خبرهای داغ:
حجت الاسلام فرحزاد:

امامزاده نرمی برخوار، قطب فرهنگی استان اصفهان

حجت الاسلام فرحزاد گفت: آستان مقدس امامزاده نرمی تبدیل به یک قطب فرهنگی و مذهبی در شهرستان برخوار و حتی در استان شده است و مؤمنان از شهرهای دور برای زیارت این امامزاده لازم التعظیم می آیند.
کد خبر: ۸۸۹۷۲۳۵
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
به گزارش خبرنگار بسیج از برخوار؛ یک کارشناس تلویزیونی در جمع مردم برخوار در جشن ویژه دهه کرامت در آستان امامزاده ابراهیم علیه السلام ضمن اشاره به روایتی از امام رضا علیه السلام که فرمودند: شیعیان ما در غم ما اندوهگین و در شادی ما مسرور هستند گفت: معمولا مردم در مراسم های عزاداری بهتر و بیشتر شرکت می کنند تا برنامه های شادی و سرور اهل بیت علیهم السلام.
حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد ضمن انتقاد و گلایه از کم رنگ بودن برنامه های مذهبی شاد ادامه داد: به عنوان مثال برای عزای حضرت اباعبدالله دو ماه سیاه می پوشیم و در عزاداری ها شرکت می کنیم در حالی که برای اعیاد شعبانیه و میلاد امام حسین (ع) و امام زمان (عج) تنها یک روز به شادی و سرور می پردازیم.
وی با بیان این که در ماه ذی الحجه ۲۵ واقعه مهم که باعث شادی اهل بیت علیهم السلام است اتفاق افتاده، اظهار کرد: هیچ اشکالی ندارد برای عید غدیر ۱۰ روز مراسم جشن بگیریم و همانطور که برای عزاداری اهل بیت نذر می کنیم برای جشن و شادی آن ها هم نذر کنیم.
کارشناس مذهبی برنامه سمت خدا ضمن اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام عنوان کرد: اگر یک درهم برای اهل بیت (ع) خرج شود بهتر از آن است که در دیگر کارهای خیر خرج شود چرا که کسی که در برنامه های اهل بیت شرکت می کند و با مکتب اهل بیت (ع) آشنا می شود دنبال سایر کارهای خیر هم می رود.
این سخنران ضمن تشکر از مجریان و خادمان آستان امامزاده ابراهیم به خاطر زحمت های فراوان آن ها و برگزاری برنامه های متنوع مذهبی گفت: آستان مقدس امامزاده نرمی تبدیل به یک قطب فرهنگی و مذهبی در شهرستان برخوار و حتی در استان شده است و مؤمنان از شهرهای دور برای زیارت این امامزاده لازم التعظیم می آیند.
فرحزاد از مردم خواست برای رفع مشکلات و برآورده شدن حاجات دنیوی و اخروی خود برای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی نذر و وقف کنند تا بتوانند در صراط مستقیم قرار بگیرند و به برکت این هدایت خدا حاجات آن ها را برآورده سازد.
این کارشناس مذهبی ایام خجسته دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) را تبریک گفت و در ادامه به روایتی از امام هشتم اشاره کرد و گفت: پدرم امام موسی کاظم علیه السلام فرمودند: ای فرزندم هر گاه دچار مشکل، بحران یا مصیبتی شدی ذکر یارئوف و یارحیم را زیاد بگو.
این کارشناس تلویزیونی تاکید کرد: در زیارت های ائمه اطهار علیهم السلام صرفا دنبال رفع مشکلات دنیوی نباشیم و حاجت های معنوی مانند عاقبت به خیری، اخلاق، ایمان و اخلاص را از این حضرات مقدسه بخواهیم چراکه اگر انسانیت انسان کامل شد همه مشکلات دیگر هم حل می شود.
فرحزاد در پایان سخنان خود با اشاره به شعری از سعدی که می گوید: گرت از دوست چشمت به احسان اوست تو در بند خویشی نه در بند دوست گفت: زیارت به معنای دیدار است نه صرفا طلب حاجت و رفع گرفتاری، معرفت نسبت به امام که بالا برود درک و فهم ما از زندگی بالاتر خواهد رفت و در نتیجه زندگی ما بهتر خواهد شد.
ارسال نظرات