خبرهای داغ:
مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج نجف‌آباد:

اطاعت‌پذیری و خودسازی از شاخصه‌های اصلی هر بسیجی است

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج نجف‌آباد درباره شاخصه‌های اصلی یک بسیجی که باید الگو دیگران قرار گیرد، اظهار کرد: اولین شاخص، شاخص فردی است که نکته مهم آن خودسازی است و شاخصه دیگر سازمانی است که مصداقش اطاعت‌پذیری محض است.
کد خبر: ۸۹۵۲۹۷۴
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری فارس از نجف‌آباد، حجت‌الاسلام ابوالفضل پیراسته، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر گلدشت، درباره اهمیت بسیج اظهار کرد: حرکت و تفکر بسیج با آن‌که مبدعش امام بود اما به زمان انبیاء باز می‌گردد و از حرکت‌هایی است که انبیاء در برابر طاغوت‌های زمان داشتند هم چون حضرت موسی که با یک عصا بنی‌اسرائیل را علیه فرعون بسیج کرد.

وی ادامه داد: طبق نص صریح قرآن هر جا مؤمنین متحد و وارد صحنه شدند، بزرگ‌ترین طاغوت‌ها زمان شکست خوردند و انقلاب اسلامی ایران شاهد بارزی است و حضرت امام در 5 آذر این تفکر را به‌ عنوان یک سازمان معرفی کرد که در طول 8 سال دفاع مقدس در قالب ارتش 20 میلیونی جانانه دفاع کردند.

حجت‌الاسلام پیراسته با اشاره به تشکیل بسیج ده‌ها میلیونی در آن‌سوی مرزها بیان داشت: اگر می‌خواستیم این فرمایش رهبری را جامه عمل بپوشانیم سال‌ها وقت نیاز بود، ولی حضور داعش در منطقه سبب خیری بر این خواسته شد تا بدون هیچ سرمایه‌ای به راحتی این هسته‌ها تشکیل شود.

وی در ادامه تصریح کرد: هسته‌ای که در آینده باید معرفی می‌شد، امروز در سایه این پیروزی بزرگ جبهه مقاومت به جهانیان نشان داده شد و چه کسی تصور می‌کرد ظرف دو سال در یمن یک بسیج دو میلیونی تشکیل شود و چه کسی باور می‌کرد دست‌پرورده‌های استکبار، داعش، این‌گونه از منطقه برچیده شود و این جز با حمایت‌های بسیج مردمی حاصل نمی‌شد.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج نجف‌آباد، درباره شاخصه‌های اصلی یک بسیجی نیز افزود: اولین شاخص، شاخص فردی است که نکته مهم آن خودسازی است که فرد باید در سایه خودسازی بتواند در مرتبه اول خود، خانواده و جامعه‌اش را هدایت کند.

وی ادامه داد: چرا باید حضور مردم در مسجدها کمرنگ شده باشد، چرا جوان‌ها و نوجوانان را فراموش کردیم و دیگران برایشان برنامه‌ریزی می‌کنند و اگر مدعی هستیم امثال شهید حججی‌ها را در مساجدمان تربیت کردیم، چرا این تربیت بیشتر نمی‌شود، و دشمن حتی برای خانواده ما نیز برنامه‌ریزی کرده است.

حجت‌الاسلام پیراسته شاخص دیگر را شاخص‌های سازمانی بیان کرد و گفت: یکی از مصادیق شاخص سازمانی، اطاعت‌پذیری است که از واژه‌هایی است که از آن فاصله گرفتیم.

وی یکی از وظایف هر بسیجی را حفظ اصول اساسی اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: دشمن می‌خواهد اصول اساسی اسلام و انقلاب را از ما بگیرد، و اگر اصول اسلامی و ارزشی از زندگی یک فرد مسلمان منها شود، نه‌تنها تفکر بسیجی بلکه اعتقاداتش نیز از کف می‌رود که در راستای حفظ این اصول باید بنیه اعتقادی در عرصه‌های مختلف به‌ خصوص مساجد را تقویت کنیم.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج نجف‌آباد، از دیگر وظیفه بسیجیان را پاسداشت خون شهدا بیان کرد و افزود: نباید اجازه دهیم که خون آن‌ها پایمال شود، باید تعهد بدهیم به خودمان و نگذاریم انقلاب دست‌ نااهلان بیفتد.  

ارسال نظرات