خبرهای داغ:
گزارش تصویری:

آبشار جندق، بهشتی در دل کویر

در دل کویر با تلاش یکی از اهالی جندق مکان دلنوازی برای مسافران و گردشگران فراهم آمده است که توجه همگان را به خود جلب می کند
کد خبر: ۸۸۹۵۴۵۸
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خور، یکی از جاده هایی که همواره به خاطرعبور از دل کویر برای رانندگان این مسیر ملال اور است و البته خطرهایی هم به همراه دارد، مسیر دامغان به اصفهان است که معروف به جاده جندق میباشد.

در این جاده جز چند شهر کوچک هیچ نمای دیگری وجود ندارد و تا چشم کار می کند کویر است و کویر، این درحالی است که این جاده درست از وسط کویر می گذرد و انتظاری جز این داشتن هم غیر قابل قبول است.

اما این روزها مسافرانی که از این مسیر عبور می کنند با تابلویی روبرو می شوند که در نگاه اول شبیه به سراب و خیالات می ماند، اما با ادامه دادن به مسیر، به مناظری بر می خوریم که این خیالات را به واقعیت مبدل می کند.

در فاصله کمتر از ۱۵ کیلومتری شهر کوچک و کویری بین راهی جندق با تابلوی آبشار جندق رو برو می شوید که در دل کویری چنان بی آب و علف هر مسافری را به وجد می آورد.

این جاذبه گردشگری با فکر و سرمایه یک سرمایه گذار خوش فکر و با ذوق محلی به نام آقای حشمت فراهم شده است.

این سرمایه گذار خوش فکر توانسته ضمن اینکه با آب این قنات که البته مانند دیگر قنوات منطقه شور می باشد، زمین های پایین دست را آباد کند و کشاورزی خوبی فراهم کند، با آب ذخیره شده در استخر به پرورش ماهی هم مشغول شود درعین حال استفاده های دیگری هم برده و آن را در جهت جذب توریست و گردشگران به کار برد.

این کارآفرین خوش فکر توانسته با استفاده از تونل انتقال آب قنات مکانی خنک را برای شنا و استراحت فراهم آورد که خود دیدنی و شگفت آور است.

چنین امکانی انهم دردل کویری داغ و سوزان دور از انتظار است و برای ساعاتی ارامش را برای هر مسافری به ارمغان میاورد.

تصاویر زیر گوشه ای از جذابیت های این مکان زیبا در دل کویر است.

ارسال نظرات