خبرهای داغ:
معاون نشر کنگره ملی شهدای فلاورجان:

کتاب شهدای فلاورجان ویژگی‌های 1300 شهید را ترسیم خواهد کرد

معاون نشر کنگره ملی شهدای  فلاورجان افزود: خاطرات 20 فرمانده شهید شاخص در دست اقدام بوده که امید است  با تلاش شبانه‌روزی مجموعه همکاران در معاونت نشر به‌ روز برگزاری کنگره ملی شهدا برسد و به‌ صورت کتاب در اختیار علاقه‌مندان و عموم مردم  قرار گیرد.
کد خبر: ۸۹۶۷۹۸۸
|
۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، فخری رضایی اظهار کرد: از فروردین سال 96 با توجه به پراکندگی‌های مختلف در مصاحبه‌ها تصمیم بر آن گرفته شد که زمینه‌های همکاری تحت قالب پروژه‌هایی تدوین‌ شده تعریف شود که نتیجه آن تکمیل مصاحبه‌هایی بود که به سرانجام نرسیده بود.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌های مختلف در حیطه ثبت خاطرات شهدا برای هر پرونده نویسنده، ناظر مصاحبه و ناظر پیاده‌سازی خاطرات در نظر گرفته شد که این افراد به‌ صورت گروهی کار خود را  آغاز کرده  و توانستند بسیاری از پرونده‌های خاطرات را در اختیار نویسندگان از پیش تعیین‌شده قرار داده و آنان نیز اولویت اصلی خود را ثبت خاطرات شهدا قرار دهند.

معاون نشر کنگره ملی شهدای  فلاورجان افزود: خاطرات 20 فرمانده شهید شاخص در دست اقدام بوده که امید است  با تلاش شبانه‌روزی مجموعه همکاران در معاونت نشر به‌ روز برگزاری کنگره ملی شهدا برسد و به‌ صورت کتاب در اختیار علاقه‌مندان و عموم مردم  قرار گیرد.

وی در خصوص فعالیت‌های انجام‌ شده در بحث پرداختن به موضوعات فکری کودکان و نوجوانان  و چگونگی ارتباط این قشر با کنگره ملی شهدا بیان کرد: حدود 10 کتاب در قالب شعر و داستان مربوط به کنگره در فضای فکری کودکان و نوجوانان تعریف‌ شده است که تلاش می‌شود هرچه سریع‌تر 5 جلد از این کتاب‌ها تا قبل از ماه پایانی منتهی به کنگره در اختیار این قشر از مخاطبان نیز قرار گیرد.

رضایی اذعان کرد: کتاب شهدای شهرستان فلاورجان که در مجموعه‌ی سه‌جلدی ویژگی‌های 1300 شهید شهرستان را ترسیم خواهد کرد از دیگر اقدامات معاونت نشر بوده و نشریه تخصصی و هم‌چنین سالنامه‌ای که به همین مضمون است و به حضور این شهدا در عملیات مختلف اشاره دارد از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده با همکاری روابط عمومی است.

وی در تبیین سلسله نشست‌های علمی کنگره ملی شهدا تصریح کرد: از ابتدا نگاه علمی به این رویداد فرهنگی مدنظر بوده است، با این‌ وجود طراحی چند همایش علمی در دستور کار قرار گرفته که اولین نشست آن همایش فیاضیه بود.

معاون نشر کنگره ملی شهدای فلاورجان ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی و تخصصی تاریخ شفاهی در دستور کار قرار گرفت که طی روزهای قبل شاهد برگزاری آن بوده‌ایم.

این استاد دانشگاه افزود:در هفته منتهی به کنگره نشست تخصصی ویژه دانشگاهی برگزار خواهد شد تحت عنوان «شبهات دفاع مقدس و ناگفته‌های آن»که قطعاً برای قشر فرهیخته و دانشگاهی نیز مفید و مثمر ثمر خواهد بود چراکه شاهد هستیم از سوی دانشگاه‌های مختلف برای میزبانی این نشست تمایل به همکاری وجود دارد.

وی  ادامه داد: نشست علمی و تخصصی زن و دفاع مقدس یکی دیگر از رویدادهای علمی این کنگره است که تلاش می‌شود در غالب یادآوری خاطره و دغدغه‌های زندگی آنان به‌ صورت علمی و با ارسال مقالات مختلف به آن پرداخته شود.

معاون نشر کنگره ملی شهدای فلاورجان بیان داشت: اولین دوره همایش شیوه زندگی آزادگان در دوره اسارت عنوان همایش دیگری است که در راستای این رویداد فرهنگی برگزار خواهد شد و از این همایش نیز قطعاً حمایت‌های علمی در سال‌های آتی  صورت می‌پذیرد چرا که دبیرخانه این همایش در استان اصفهان خواهد بود و در حال حاضر با استقبال مسؤولان استانی کرمان مواجه شده است.

وی در پایان گفت: تنها مشکل معاونت نشر که هم‌اکنون با آن مواجه است دسترسی به آرشیوی کلی از موضوعات مختلف در طول دوران دفاع مقدس بوده که امید است با هم افزایی متولیان امر نیز این مشکل برطرف شده و شاهد تسریع در فعالیت‌های پیش رو باشیم.

ارسال نظرات