خبرهای داغ:
برگزاري آيين با شكوه صبحگاه مشترك نظامي در ذوب آهن

رزمندگان اسلام سرشان در حالي كه زنده بودند بريده مي شد و حماسه امروز شهيد محسن حججي از همان زمان شروع شده است .

همزمان با ششمين روز از هفته دفاع مقدس و به منظور يادآوري فداكاري هاي رزمندگان و شهدا در سالهاي دفاع مقدس و شهداي مدافع حرم صبحگاه مشترك نظامي همچون سال هاي گذشته به همت ستاد برگزاري مراسم هفته دفاع مقدس و با محوريت حوزه مقاومت بسيج شهيد تندگويان در مقابل ساختمان توحيد شركت برگزار گرديد .
کد خبر: ۸۹۲۷۸۶۰
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۰

همزمان با ششمين روز از هفته دفاع مقدس و به منظور يادآوري فداكاري هاي رزمندگان و شهدا در سالهاي دفاع مقدس و شهداي مدافع حرم صبحگاه مشترك نظامي همچون سال هاي گذشته با حضور جمعي از مسئولين سياسي و نظامي استان اصفهان و شهرستان لنجان ، نيروهاي نظامي و انتظامي مستقر در منطقه ، مديران و مسئولين ؛ بسيجيان ، كاركنان و مجاهدان جبهه اول صنعت كشور ؛ ذوب آهن اصفهان و جمعي از خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران به همت ستاد برگزاري مراسم هفته دفاع مقدس و با محوريت حوزه مقاومت بسيج شهيد تندگويان در مقابل ساختمان توحيد شركت برگزار گرديد .

در اين مراسم با شكوه كه صبح روز چهارشنبه 5 مهرماه و مصادف با روز ششم محرم ماه پيروزي خون بر شمشير برگزار شد و حال و هواي محرم و عزاداري سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبداله الحسين (ع) و ياران باوفايش را داشت پس از قرائت قرآن ؛ مسئولين ارشد و مقامات نظامي حاضر ضمن اداي احترام در مقابل تمثال مبارك 283 شهيد دفاع مقدس ذوب آهن از يگان هاي نظامي و انتظامي و يگان ها و گروهان هاي نمونه بسيج استان ؛ منطقه و بسيج ذوب آهن حاضر در جايگاه سان ديده و برنامه هاي صبحگاه مشترك نظامي آغاز شد .

سردار سرتيپ مرتضي قرباني مشاور رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح كشور و فرمانده لشكر 25 كربلا در دوران دفاع مقدس به عنوان سخنران اصلي مراسم به ذكر خاطرات خود از روزهاي آغازين هفته دفاع مقدس ونقش نيروهاي مختلف در اين مبارزه بي امان و خصوصا نقش مردم اصفهان در دوران دفاع مقدس و رشادت ها و فداكاري هاي رزمندگان اصفهاني در قالب دو لشكر معروف يعني لشكر14 امام حسين (ع) به فرماندهي سردار شهيد حاج حسين خرازي و لشكر 8 نجف اشرف به فرماندهي سردار شهيد احمد كاظمي و همچنين فداكاري هاي لشكر 25 كربلا متشكل از رزمندگان شمال كشور به فرماندهي خودش پرداخت .

سردار قرباني با گراميداشت ياد و نام تمامي شهداي انقلاب ؛ دفاع مقدس و مدافع حرم يادآور شد كه پنجم مهرماه مصادف با عمليات ثامن الائمه (ع) در منطقه آبادان و خرمشهر و بيرون راندن دشمن بعثي از اطراف آبادان است كه بعد از عمليات فرمانده كل قوا خميني روح خدا براي شكست حصر آبادان صورت گرفت . وي گفت در آن زمان فرماندهي ارتش به دست بني صدر بود و بني صدر با نيروهاي مردمي همكاري نداشت و تجهيزات نظامي لازم را به آنها نمي داد ولي رزمندگان اسلام خصوصا رزمندگان اصفهاني با اندك تجهيزات و مهمات خود در عمليات گفته شده به قلب دشمن زدندو ضمن بيرون راندن آنها از خاك ميهن اسلامي تعداد زيادي از آنها را كشته و تعداد زيادي را به اسارت درآورده و با به غنيمت گرفتن تجهيزات نظامي لشكرهاي بعدي سپاه را تشكيل و مجهز كردند .

وي گفت در اولين روز شروع جنگ تحميلي مقام معظم رهبري حضرت ايت ا... خامنه اي و سردار شهيد دكتر مصطفي چمران در جبهه  و منطقه خوزستان حاضر شدند و در روز دوم جنگ نيز يك گروه 70 نفري از رزمندگان اصفهاني با حضور 17 نفر روحاني و همراهي آيت ا... طاهري امام جمعه اصفهان در جبهه ها حاضر شدند و ضمن متوقف نمودن دشمن برنامه تجهيز نيروها و حضور آنها در خطوط مقدم جبهه را فراهم آوردند .

وي در شرح خاطرات خود از روزهاي اول جنگ يادآور شد كه در آن زمان در خرمشهر و آبادان روزانه 100 شهيد تقديم اسلام مي شد و شب ها براي دفن شهدا در قبرستان خرمشهر اقدام مي شد و در جيب اين شهدا جز چند سكه پول و بليط اتوبوس چيزي پيدا نمي شد و اين شهدا به خاطر حضور فوري در جنگ هيچ نام ونشاني از خود نداشتند و همه به صورت گمنام دفن مي شدند.

سردار سرتيپ مرتضي قرباني با اشاره به ايثارگري و خلوص نيت رزمندگان اسلام و ظهور امدادهاي غيبي در ايام دفاع مقدس افزود :

رزمندگان اسلام با شجاعت به قلب دشمن زده و بعضي از آنها كه در محاصره و به صورت مجروح به دست دشمن اسير مي شدند به شدت مورد شكنجه قرار گرفته و بدنشان مثله مي شد و افرادي بودند كه با آتش سيگار دو هزار نقطه از بدنشان و حتي حنجره هايشان سوزانده مي شد و يا سرشان در حالي كه زنده بودند بريده مي شد و حماسه امروز شهيد محسن حججي از همان زمان شروع شده است .

وي با اشاره به دستاوردهاي انقلاب اسلامي يادآور شد كه در دوران شاه كشور ما و منافع آن بين خارجي ها تقسيم شده بود و خارجي ها همه اركان كشور را در دست داشتند ولي انقلاب اسلامي كشور ما را مستقل كرد و بعد از انقلاب نيز توطئه ها و كودتا ها با حضور مردم و ايثارگري شهدا خنثي شد .

وي با اشاره به نقش ذوب آهن اصفهان در دوران دفاع مقدس يادآور شد كه ذوب آهن اصفهان در اين دوران ضمن تامين نيروي انساني كمك هاي فني ، اقتصادي و تجهيزاتي خود را به جبهه ها گسيل داشته و 283 شهيد تقديم انقلاب نموده است و در حال حاضرنيز با اقدامات مديريت عامل فعلي از بحران عبور كرده و با احياي مجدد دوران شكوفايي خود را آغاز نموده است و نمونه توليد و اقتصاد مقاومتي است .

در ادامه اين مراسم از خانواده 10 شهيد دفاع مقدس و مدافع حرم به شرح ذيل تجليل شد و لوح هاي يادبود به آنها تقديم شد

  1. خانواده شهيد  مهدي زين الدين با حضور مادر گرامي اين شهيد
  2. خانواده سرلشكر شهيد محمودكاوه با حضور دختر گرامي اين شهيد
  3. خانواده سرتيپ شهيد عباس رفيعي
  4. خانواده سردار شهيد محمد صادقي
  5. خانواده شهيد مدافع حرم شهيد محسن حججي با حضور برادر ايشان
  6. خانواده شهيدعلي قرباني
  7. خانواده شهيد پويا ايزدي از شهداي مدافع حرم
  8. خانواده شهيد جواد محمدي از شهداي مدافع حرم
  9. خانواده شهيد مدافع حرم محمد رضايي از تيپ فاطميون افغانستان
  10. خانواده شهيد مدافع حرم شهيد عزيزا... حسيني از تيپ فاطميون افغانستان

در پايان اين مراسم واحدها و يگان هاي نمونه نظامي سپاه ؛ بسيج و ارتش ، انتظامي ؛ اقوام ، نخبگان ، هسته هاي علمي و تحقيقاتي ، ورزش هاي رزمي ، ورزش هاي باستاني ، پرستاري ، كارگري ؛ آتشنشاني  ؛مداحان و غيره از سطح استان ؛ شهرستان لنجان و حوزه مقاومت بسيج شهيد تندگويان ذوب آهن از جلوي جايگاه رژه رفتند .

ارسال نظرات