خبرهای داغ:

بهترین معروف اصلاح روابط بین افراد مختلف جامعه است

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه بهترین معروف در زمان فعلی اصلاح روابط بین افراد مختلف جامعه است، گفت: مردم نارضایتی‌هایی دارند که باید به آن توجه شود، مسئولان باید تلاش کنند تا مشکلات برطرف شود.
کد خبر: ۸۹۹۸۶۲۲
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی عصر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شهرضا با اشاره به تقارن نخستین روز نوروز با سالروز شهادت امام هادی (ع)، اظهار داشت: لازم است مراسم‌های سنتی نوروز، از یک روز بعد از آن اجرا شود تا شأن و منزلت اهل بیت (ع) حفظ شود.

وی با بیان اینکه صله ارحام یکی از مهمترین سفارشات ائمه است که در این ایام به خوبی به آن عمل می‌شود، افزود: وقتی مردم به دیدار یکدیگر می‌روند و کدورت‌ها را کنار می‌گذارند، برکات الهی هم نازل می‌شود که یکی از نمونه‌های آن بارندگی‌های ایام ابتدایی سال است.

امام جمعه شهرضا گفت: نوروز عید باستانی ایرانیان است و نمی‌توان با آن مقابله کرد یا آن را زیر سئوال برد، به همین دلیل باید به جنبه‌های خوب آن از جمله صله‌رحم، دستگیری از نیازمندان و برطرف شدن اختلافات، توجه شود.

وی با اشاره به اهمیت برخورد کسبه با مردم در پایان سال، بیان کرد: بعضی از اجناس در مغازه‌ها استاندارد نیست و می‌طلبد ماموران دستگاه‌های اجرایی نظارتی دقیق داشته باشند.

حجت‌الاسلام یعقوبی با تأکید بر اینکه اخلاق اسلامی و سلوک نیکو با مشتریان به ویژه مسافران باید از سوی کسبه رعایت شود، تصریح کرد: شهرضا یک شهر بین راهی است که در طول سال و به‌ویژه در ایام نوروز مسافران زیادی به آن وارد می‌شوند و کسبه شهر نخستین کسانی هستند که با آنان برخورد می‌کنند، بنابراین اصناف فرهنگ اصیل و اسلامی مردم را به دیگران معرفی کنند.

وی با بیان اینکه باید مشکلات کسبه و بازاریان حل شود تا در ایام نوروز بهترین میزبانی را از مسافران داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم که پیوند مردم با نظام هر روز بیشتر شود، گاهی می‌توان با یک اقدام ساده رضایت افراد را جلب کرد، بنابراین همه مسئولان باید به این امور توجه داشته باشند.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه بهترین معروف در زمان فعلی اصلاح روابط بین افراد مختلف جامعه است، بیان کرد: مردم نارضایتی‌هایی دارند که باید به آن توجه شود، مسئولان باید تلاش کنند تا مشکلات برطرف شود و مردم برای انجام هرکاری، در ادارات سرگردان نباشند.

وی با اشاره به اینکه بزرگنمایی مشکلات صحیح نیست، باید واقعیات جامعه مطرح شود و مردم بدانند که اگر نواقصی وجود دارد، خدمات زیادی هم انجام می‌شود، افزود: بسیاری از افراد همان سخنان اسرائیل و آمریکا را در داخل کشور تکرار می‌کنند، در حالی که حفظ وحدت مهمترین نیاز کشور است.

ترافیک یکی از مهمترین مشکلات شهروندان شهرضا است

حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه ترافیک یکی از مهمترین مشکلات شهروندان شهرضا است، اظهارداشت: مسئولان و اعضای شورای ترافیک به این نتیجه رسیده‌اند که از چهارراه شهرداری تا میدان تاسوعا به صورت یکطرفه باشد، اما لازم است نواقص احتمالی طرح نیز برطرف شود تا مردم با مشکلی مواجه نشوند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا نیز در ادامه این جلسه، بیان کرد: یکی از مهمترین مشکلات شهری شهرستان، ترافیک است که بار‌ها از سوی شهروندان تقاضا‌های زیادی برای اتخاذ تدابیری برای برطرف کردن آن، دریافت شده است.

احمد مقامی افزود: مسئله ترافیک هسته مرکزی شهر در چند نوبت کاری در جلسات اصلی و فرعی شورای ترافیک مطرح شد و در نهایت نظرات کارشناسی بر مصوبه‌ای قرار گرفت که به سبب آن مسیر خیابان شهید بهشتی از چهارراه شهرداری تا میدان تاسوعا، به صورت موقت یک طرفه باشد.

وی با بیان اینکه این طرح در مرحله آزمایشی قرار دارد و نواقص آن در عمل نیز در حال بررسی است تا در سریع‌ترین زمان، برطرف شود، تصریح کرد: نتایج اولیه به دست آمده از اجرای این طرح تاکنون رضایت‌بخش بوده است.

عفاف و حجاب باید آسیب‌شناسی شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرضا در ادامه این جلسه، گفت: لازم است در زمینه عفاف و حجاب آسیب‌شناسی انجام شود، این مسأله با راهپیمایی و اقداماتی از این نوع قابل حل نیست.

حجت‌الاسلام محمد حسن رهایی تصریح کرد: رعایت حجاب در ادارات دولتی و اماکن عمومی ضروری است، باید یک عزم همگانی در این زمینه ایجاد تا حجاب به عنوان یک عرف و فرهنگ غالب، نهادینه و قانونمند شود.
ارسال نظرات