خبرهای داغ:
صبح امروز با گرامیداشت یاد شهید محسن حُججی؛

سومین یادواره شهدای یگان حفاظت هواپیمایی استان اصفهان برگزار شد

سومین یادواره شهدای یگان حفاظت هواپیمایی استان اصفهان، به یاد چهار شهید بزگوار این یگان و شهید مدافع حرم، محسن حججی در فرودگاه شهید بهشتی برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۴۳۱۸
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی سروری صبح امروز در سومین یادواره شهدای یگان حفاظت هواپیمایی استان اصفهان با تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان، اظهار کرد: بالاترین ارزش برای آدمی کسب معرفت است.

* معرفت الله، معرفت النفس و معرفت الامام به معنای واقعی در زندگی شهدا موج می‌زد

این سخنران مذهبی با بیان اینکه در تلاش برای کسب سه نوع معرفت باشیم، گفت: شهدای والامقام به این سه نوع معرفت به طور کامل دست پیدا کردند؛ به زندگی شهدا که نظاره می کنیم این سه نوع معرفت به معنای واقعی در آن موج می زند.

وی با بیان اینکه باید ببینیم خداوند چه ابزاری را برای کسب معرفت در زندگی ما قرار داده است، گفت: چشم، گوش و قلب این سه ابزار است که خداوند در روز قیامت از آن‌ها سؤال می کند.

* ائمه معصومین(ع) چراغ حقیقی هدایتند

حجت‌الاسلام سروری با بیان اینکه گوش کردن به حقایق عالمی یکی از ابزارهای کسی معرفت است، اظهار کرد: اهل بیت عصمت و طهارت سکان‌داران هدایت و چراغ در تاریکی‌ها هستند.

این کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: برای پیمودن صحیح راه از بی‌راه نیاز به نور و چراغ دارد که چراغ حقیقی عالم هستی همان ائمه معصومین علیه‌السلام هستند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا سلام‌الله علیها فرمودند «غدیر» حجت را بر همه تمام کرد، گفت: یکی از علمای اهل تسنن گفته است تمام عالم گدای علی (ع) هستند و چه دلیلی بالاتر از اینکه ایشان امام کل است.

حجت‌الاسلام سروری با اشاره به صحبت یکی از نویسندگان و اندیشمندان عالم مسیحیت، اظهار کرد: این شخصی کتابی با عنوان «حسین در تفکر مسیحیت» دارد و گفته اگر این حسین مسلمانان، از آنِ مسیحیان بود به کوچه کوچه، شهر به شهر و کشور به کشور می‌رفتیم و آن‌ها را تسخیر می‌کردیم.

این کارشناس مسائل دینی گفت: در عالم قیامت عده‌ای هستند که به دلیل نداشتن تمسک به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ندای حسرت سر می‌دهند.

وی معرفت الله را اولین نوع معرفت عنوان کرد و افزود: هرکسی ایمانش نسبت به خدا قوی تر باشد، محبتش هم نسبت به خدا بیشتر است، شهید بزرگوار مدافع حرم «محسن حججی» در توصیه خود به فرزندش گفته بود بابا رنگ خدا بگیر تا قیمت پیدا کنی.

حجت‌الاسلام سروری گفت: امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند چقدر زشت برای آدمی است که هفتادسال در مملکت خدا باشد از رزق و روزی خدا بخورد اما نسبت به خدا هیچ نوع معرفتی نداشته باشد.

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به اهمیت رنگ خدایی پیدا کردن، اظهار کرد: زمانی که آدمی رنگ خدا می‌گیرد، شهروند لندنی پروفایل گوشی هوشمند خود را عکس شهید حججی می‌گذارد، این یعنی رنگ خدا پیدا کردن و عزیز شدن.

وی گفت: کسی که معرفت به خدا داشته باشد جان و مال خود را برای او می‌دهد، امام حسین علیه‌السلام همه‌چیز خود را برای رضای خدا فدا کرد.

حجت‌الاسلام سروری شناخت نسبت به خود را به‌عنوان دومین نوع معرفت بیان و تأکید کرد: شهدا به‌خوبی متوجه این نوع معرفت شدند و به آن عمل کردند؛ شهدا در زندگی خود از فرصت‌ها بهترین استفاده و خوب بندگی کردند.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه شهید شاهد است، گفت: در قرآن به‌صراحت بیان‌شده شهیدان زنده‌اند و نزد پروردگار عالمیان روزی می‌خورند.

وی شناخت نسبت به امام را سومین نوع معرفت عنوان و اظهار کرد: این معرفت به طور کامل در زندگی شهدا جلوه کرده است.

* تربیت شهید حججی‌ها کار دین است

حجت‌الاسلام سروری با بیان اینکه کار دین انسان‌سازی است، گفت: دین امثال شهید حججی‌ها را تربیت می کند که با شهادتش جهانی را تکان می‌دهد.

سومین یادواره شهدای یگان حفاظت هواپیمایی استان با گرامیداشت یاد شهید محسن حججی در مسجد فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان برگزار شد.

شهید محمدرضا زمانی، شهید حسین اکبری، شهید محسن دری و شهیده مطهره صوفیان از شهدای یگان حفاظت هواپیمایی استان اصفهان هستند که در پایان مراسم از خانواده بزرگوار این شهدا تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات