خبرهای داغ:
حجت الاسلام ولمسلمین حسینی قمی:

اگر تا کنون اثری از شهدا باقی مانده به برکت برگزاری یادوراه های شهداست.

حجت الاسلام حسینی قمی ضمن تاکید بر برگزاری یادوراه های شهدا گفت:وظیفه ما رساندن پیام شهدا به نسل سوم و چهارم انقلاب است.
کد خبر: ۸۹۳۳۰۵۹
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
به گزارش خبرنگار بسیج از شاهین شهر، یادوراه شهدای طلبه و روحانی شهرستان شاهین شهر و میمه با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، امام جمعه شاهین شهر، فرمانده ناحیه بسیج شاهین شهر و میمه، فرماندار شهرستان و مردم شهید پرور شاهین شهر شامگاه جمعه در مصلی نماز جمعه شاهین شهر برگزار شد.
حجت الاسلام ولمسلمین حسینی قمی با بیان اینکه نسل جدید انقلاب وقایع دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند، گفت: لازم است تا فرهنگ دفاع مقدس و شرح ایثارگری ‏های آن دوران به طرق مختلف به نسل جوان انقلاب منتقل شود که برگزاری یادواره شهدا یکی از بهترین این راه‌ها است. ‏
وی افزود: اگر یاد و خاطره‌ای از شهدا باقی مانده مرهون برگزاری یادوراه‌های شهداست که در اقصی نقاط کشور برگزار می‌شود و این کار بسیار برجسته و خوبی است.
استاد حوزه علمیه فراموشی یاد و خاطره ایثارگری‌های شهدا و مجاهدان در یک جامعه را مساوی با مرگ آن ملت عنوان کرد و گفت: پیامبر اسلام (ص) تا آخرین روز عمر خود ‏احترام بسیار زیادی برای مجاهدان اسلام و خانواده‌های آن‌ها قائل بودند و در مجلسی که جای کافی برای نشستن همه افراد ‏نبود با ورود اعضای خانواده‌های شهدا و ایثارگران عده‌ای از افراد دیگر را بلند ‏می کردند تا خانواده شهدا بنشینند.
حجت الاسلام حسینی قمی بارزترین و مهمترین ویژگی شهدا را خداباوری آن‌ها دانست و تصریح کرد: یکی از جانبازان قطع نخاع سال گذشته می‌گفت: ۳۴ سال است که یک شب خواب راحت و آرام نداشته ام و از من خواست تا به ‏مردم بگویم که آن‌ها برای دنیا به جبهه نرفته اند و برای دین خدا مجاهدت کرده اند.
پیش از این حجه الاسلام ملکیان امام جمعه شاهین شهر و رئیس ستاد یادوراه شهدی روحانی شهرستان شاهین شهر و میمه اظهار داشت:قشر روحانیون نسبت به جمعیشان بیشترین حضور در جبهه‌ها را داشتند و بیشترین شهید در میان قشر‌های مختلف متعلق به قشر طلبه و روحانی بوده است.
وی ادامه داد:در شهرستان شاهین شهر و میمه تاکنون ده شهید طلبه و روحانی شناسایی شده است.
گفتی است براردان حاج محمد یزدخواستی و حاج حسن باقری از مداحان این مراسم بودند و قبل از سخنان حجه الاسلام حسنی قمی از خانواده‌های معظم شهدای طلبه و روحانی شهرستان شاهین شهر و میمه تقدیر به عمل آمد.
ارسال نظرات