خبرهای داغ:
مدیر قرآن و عترت سپاه صاحب الزمان اصفهان گفت:

20هزار نفر در مسابقات قرآن به صورت تیمی در اصفهان شرکت کردند

عظیم هاشم زاده گفت: در مرحله اول این طرح، 4000 تیم 5 نفره شامل 20هزار نفر از سراسر استان در این دوره از مسابقات شرکت کردند .
کد خبر: ۸۹۲۹۳۰۹
|
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

به زارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، هاشم زاده اظهار داشت: دارالقرآن بسیج استان اصفهان با توجه به اینکه طیف گسترده ای از مردم جامعه را شامل میشود، همواره به دنبال طرحی بوده ایم که همزمان مهارت را در کنار تربیت قرار دهد.
مسئول قرآن و عترت دارالقرآن سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان تریج کرد: سوره مبارکه لقمان باتوجه به مفاهیم و نکات تربیتی که در آن نهفته است به ویژه در حوزه تربیت اسلامی، انتخاب شد که محور همه برنامه های این مجموعه در سال 96 شد.
وی افزود: مجموعه کتابی با عنوان"زندگی به سبک قرآن براساس سوره مبارکه لقمان" چاپ شد که به همراه یک سی دی در اختیار تمام حلقه های صالحین استان اصفهان قرار گرفت که هر یک از حلقه های صالحینی که به طور متوسط 10 نفر عضور داشت میتوانست با یک یا دو تیم در مسابقات این طرح شرکت کند.
هاشم زاده در خصوص اعضای هر تیم گفت: هر تیم شامل یک سرپرست، حافظ سوره لقمان، شرکت کننده مفاهیم، خوش نویس و یک نفر فرازخوان برای برادران و مرتّل خوان برای خواهران است.
وی تصریح کرد: در مرحله اول این طرح، 4000 تیم 5 نفره از سراسر استان در این دوره از مسابقات شرکت کردند که پس از برگزاری مسابقات در سطح حوزه ها و نواحی، 200 تیم منتخب آنها به مرحله استانی راه پیدا کردند.
وی افزود:  100 تیم خواهر و 100 تیم برادر در مسابقات استانی این مسابقات شرکت خواهند کرد.
هاشم زاده در پایان یادآور شد که دارالقرآن بسیج سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان طرح های قرآنی دیگری نظیر آموزش قرآن به روش پیامبر(ص) یا همان "اسوه حسنه" که با استفاده از مجموعه احادیث پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه(ع) پیرامون آموزش  قرآن و گردآوری آنها، کتابی حاوی 16 فصل آموزشی به چاپ رسید که تا امروز 22 دوره از برگزاری این طرح میگذرد و در هرطرح به طور متوسط 50 مربی آموزش میبینند.
وی از جمله طرح های دیگر دارالقرآن بسیج اصفهان را طرح محفل انس با قرآن کریم به صورت جهادی برشمرد که در هر روستایی که به دلیل فقر مالی، محفل انس با قرآن برگزار ننموده است، یک محفل انس با بالاترین کیفیت را در آن روستا برگزار میکند.
وی از دیگر طرح های این دارالقرآن را طرح کارگاه تلاوت را برشمرد، به این روش که در تمام شهرستان های اصفهان، جهت دستیابی آسان تر به مربی تلاوت قرآن،  کارگاه های تلاوت در حال برگزاری است.
حجت الاسلام حمیدرضا قربانیان، دبیر برگزاری این دوره از مسابقات از برگزاری رقابت 200 تیم در روز جمعه 14 مهر 96 خبر داد.
قربانیان با بیان اینکه این دوره از مسابقات برای اولین بار است در سطح کشور که به این سبک و روش برگزار میشود گفت: 200 تیم شامل 100 تیم خواهر و 100 تیم برادر در روز جمعه 14 مهرماه96 در شهرستان درچه به رقابت خواهند پرداخت.
دبیر برگزاری مسابقات تصریح کرد: 14 نفر از بهترین داوران در 5 تیم به داوری این دوره از مسابقات می پردازند.
حجت الاسلام قربانیان افزود: به 6 تیم منتخب شامل 3 تیم خواهر و 3تیم برادر هدایایی نظیر اعزام به کربلای معلا، اعزام به مشهد مقدس و جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

ارسال نظرات