فضای  مجازی با جوانان ما وفرهنگ ما چه کرده، آتش به اختیار یعنی همه ی ما وظیفه داریم وارد این فضا شویم وبه درستی با منطق غنی اسلام به مبارزه با تهاجم فرهنگی بپردازیم نه این که منتظر اقدامی از طرف نهادهای دولتی و انتظامی  بمانیم.

 
امام جمعه چرمهین:

برخورد گزینشی امریکا با موضوع حقوق بشر به مثابه یک ابزار سیاسی

 
امام جمعه چرمهین بیان کرد: باید توجه داشت که آمریکا برای رسیدن به اهدافش از به‌کارگیری هیچ وسیله‌ای ابا ندارد؛ حقوق بشر، حقوق بین‌الملل، وجدان بین‌الملل و افکار عمومی در راستای اهداف مزبور توجیه و یا سرکوب می‌شوند و در فاجعه ایرباس، اساسی‌ترین حقوق بشر پایمال گردید و حقوق بین‌الملل به بازیچه گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه برخورد گزینشی امریکا با موضوع حقوق بشر به مثابه یک ابزار سیاسی است، یاداور شد: نکته قابل توجه آن است که در این فاجعه وجدان بین‌المللی مجبور به سکوت شد و افکار عمومی منحرف گردید؛ سایر دولت‌های جهان با بی‌تفاوتی خود، میدان را برای ارائه چنین بازی‌ای از سوی آمریکا باز گذاشتند و این گویای این حقیقت تلخ است که حقوق بشر تحریف شد و حقوق بین‌الملل به‌راحتی قابل نقض است.

 


ارسال نظرات