خبرهای داغ:
مدیرشبکه بهداشت ودرمان شهرستان نهاوند خبر داد

ارائه خدمات درمانی به بیش از ۲۲ هزار نفر طی ایام نوروز در نهاوند

مدیرشبکه بهداشت ودرمان شهرستان نهاوند گفت: در ایام نوروز بیش از ۲۲ هزار نفر در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها شهرستان نهاوند خدمات دریافت کرده‌اند.
کد خبر: ۹۰۰۳۹۸۱
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸

ارائه خدمات درمانی به بیش از ۲۲ هزار نفر طی ایام نوروز در نهاونددکتر مومنعلی دارابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار داشت: در ایام نوروز بیش از ۲۲ هزار نفر در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها شهرستان نهاوند خدمات دریافت کرده‌اند.

وی افزود: این خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده به مسافرین و شهروندان در واحدهای زیرمجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند در ایام نوروز از تاریخ ۲۸ اسفند ۹۶ تا ۱۴ فروردین ۹۷ بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند اضافه کرد: در این مدت تعداد مراجعه کنندگان به پزشکان عمومی و متخصص در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بیش از ۱۶ هزار نفر و درمانگاه شبانه‌روزی بخش خصوصی بیش از ۶ هزار نفر بوده است.

وی یادآور شد: همچنین تعداد مراجعه کنندگان به دندانپزشکی۲۵۰ نفر، رادیولوژی یک هزار و ۱۱۳ نفر، تعداد سونوگرافی ۱۳۶ مورد، تعداد سی تی اسکن ۲۰۱ مورد و تعداد خدمات مامایی ۳۵۲ مورد بود.

دارابی با بیان اینکه تعداد بستری موقت در اورژانس یک هزار و ۸۹۵ مورد و تعداد بستری در بخش‌های بیمارستانی ۵۴۸ مورد بوده است، گفت: تعداد مراجعه به آزمایشگاه یک هزار و ۷۸۳ مورد، تعداد خدمات پرستاری (تزریقات و پانسمان) یک هزار و ۶۴۷ مورد، خدمات دارویی۳ هزار و ۴۲۲ مورد، تعداد اعزام هوایی و زمینی به استان ۲۶ مورد و تعداد ماموریت‌های پیش بیمارستانی توسط فوریت‌های پزشکی۲۴۰مورد بوده است.

وی ادامه داد: در بخش بهداشت محیط تعداد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی ۲ هزار و ۳۰۰ مورد، معرفی متخلفین  متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به مراجع قانونی ۱۱ مورد و تعداد مراکز تهیه و عرضه موادغذایی تعطیل شده ۱۱مورد  بود.

مدیرشبکه بهداشت ودرمان شهرستان نهاوند با اشاره به صدور ۱۷۱ مورد  کارت سلامت برای کارکنان مراکز تهیه، عرضه و فروش موادغذایی افزود: همچنین نمونه برداری مواد غذایی مشکوک ۳۴مورد، تعداد کلرسنجی آب شرب یک هزار و ۲۹۴مورد و  تعداد نمونه برداری میکروبی آب آشامیدنی ۱۴۸ مورد صورت گرفت.

وی عنوان کرد: جمع آوری و معدوم سازی مواد غذایی فاسد ۵۵۳ کیلوگرم، برخورد و صدور اخطاریه به مراکز غیرمجاز ۵۵ مورد، تعداد رسیدگی به شکایات مردمی ۲۷ مورد توسط بازرسان بهداشت محیط نیز از دیگر اقدامات بوده است.

دارابی ادامه داد: در بحث پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها واگیر و غیرواگیر تعداد فعالیت‌های انجام شده توسط کارشناسان ما در این ایام از جمله حیوان گزیدگی ۳۰ مورد بود که ۹۱ واکسن تزریق‌ شده و نمونه گیری هایپو تیروئیدی تعداد ۲۰۰ مورد، تزریق واکسن بدو تولد ۱۳۵مورد و  تعداد تزریق واکسن مننژیت ۱۶مورد بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات