خبرهای داغ:

جزئیات کمک استان اصفهان به زلزله زدگان کرمانشاه

از زمان وقوع زلزله در استان کرمانشاه، استان اصفهان کمک‌های خود را آغاز کرد و از آن زمان تا کنون علاوه بر کمک‌های نقدی، غیر نقدی و مردمی ۵۰۰ کانکس برای اسکان اضطراری زلزله زدگان اهدا و برای مسکن آنها نیز اقداماتی انجام داده است.
کد خبر: ۹۰۱۱۷۵۹
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۳ در مقیاس بزرگای گشتاوری شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ در نزدیکی ازگله، استان کرمانشاه در نزدیکی مرز ایران و عراق در ۳۲ کیلومتری جنوب غربی شهر حلبچه عراق ایران رخ داد.

در این زلزله آسیب جانی و مالی بسیاری به هموطنان کرمانشاهی وارد آمد. مردم از سراسر ایران برای کمک به آن‌ها شتافتند و علاوه بر کمک‌های مردمی برخی از استان‌های بیشتر برخوردار نیز با برعهده گرفتن بخشی از امور کمک و همراهی خود را آغاز کردند. استان اصفهان نیز از همان ساعات اولیه بخشی از کمک‌ها را به عهده گرفته و با اهدای کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود یاری به زلزله زدگان را آغاز کرد.

در همان روز‌های ابتدایی سه روستا تحت پوشش استان اصفهان درآمد که نیرو‌های بسیج و سپاه به یاری آن‌ها شتافتند. کمک‌های غیر نقدی شامل مواد غذایی و کانکس به آن‌ها اهدا کردند. پس از گذشت چند روز جیره مواد غذایی خشک در اختیار آن‌ها قرار دادند تا خود به پخت و پز پرداخته و به زندگی عادی برگردند.

با وجود سرمای هوا کمک‌های مردمی بسیاری روانه مناطق زلزله زده شد به طوری که بسیاری از آن‌ها در انبار نگهداری و به مرور بین مردم تقسیم می‌شد. علاوه بر کمک‌های نقدی و غیر نقدی مددکاران بسیاری نیز برای کمک‌های معنوی به منطق زلزله زده رفتند و تا جایی که در توان داشتند یاری‌شان کردند

پس از گذشت چند روز از این زلزله و با توجه به اینکه این زلزله در فصل سرد اتفاق افتاده بود اهدای کانکس از طرف مردم و نیرو‌های بسیج و سپاه نیز آغاز شد.

اهدای ۵۰۰ کانکس به زلزله زدگان

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان پیرامون آخرین جزئیات کمک به زلزله زدگان کرمانشاه گفت: در حال حاضر اسکان اضطراری و موقت به صورت صد درصد انجام شده و ۵۰۰ کانکس اهدایی مردم و اصناف و کمک‌های بسیج و سپاه تیز علاوه بر کانکس‌های اهدایی تقدیم زلزله زدگان کرده‌ایم.

سرهنگ احسان‌الله رضا پور افزود: سه روستایی که تحت پوشش استان اصفهان بود شامل مرشاعر فرج امام و بزمیرآباد با نزدیک به یکهزار و ۵۰۰ نفر را تحت پوشش قرار دادیم و در حال حاضر به صورت کامل وضعیت مطلوب است.

وضعیت مسکن سرپل ذهاب

وی پیرامون اسکان دائم زلزله زدگانی که تحت پوشش استان اصفهان بودند، گفت: در تقسیم بندی که انجام شد به استان اصفهان شهر سرپل ذهاب را دادند و صرفأ فقط ساخت مسکن مددجویان بهزیستی مد نظر بود. یشنهاد ما ۱۲۰ واحد بود که به ۸۵ واحد تقلیل دادند و البته این تعداد هم در بررسی‌ها در بروکراسی اداری مانده است.

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه مالکان خانه‌ها تحت پوشش بهزیستی هستند، بیان کرد: وقتی متوجه شدیم که با این وضعیت برای ساخت مسکن دیر می‌شود به عنوان استان معین وارد شدیم نه مجری.

افتتاح مسکن‌های سرپل ذهاب در اردیبهشت

وی گفت: برای ساخت هر مسکن ۱۵ میلیون تومان اضافه بر وامی که مالکان می‌گیرند کمک کردیم. اوضاع همه روستا‌ها خوب است و در اردیبهشت افتتاحیه مسکن دارند.

رضاپور افزود: ۴۵۳ مسکن باید ساخته شود که تعدادی از این‌ها که تعهد کردند اردیبهشت جاری افتتاح می‌شود و مابقی هم تا پایان تابستان تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت کمک رسانی در حال حاضر سمت و سوی نقدی و مصالح دارد، اظهار داشت: زلزله زدگان با یاری خدا وضعیت بهتری دارند و استان اصفهان نیز به عنوان استان معین تلاش خود را برای کمک می‌کند.
ارسال نظرات