خبرهای داغ:
نشست هماهنگی اربعین

عاشورا، یک مقطع تاریخی نیست، بلکه همه تاریخ است

امام جمعه زرین شهر در نشست هماهنگی اربعین گفت : پس از شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش، رسالت عظیم پیام رسانی قیام عاشورا را امام زین العابدین(ع) و زینب کبری(س) عهده دار شدند و در فرصت های مناسب با بیان مصیبت های جانگداز حادثه کربلا و ظلم و جنایتی که بر اهل بیت پیامبر(ص) روا داشتند، یاد و خاطره جانسوز عاشورا را در دلها زنده می کردند لذا باید گفت عاشورا، یک مقطع تاریخی نیست، بلکه همه تاریخ است.
کد خبر: ۸۸۸۲۷۴۰
|
۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی همایش پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار کرد: واقعه‌ی عاشورا و قیام حضرت سید الشهداء علیه‌السلام پیامد وقایع و اتفاقاتی است که در طی دوران بعد از وفات رسول گرامی اسلام (صاتفاق افتاد و خارج شدن حکومت و جامعه از مسیر هدایت حقیقی خود و انحراف از مسیر اصلی، در اثر سیاست‌ بازی‌ها و مکر و حیله کسانی که تشنه قدرت بودند را می‌توان از علت‌های اصلی وقایع دلخراش عاشورا دانست.

وی با اشاره به اینکه  قیام عاشورا، رخدادی است که تاریخ اسلام، حتی تاریخ بشریت همانندی برای آن سراغ ندارد، افزود:باید توجه داشت روز عاشورا نقطه عطف و سرنوشت‌سازی برای زنده نگاه داشتن اسلام ناب محمدی به شمار می آید و از این جهت واقعه عاشورا به‌صورت رویداد جاودانه‌ای درآمده است که همچون نگین درخشان بر تارک تاریخ و فرهنگ بشری می‌درخشد.

 

وی عنوان کرد: پس از شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش، رسالت عظیم پیام رسانی قیام عاشورا را امام زین العابدین(ع) و زینب کبری(س) عهده دار شدند و در فرصت های مناسب با بیان مصیبت های جانگداز حادثه کربلا و ظلم و جنایتی که بر اهل بیت پیامبر(ص) روا داشتند، یاد و خاطرة جانسوز عاشورا را در دلها زنده می کردند لذا باید گفت عاشورا، یک مقطع تاریخی نیست، بلکه همه تاریخ است.

امام جمعه زرین شهر بیان کرد: از این رو مرور وقایع تاریخی از عاشورا تا اربعین و بازگویی آن برای نسل‌های جوان، می‌تواند به زنده نگه داشتن این حادثه و تکرار این فرهنگ غنی بیانجامد.

وی یاداور شد: کاروان تبلیغی کربلا با وجود همه فشارهای روحی و روانی، سختی‌ها و تنگناهای اقتصادی کار را به جایی رساندند که قاتلان اباعبدالله‌الحسین(ع) احساس خطر کردند و این امر نشان‌دهنده نقش اثرگذار تبلیغ است و باید این درس را بیاموزیم که واقعیت زمانی اثرگذار است که حقیقت آن برای مخاطبان تبیین و روشن شود.

باقریان متذکر شد: فلسفه قیام امام حسین(ع) جهل‌زدایی و از بین بردن گمراهی‌هاست بنابراین باید در زیارت اربعین تعقل شود تا با فلسفه قیام اباعبدالله‌الحسین(ع) آشنا شویم، زیرا این امام بزرگوار خون خود را در پیشگاه خداوند بذل کرد تا بندگان خدا را از جهالت و گمراهی نجات دهد.

 

حجت الاسلام باقریان با اشاره به حضور میلیونی زائران اباعبدالله الحسین (ع) در اربعین سال گذشته گفت: پیام این حضور این بود که ما مسلمانان به ویژه شیعیان می توانیم از عشق و محبت نسبت به امام حسین(ع) به عنوان بالاترین عنصر وحدت و انسجام استفاده کنیم و خود این راهپیمایی بهترین دلیل بر امکان وحدت، انسجام و یکپارچگی است.
امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: امروز نام امام حسین(ع) باید در جهان اسلام زیاد برده شود چراکه وقتی حضرت صاحب الامر(ع)  نهضت و قیام خود را شروع می کند خود را به عنوان جدشان امام حسین(ع) معرفی می کنند و این نشان می دهد در آن زمان، مردم با مرام، راه، نام و اهداف سیدالشهداء به قدری آگاه شدند که امام زمان(عج) اعلام می کند به اینکه جدشان امام حسین(ع) است.

وی در پایان یادآور شد: بنابراین نام امام حسین(ع) باید در جهان اسلام طنین اندازد و زیارت اربعین با شکوه هر چه تمام برگزار و به نام آن حضرت در سراسر جهان توجه شود تا زمینه ظهور امام زمان(عج) فراهم شود.

ارسال نظرات