خبرهای داغ:
امام جمعه شهر قهدریجان مطرح کرد

هدف بعثت پیامبر اکرم (ص) تکمیل کردن مکارم اخلاق می باشد

امام جمعه شهر قهدریجان بهترین ماه خدا ماه مبارک رمضان است که درآن قرآن ناز می گردد وماه بهار قرآن می باشد.وهدف ازروزه داری این است که اهل تقوا شویم وانچنان باشیم که جاذبه های منفی دنیا ما را ازمسیر طبیعی که باید برای آن خلق شده ایم منحرف ننماید.
کد خبر: ۹۰۱۸۸۷۲
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فلاورجان، حجت الاسلام والمسلمین قاسم هاشمی امام جمعه شهر قهدریجان درجمع پایوران ونیروهای وظیفه در درس اخلاق خود مطالبی پیرامون ماه رمضان ودعای مکارم اخلاق بیان نمود.

وی افزود: جاذبه های دنیایی ،مادی ،مالی ،شهوانی ،هوای نفسانی که جاذبه های منفی دنیا می باشد می باشد باید مواظب باشیم  که ما را ازهدف اصلی که همان قرب خداوند می باشد منحرف ننماید.

هاشمی درادامه  بیان کرد: هدف بعثت نبی مکرم اسلام این است که آدم های ناقص در ماه رمضان کامل شوند.انسان های کامل درماه رمضان به تکامل برسند.اگرماه رمضان تمام شود وعیوب ما برطرف نشده باشداهداف ماه رمضان محقق نشه است.

وی ادامه داد: مکارم اخلاق دعای است که صفات والای انسانی برای زندی مثبت وسودمنداست وپیامبر برای همین والاگرایی آمده است وانسان را از فرومایگی ها به سمت بالا و والا سوق می دهد.

امام جمعه شهر قهدریجان  گفت: پیامبر اکرم (ص) برای تکمیل نمودن اخلاق مبعوث گردیدند وباید درجامعه وانسان های تکامل پیدا کند.

وی تصریح کرد: پیامبر می فرماید که چهار خصلت است که ازمکارم اخلاق است 1- عطاکنی به کسی که تورا محروم کرده است 2- بپیوندی به کسی با تو قطع رابطه کرده است 3- ببخشی کسی را که به تو ظلم کرده است 4- گفتن حرف حق است که هرچند به ضرر خودش باشد .

هاشمی درپایان  اشاره نمود به حدیث امام سجاد 0ع) و گفت: امام سجاد می فرمایند :خدایا مرا محکم واستوار گردان ،برای آنکه به کسی که به من خیانت کرده به خیر خواهی وپاداشم بده به نیکی به کسی که مرا ترک کرده است .کسی که با من قطع رابطه کرده است بپیوندم واز کسی که برای من کار خیری کرده تشکر وقدر دانی کنم .واین روحیه تشکر خیلی مهم است  وخداوندتشکر کردن از بندگان خود را دوست دارد و چشم پوشی کنم از بدی دیگران که اینها همگی از مکارم اخلاق پیامبر می باشد.

ارسال نظرات