خبرهای داغ:
امام جمعه اصفهان:

خوشی به خندیدن نیست/ برای منافقان باید سالگرد ذلّت گرفت

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: برای منافقان باید سالگرد ذلت گرفت اما امروز می‌بینیم در کشورهای دیگر ادعای حقوق بشر و آزادی می‌کنند اما همین افراد بسیاری از کودکان و زنان و مردم ما را ترور کردند.
کد خبر: ۸۸۸۳۰۵۲
|
۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، امام جمعه اصفهان گفت: امیرالمؤمنین(ع) راه افزایش مالیات با ایجاد کار را پیشنهاد داده است در غیر این صورت مالیات زیاد شهرها را خراب می‌کند و مردم را هلاک می‌کند بنابراین نباید در سال‌های رکود اقتصادی مالیات را زیاد کرد.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه این هفته اصفهان بادعوت همه به تقوای الهی اظهار کرد: نکته مستحبی که در جامعه درست اجرا نمی‌شود این است که در زمان گفتن اذان دیگران اذان نگویند چرا که مستحب است زمان اذان مثل قران گوش فرا دهیم، نکته دیگر قرآن خواندن در زمان قرآن خواندن دیگری با صدای بلند است، فرهنگ غلطی که در زمان خواندن قران توسط یک شخص با صدای بلند بقیه قران بخوانند باید تصحیح شود.

وی افزود: یکی از سنت‌های الهی امتحان الهی است و خداوند همه را امتحان می‌کند، سنت دیگر این است که اگر کسی نافرمانی کند به خصوص در دنیا فوری عذابش نمی‌کند و به او مهلت می‌دهد، این مهلت هم برای کفار است هم مؤمنان اما تفاوت این است که به مؤمن مهلت می‌دهد تا توبه کند اما به کافران مهلت می‌دهد تا گناهشان زیاد شود.

امام جمعه اصفهان با اشاره به آیه 45 سوره فاطر گفت: این آیه به همین مهلت اشاره دارد که اگر خدا به خاطر گناه کسی را در دنیا عذاب کند همه هلاک می‌شوند اما به آن‌ها مهلت می‌دهد تا زمان مشخص، وقتی زمانش رسید به حسابشان می‌رسد، آیه 3 سوره حجر هم می‌فرماید کفار را رها کن تا گناه کنند بگذار بخورند و بیاشامند و آرزوهای طولانی این‌ها را در غفلت نگه دارد، خود این مهلت خدا یک عذاب برای انسان‌های بدکار است.

وی با تأکید بر اینکه کافران گمان نکنند این مهلت برایشان خیر است، عنوان کرد: این مهلت برای غفلت بیشترشان است چرا که لیاقت برگشتن ندارد، خداوند می‌فرماید گمان نکنید این مهلت برایشان خیر است و امام علی(ع) می‌فرمایند بدترین عذاب همین مهلت دادن است، کسانی که لیاقت رشد را از دست ندادند مهلت داده می‌شوند تا رشد کنند و زنده می‌مانند چون زندگی به نفعشان است و پله‌های رشد را بالا می‌روند.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: در دعای مکارم الاخلاق صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) می‌فرماید خدایا به من عمر بده مادامی که عمر من در مسیر طاعت تو است، اما زمانی که عمر من مرتع شیطان شد جانم را بگیر قبل از اینکه غضب تو به من برسد؛ بنابراین عمر طولانی برای مؤمن نعمت است اما یکی از عذاب‌های دنیا عمر طولانی دادن به کافران است.

وی در خطبه دوم نماز جمعه خاطرنشان کرد: امام علی(ع) فرمودند کسی که در راه خدا مجاهدت کرده و شهید شده مقامش از کسی که توان انجام گناه داشته و گناه نکرده، بالاتر نیست.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: مالیات در طول تاریخ حتی در زمان پیامبر نیز بوده که به آن خراج می‌گفتند، علتش هم این است که مردم با رأی کارگذار انتخاب می‌کنند تا برایشان کار کند و این افراد نمی‌توانند بدون پول کار کنند و باید به آن‌ها پول داد، کسانی که درآمد دارند از امکانات کشور استفاده کرده‌اند پس باید به دولت کمک کند تا دولت هم بتواند کار کند.

وی با اشاره به اینکه حکومت باید کار ایجاد کند تا مالیات دهنده‌ها بیشتر شوند نه با افزایش مالیات باعث از بین رفتن همان اندک مالیات دهنده‌ها هم شود، ابراز کرد: امیرالمؤمنین(ع) راه افزایش مالیات با ایجاد کار را پیشنهاد داده است و به مالک می‌فرماید مالیات زیاد به غیر از آباد کردن ممکن نیست؛ در غیر این صورت مالیات زیاد شهرها را خراب می‌کند و مردم را هلاک می‌کند بنابراین نباید در سال‌های رکود اقتصادی مالیات را زیاد کرد.

امام جمعه اصفهان اذعان: دنیا به این روایت امام عمل کرده و به همین دلیل بهره بانکی بعضی کشورها صفر است، در کشور ایران برخی مناطق محروم هستند اما می‌بینید هر جا بخواهند منطقه محروم حساب می‌کنند تا مالیات ندهند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد در ادامه با اشاره به جشن‌هایی که برگزار می‌شود، بیان کرد: در خصوص جشن‌ها مسأله این نیست که برگزار کننده‌ها مشکلی داشته باشند اما در مورد کنسرت، که طرفداری‌های زیادی هم از آن می‌شود، به وزیر فرهنگ گفتم اگر حتی یک نمونه سود برای کشور داشته باشد جایزه دارید و نباید به خاطر یک جمعی خواسته عموم مردم را کنار گذاشت.

وی اظهار کرد: کسی در ایران پیدا می‌شود که خوشی مردم را نخواهد، اما خوشی به خندیدن نیست به حل کردن مشکلات مردم است.

وی ادامه داد: مناسبت دیگر هفته جنگ 33 روزه است که پیروز شدن در آن باور کردنی نبود، این آیه که با اذن خدا جمع کمی می‌تواند بر جمع کثیری غلبه کند تجلی پیدا کرد در این جنگ و دلیل آن هم این بود که با ایمان مقابل دشمن ایستادند.

امام جمعه اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: برای منافقان باید سالگرد ذلت گرفت اما امروز می‌بینیم در کشورهای دیگر دارند ادعای حقوق بشر و آزادی می‌کنند اما همین افراد بسیاری از کودکان و زنان و مردم ما را ترور کردند، حتی مینی‌بوسی که بچه‌ها را به مدرسه می‌برد منفجر می‌کردند.
ارسال نظرات