خبرهای داغ:
گفتگو با خواننده جوان انقلابی برخواری

هدف من لبیک به ندای رهبری در استفاده از موسیقی در حوزه جنگ نرم است

قبل از هنر خوانندگی و موسیقی کم و بیش در هیات ها برای حضرت عشق اباعبدلله الحسین علیه السلام مداحی می کردم ولی با توجه به بیانات حضرت آقا و ضرورت استفاده موسیقی در جنگ نرم کم کم سمت و سوی خوانندگی گرفتم که این قدم را هم با نیت ماندن در راه امام حسین علیه السلام و اهلبیت و شهدا و نشر معارف آن بزرگواران در این راه برداشتم.
کد خبر: ۸۹۲۸۵۵۸
|
۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار؛ امسال همزمان با شب میلاد با سعادت امام هادی علیه السلام؛ آئین رونمایی از نماهنگ «پهلوون بی دست» با صدای جواد معینی کربکندی و با حضور مادر شهید حاج حسین خرازی برگزار شد.

این آهنگ پیشکشی از این جوان برخواری هدیه به همه شهدا خصوصا سردار شهید حسین خرازی بود که با استقبال مردم شهرستان برخوار از این اثر هنرمند شهرستان روبرو شد.

جواد معینی متولد ۲۰ اسفند ۷۰ در شهر اصفهان و اصالتا اهل کربکند برخوار است که در راه پاسداشت مقام شهدا قدم برداشته است.

به گفتگو با این جوان انقلابی نشستیم تا از اهداف و ایده های او برای آینده و حرف های امروز او که قطعا می تواند برای جوانان مفید باشد باخبر شویم.

تا پایان این گفتگو با ما باشید:

چطور به عرصه موسیقی قدم گذاشتید؟

قبل از هنر خوانندگی و موسیقی کم و بیش در هیات ها برای حضرت عشق اباعبدلله الحسین علیه السلام مداحی می کردم ولی با توجه به بیانات حضرت آقا و ضرورت استفاده موسیقی در جنگ نرم کم کم سمت و سوی خوانندگی گرفتم که این قدم را هم با نیت ماندن در راه امام حسین علیه السلام و اهلبیت و شهدا و نشر معارف آن بزرگواران در این راه برداشتم.

آیا آموزش هم در زمینه موسیقی دیده اید؟

بله مدت دو سال و شش ماه است که در حال فراگیری سلفژ و صدا سازی هستم.

چه هدفی را از تولیدها و اجراهای خود دنبال می‌ کنید؟

هدف من کشاندن موسیقی به طرف هدف متعالی و الهی است و با توجه به اینکه خود را سرباز جنگ نرم می دانم، هدف اصلی من لبیک به ندای رهبری در زمینه استفاده موسیقی در جنگ نرم آن هم با شرایط وویژگی هایی که فرمودند، است و برای رسیدن به این هدف لازم بود دوره ها و تجربیاتی را می گذراندم که کیفیت دلخواه برای تولید اثر های ارزشی را دریابم که همچنان ادامه دارد.

نظر شما در خصوص جریان موسیقی انقلابی و خواننده‌های برجسته آن چیست؟

بنده در آن حد نیستم که بتوانم در این رابطه نظر بدهم ولی احساس می کنم در رابطه با انتخاب موضوعات و نقطه عطف موضوع که مخاطب را با واقعیت های انقلاب و معارف شهدا آشنا کند و زیبایی ها آن را بیان کند باید دقت نظر بیشتری داشت و این دقت نظر در انتخاب ملودی و آهنگ هم باید مورد توجه باشد و طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید به دنبال استفاده از موسیقی پاک باشیم و آن موسیقی غیر لهوی است که رعایت اصول فقهی در آن شده باشد که در حقیقت جان به بی جان ها می دهد.

از تشکیل اتاق فکر و برنامه‌هایتان برای ما بگویید.

حضرت آقا در جایی فرمودند: موسیقی ای ارزشمند است که انسان های خردمند و صاحب اندیشه و افرادی که یک حرکت و تشخیصشان گاهی دنیایی را تکان می دهد از آن بهره ببرند و استفاده کنند.
برای رسیدن به این نوع موسیقی باید از نظرات صاحب خردان بهره گرفت و با تو جه به اینکه در کل انسانی هستم که معتقدم چند تفکر و ایده بهتر از یک ایده واحد است دوستانی دارم که در مورد کارهایم از ایشان نظرخواهی می کنم چون دید هر کدام خیلی تفاوت دارد، از هر کدام به دنبال نظر و ایده برای هرچه بهتر شدن کارها و عامه پسند بودن کارهایم هستم ولی برای آینده ایده اتاق فکر مناسبی دارم و با یاری خداوند با صاحب نظران و صاحب خردان چنین کاری خواهیم کرد.

در شعر و تنظیم بیشتر با چه کسانی همکاری می‌کنید؟

با کسانی که بتوانند آن فضای مناسب با محتوای ترانه را فراهم کنند و ایده هایی برای بهبود کار داشته باشند دست همکاری می دهم و برایم شخص خاصی ملاک نیست چون هر کاری یک سلیقه خاصی را می پسندد که آهنگساز و تنظیم کننده آن باشد.

ارزیابی شما از فضای کلی موسیقی چیست؟

موسیقی ما در این چندسال اخیر هم کار خوب داشته و هم بد و این خوب نیست؛ چرا که موسیقی می تواند خیلی حرف ها را بسیار زیباتر بیان کند و اثر گذار باشد ولی متاسفانه خیلی از اثرها آن معنا و مفهوم مناسب را ندارد و حتی ملودی و آهنگ مناسبی مطابق با ویژگی های موسیقی پاک ندارد ولی دیده می شود و ما باید به روز باشیم و اثرهای مفهومی و ارزشی را با متد روز کار کنیم و یک خروجی اثر گذار و جوان پسند و در چهارچوب قواعد الهی عرضه کنیم.

چه­ کارهایی در دست ساخت دارید؟ هدف و برنامه کلی شما برای آینده چیست؟

در حال حاضر پیشنهاد دو کار دارم که با کمک خداوند با آرامش خاطر انجام می دهیم و به زودی معرفی می شود ولی به احتمال زیاد یکی از کارها در مورد شهدای خلبان است که نتیجه نهایی به زودی مشخص خواهد شد.

نظر شما در رابطه با موسیقی، موانع و مشکلات آن در شهرستان برخوار و سخن شما با مردم و مسئولان شهرستان در این زمینه چیست؟

به نظر من شهرستان برخوار صداها و حنجره های فوق العاده ای دارد که می توانند کارهای موثری داشته باشند ولی دلیل اصلی آن که پا در این عرصه نمی گذارند، هزینه های زیاد برای بسته شدن یک کار ایده آل است و من هم به لطف شهداست که الان در خدمت مردم هستم که گفته ام و باز هم می گویم که طبق فرمایش امام خمینی (ره)؛ شهدای ما همچون امام زاده ها معجزه می کنند و دست می گیرند، افرادی هم که بنده را می شناسند اطلاع دارند که بسیار جسور و پیگیر در یک هدف هستم و معتقدم اگر پا در هدفی گذاشتم باید تا آخرین پله بروم و پافشاری کنم.

حرف آخرم به مسوولان و مردم شهید پرور و عزیز برخوار این است که اگر می خواهند در کارزار عظیم فرهنگی و انقلابی قدمی موثر بردارند امروزه جامعه ما می طلبد که با اشعار و ترانه های ارزشی و بامفهوم راه شهدا را ادامه دهیم و به گونه ای باشد که به جان مخاطب بنشیند و این محقق نمی شود مگر با همت و از خودگذشتگی های همچون عزیزی که در کار بسیار ارزشمند پهلوون بی دست از کمک مالی دریغ نکردند و تنها حرفشان این بود که لیاقت شهید شدن نداشتم اما می توانم نام شهید خرازی را زنده نگه دارم، از جونمان گذشتیم رفتیم جبهه …حالا از مال و اموال دنیا نمی توانیم بگذریم برای کارهای مقدس و باارزش فرهنگی این هم یک نوع حفظ سنگر است.

چیزی جز لبخند نگفت پهلوون بی دستی که از دنیایش گذشت تا دنیای امروز ما رنگی باشد…

ارسال نظرات