خبرهای داغ:
حجت الاسلام و المسلمین سرور استادیار ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (علیه السلام)

محور مسجد باید توحید، تقوا ، ایمان به خدا و اقامه احکام الهی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سرور در همایش تبیین طرح مسجد محوری که در ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (علیه السلام) در جمع ائمه جماعات برگزار گردید گفت : بنای خدا بر این است که خانه خود را به عنوان یک منبع جهانی قرار دهد.
کد خبر: ۸۹۲۱۵۲۹
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (علیه السلام) اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سرور در همایش تبیین طرح مسجد محوری در جمع ائمه جماعات گفت : کلمه مسجد در قرآن کریم 28 بار اشاره شده که 22 مورد به صورت مفرد و 6 مرتبه به صورت جمع بیان شده است .

وی گفت : اولین جایگاهی که در کره زمین خداوند متعال بنا نهاد خانه کعبه و معمار این بنا حضرت ابراهیم (ع) بود و آنچه که از دل تفاسیر معتبر شیعه و احادیث بیان شده طراحی این بنا به صورت نور در اختیار حضرت ابراهیم قرار گرفته است ، جایی که توجه همه ی دلها به آن است.

وی افزود : در آیه إِنَّ اَولَ بَیتٍ وُضعَ لِلنّاسِ لَلذی بِبَکَّةَ مُبارَکاً وَ هُدیً لِلعالَمین 2 نکته نهفته است :

- اولین نکته ، کلمه لِلنّاسِ که عمومیت مسئله را در نظر گرفته ، بنایی که خداوند قصد دارد بنا نهد باید توجه همه مردم را به طرف خود جلب نماید و هدایت عموم باید در نظر گرفته شود.

- دومین نکته ، هُدیً لِلعالَمین است و بنای خداوند بر این است که خانه خود را به عنوان یک منبع جهانی قرار دهد .

 

حجت الاسلام و المسلمین سرور خاطر نشان کرد : خداوند متعال برای مسجد شرایطی قرار داده و هرکس حق ورود به مسجد را ندارد ، طائفین ، عاکفین ، رکع ، سجد ، راکعین و ساجدین شرایطی است که وارد شوندگان به مسجد باید درآن قرار بگیرند.

وی در ادامه گفت : خداوند در سوره توبه می فرماید ، اگر 2 مسئله در مسجد نفوذ کند ، باعث تخریب وحدت بین مومنین خواهد شد و آن شرک و نفاق است.

وی بیان داشت : مسجد سازی باید با نیت و مقاصد پاک صورت گیرد  و محور مسجد باید توحید، تقوا ، ایمان به خدا و اقامه احکام الهی باشد.

 وی در پایان افزود : یکی از راه هایی که دشمن به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی و مسائل مقدس ما می باشد تخریب مسجد است ، مسجد تنها نهاد هویت ساز است و اگر مسجد از بین برود ، جامعه از بین خواهد رفت.

گفتنی است در این همایش بیش از 200 نفر از ائمه جماعات، و مسئولین هیئات امنای مساجد و فرماندهان پایگاه های بسیج از نواحی امام صادق (علیه السلام) ، امام رضا (علیه السلام) و امام حسین (علیه السلام) شرکت داشتند.

ارسال نظرات