خبرهای داغ:
همزمان با 177 شهرستان؛

واقعه تاریخی غدیر در نطنز بازسازی می شود

امام جمعه نطنز گفت: برای اولین بار تصمیم گرفته شد تا این واقعه تاریخی و مهم با ابزار هنر و فرهنگ در این شهر بازسازی شود تا عموم مردم شهر اولیاء الله بتوانند با این واقعه عظیم بهتر آشنا شوند.
کد خبر: ۸۹۱۰۷۴۶
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲

به گزارش باشگاه خبرنگاران بسیج ، حجت الاسلام روح الله امینی  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از بهترین وسیله ها برای انتقال ارزش ها و اندیشه های دینی و اسلامی، هنر است و این موضوع نیز بارها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است.

امام جمعه نطنز افزود: واقعه غدیر خم هم یکی از آن ارزش ها و اندیشه هایی است که نقش هنر در تبیین، تشریح و انتقال آن در جامعه یک نقش انکار ناپذیر بوده و با ابزار فرهنگ و هنر می توان به زیبایی آن را به تصویر کشید.

وی با بیان این که واقعه غدیر خم برای اولین بار در شهر نطنز و همزمان با ۱۷۷ شهرستان کشور بازسازی می شود، تصریح کرد: برای اولین بار تصمیم گرفته شد تا این واقعه تاریخی و مهم با ابزار هنر و فرهنگ در این شهر بازسازی شود تا عموم مردم شهر اولیاء الله بتوانند با این واقعه عظیم بهتر آشنا شوند.

حجت الاسلام امینی با اشاره به این که این بازسازی در روز شنبه ۱۸ شهریور و همزمان با روز عید غدیر خم صورت خواهد گرفت، بیان کرد: به موضوع غدیر در جامعه اسلامی ما آن چنان که بایسته و شایسته است توجه نشده و برای مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان تشریح نشده است.

وی تاکید کرد: غدیر بحث ولایت در جامعه اسلامی را مطرح می کند و از آن جایی که لزوم انسجام و مدیریت در جامعه یکی از ضروریات است، پیامبر اسلام به دستور خداوند بحث ولایت حضرت علی (ع) را مطرح کردند تا این اتحاد و انسجام حول محور ولایت شکل بگیرد.

امام جمعه نطنز اضافه کرد: بحث غدیر بحث اهل تشیع و اهل تسنن نیست، بلکه بحث رهبری جهان اسلام است و مسئولان مربوطه باید به جد روی این موضوع در تریبون های مختلف کار کنند.
بازسازی واقعه غدیر امسال با همکاری سپاه نطنز، شهرداری، اداره تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی شهرستان نطنز انجام خواهد شد.

ارسال نظرات