خبرهای داغ:
مدیر دارالقرآن بسیج استان اصفهان در مراسم جشن ولادت حضرت معصومه نجف آباد:

ضعف در انتخاب‌ علت عمده آمار بالای طلاق است

مدیر دارالقرآن بسیج استان اصفهان گفت: اگر امروز شاهد آمار بالای طلاق به خصوص در استان اصفهان هستیم، یکی از علل عمده‌اش ضعف در انتخاب‌ها است که فرد عاشقانه انتخاب می‌کند و عاقلانه زندگی می‌کند در حالی که باید عاقلانه انتخاب کرد و عاشقانه زندگی کرد
کد خبر: ۸۸۹۲۴۵۷
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسيج از نجف آباد، عظیم هاشم‌زاده در مراسم گرامیداشت میلاد حضرت معصومه(س) در مسجد جامع یزدانشهر اظهار داشت: یکی از آسیب‌های دوران جوانی و نوجوانی به ویژه در دختران رویاپردازی است و همین رویاها با توجه به روایتی از حضرت علی(ع) دو اشکال عمده در زندگی فرد ایجاد می‌کند که یکی دید کوتاه فرد نسبت به آینده خود و دیگری ساخته شدن آینده فرد بر اساس این تفکرات است.

وی با اشاره به روایت دیگری از امام حسن مجتبی(ع) افزود: درباره همین افکار و تأثیری که بر آینده فرد دارد حضرت این‌گونه بیان می‌کند که من تعجب می‌کنم از افرادی که به فکر چیزی که می‌خورند هستند، اما به خوراک ذهنشان فکر نمی‌کنند.

مدیر دارالقرآن بسیج استان اصفهان در ادامه به برخی از علل شکل‌گیری تفکرات باطل در ذهن جوان اشاره کرد و بیان داشت: رمان‌ها و داستان‌های عاشقانه و گاهاً انحرافی، پیامک‌ها و تصاویری که هیچ ارزش خواندن و دیدن ندارند و فرد هم عدم تأثیرپذیری خود را علت دیدن این تصاویر می‌داند، در حالی‌ که وقتی راه ذهن باز شد، انسان به مرور زمان ناخودآگاه به آن سمت کشیده می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در جریان قتل آتنا که در روزهای اخیر اتفاق افتاده است، چرا باید یک فرد به چنین پستی و حیوان‌صفتی برسد و این جز آزاد گذاشتن افکار انسان علتی ندارد که اگر هوای افکارمان را نداشته باشیم، هر یک از ما به این سمت کشیده خواهیم شد.

هاشم‌زاده با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) سه‌ نکته را که مانع رسیدن به موفقیت در زندگی هستند، بیان داشت و گفت: از تنبلی و کمی همت، که انسان تنبل از نظر روانشناسی فردی است که وقتی تصمیمی می‌گیرد آن را به آینده موکول می‌کند، کمی فکر یا همان عقلانی فکر نکردن و بر اساس احساسات تصمیم گرفتن و ضعف رأی و قدرت ریسک‌پذیری این موانع هستند.

وی یکی از آسیب‌هایی که نسل جوان به ویژه دختران با آن مواجه هستند را احساسی عمل کردن در فعالیت‌ها و زندگی برشمرد و اضافه کرد: اگر امروز شاهد آمار بالای طلاق به خصوص در استان اصفهان هستیم، یکی از علل عمده‌اش ضعف انتخاب‌ها است که فرد عاشقانه انتخاب می‌کند و عاقلانه زندگی می‌کند در حالی که باید عاقلانه انتخاب کرد و عاشقانه زندگی کرد.

همچنین به مناسبت میلاد کریمه اهل‌ بیت حضرت فاطمه معصومه(س) هیأتی از خادمان حرم ایشان در شهرستان نجف‌آباد حضور یافته و در مراسم جشنی که به همین مناسبت عصر امروز توسط بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه نجف‌آباد و با حضور جمع کثیری از بانوان و دختران و هم‌چنین فرمانده سپاه ناحیه نجف‌آباد در مسجد جامع یزدانشهر برگزار شد، محمودنژاد مداح حرم حضرت معصومه به مدیحه‌سرایی پرداخت.

در این مراسم حجت‌الاسلام شفیعی، روحانی این هیأت نیز در بیان جایگاه حضرت معصومه(س) به بیان روایتی از امام صادق(ع) که تمام شیعیان ما در روز قیامت به شفاعت حضرت وارد بهشت می‌شوند، پرداخت.

گرداندن پرچم حرم مطهر در میان جمعیت و پخش تبرکی فضای این مراسم را عطرآگین و معنوی کرد، برپایی غرفه عفاف و حجاب، ایستگاه عکاسی ویژه دختران محجبه و غرفه کتاب از برنامه‌های جنبی این جشن بود.  

ارسال نظرات