خبرهای داغ:
رییس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور:

اصناف سنگرداران «جنگ اقتصادی»/ حمایت از اصناف حمایت از انقلاب اسلامی است

رییس سازمان بسیج اصناف کشور گفت: اکنون جبهه جنگ اقتصادی است و هر واحد صنفی سنگری به نام اقتصاد و فرهنگ محسوب می شود؛ همانطور که جنگ هشت ساله را پیروز شدیم امروز هم باید با دست به دست هم دادن توطئه اقتصادی دشمن را دفع کنیم.
کد خبر: ۸۹۰۸۷۱۳
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از غرب اصفهان، شب گذشته یادواره شهدای بسیج اصفناف اصفهان به همت ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) اصفهان و با سخنرانی دکتر غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور برگزار شد.

دکتر حسن پور در این یادواره شهدا در جمع بسیجیان اصناف اصفهان اظهار کرد: چهارم شهریور ماه به خاطر شهادت شهید عراقی  روز بسیج اصناف نامگذاری شده است.

وی افزود: در سفری که امام (ره) به پاریس داشتند ایشان پس از 13 سال تحمل سختی زندان، به محضر امام راحل رفت و به عنوان مدیر اجرایی نقش ایفا کرد.

وی با بیان اینکه این شهید موتور محرکه انقلاب بود گفت: پس از پیروزی انقلاب، امام فرمان دادند که به موسسه فرهنگی کیهان برود و آنجا را سامان بدهد که این شهید از آن پس چهره ای فرهنگی به خود گرفت.

رییس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور اضافه کرد: امام فرمودند شهادت این شهید برای من سنگین بود و شهید عراقی یک نفر نه بلکه 20 نفر بود.

حسن پور اضافه کرد: جرم این شهید حزب الهی بودنش بود و باید اذعان کرد که اصناف نقش عمده ای در انقلاب و آرمان های این نهضت بزرگ داشتند.

این مسئول در سازمان بسیج، بیان کرد: 11 هزار شهید اصناف و بازار در حال حاضر، شناسایی و تقدیم نظام اسلامی شده که اطلاعاتشان در نرم افزاری تهیه شده است.

رییس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور بیان کرد: بسیاری از بازاریان ما در دوران جنگ کار خود را رها می کنند و به میدان جنگ می روند و در حال حاضر هم اصناف و بازاریان در میدان نبرد با دشمنان قرار دارند.

حسن پور با اشاره به تعطیلی چند ماهه بازار اصفهان گفت: اکنون جبهه اصلی ما جنگ اقتصادی است و هر واحد صنفی سنگری به نام اقتصاد و فرهنگ دارد و همانطور که جنگ هشت ساله را پیروز شدیم امروز هم باید با دست به دست هم دادن توطئه اقتصادی دشمن را دفع کنیم.

رییس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور با بیان اینکه ما از دولت درخواست همکاری داریم بیان کرد: ما از مشکلات دولت باخبریم اما انتظار همکاری هم داریم.

وی خطاب به اعضای بسیج اصناف گفت: شما اصناف در بازار داخلی و صادرات فرمانده هستید و ما هم سربازی شما را می کنیم.

حسن پور اذعان کرد: تمامی نیروهای بسیج و سپاه و… در خدمت اصناف هستند و وزرای اقتصادی باید ببینند آیا ما با فعالیت های اقتصادی در مسیر اقتصاد مقاومتی حرکت می کنیم.

رییس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور با اشاره به راه اندازی مرکز تجاری ترکیه ای در مرکز تهران گفت: این با کدام یک از سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر انقلاب سازگار است و چرا در سالی که بنام اقتصاد مقاومتی تولید و اشغال نام گذاری شده باید شاهد این دست اتفاق ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ چیز در عالم اتفاقی نیست گفت: شهید حججی زحمت کشیده بود، در اردوهای جهادی شرکت کرده بود، تقوا پیشه کرده و برای همین هم به درجه والای شهادت نائل آمد.

رییس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور با اشاره شهادت این شهید گفت: در دوران جاهلیت هم به ایام حرام احترام می گذاشتند در حالی که داعش شرارت را به اوج خود رسانده است، اما بدانید دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.

رییس اتاق اصناف اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه امنیت و آرامش خود را مدیون شهدا هستیم گفت: در این میان شهدای خانواده های اصناف از هیچ خدمتی فروگذار نکردند.

رسول جهانگیری با بیان اینکه در دوران تحریم ها نیز هیچ گاه اصناف از خدمتی فروگذار نکرده اند گفت: اصناف با عبور از مباحث سیاسی تنها به فکر رونق و آبادانی بودند و همیشه نیز در این راه سربلند هستند.

وی تصریح کرد: اصناف هیچ گونه خواسته ای از دولت ندارند اما وقتی قرار است قانون ویژه ای لحاظ شود باید شرایط اصناف را هم در نظر گرفت.

بر این اساس، خانم عباسی همسر شهید مدافع حرم شهید محسین حججی نیز در این یادواره به ایراد سخن درباره همسرش و زندگی و فعالیت های وی پرداخت.

کسب درآمد و رزق و روزی حلال و تاکید بر ساده زیستی محور سخنان همسر این شهید والامقام جبهه مقاومت اسلامی بود.

زهرا عباسی همسر شهید حججی در بخشی از این یادواره شهدای اصناف اظهار کرد: همسرم وقتی آمدند خواستگاری بنده شغل کتاب فروشی داشتند؛ حقوق کم اما با برکتی داشتند.

وی افزود: دادن خمس و زکات و حتی رد مظالم باعث شد که خیر و برکت در زندگی ما بیاید.

همسر شهید حججی اضافه کرد: با این کار زندگی ما آنقدر قشنگ شد که آخرش ختم به شهادت شد.

وی گفت: ایشان حتی درآمد کتاب فروشی خود را صرف اردوهای جهادی می کردند.

خانم عباسی بیان کرد: پدر محسن هم راننده تاکسی بود و به خاطر لقمه های حلالی که به فرزندشان دادند، عاقبت محسن ختم به خیر شد؛ باید برای ما مهم باشد که این رزق از کجا می آید و این است که باعث عاقبت به خیری می شود.

وی در پایان خطاب به بسیجیان اصناف اصفهان گفت: محسن لقمه حلالی را که بدست می آورد به خاطر رضایت خدا بود ما هم باید کاری کنیم که خدا از ما راضی باشد و این یک درس است که باید بدانیم از چه لذت هایی بگذریم که خدا از ما راضی شود، ان شاالله که برای روزی حلال تلاش کنید و رزق حلال بدست آورید.

 

ارسال نظرات