خبرهای داغ:

شناخت فضیلت ماه مبارک رمضان بسیار مهم است

یک استاد حوزه گفت: باید پاک و پاکیزه باشیم تا بتوانیم سر سفره خداوند در ماه رمضان بنشینیم و از مائده های آن که همان مغفرت الهی است بهره ببریم.
کد خبر: ۹۰۲۳۲۴۳
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار، مدرس حوزه علمیه شهر قم در مراسم جشن میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام که در پایگاه بسیج صدیقه کبری (س) دولت آباد برگزار شد در جمع بسیجیان، گفت: شناخت فضیلت ماه مبارک رمضان بسیار مهم است و بر ما لازم است احکام روزه داری را بدانیم.

خانم مؤمنی افزود: مهم ترین شناخت، شناخت فضیلت ماه مبارک رمضان است؛ چرا که اگر بدانیم رمضان چه ماهی است خداوند را شاکر می شویم، همانطورکه پیامبر اکرم (ص) در بیان فضیلت ماه رمضان فرموده اند: اول ماه رمضان رحمت است، وسط آن مغفرت و بخشش خداوند و آخر آن نجات از آتش جهنم است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ماه رمضان ۵۰ اسم شهرالبرکت، شهرالعلم، شهرالمغفرت و… دارد، خاطرنشان کرد: سفره خداوند در این ماه پهن است و اگر ما توانستیم از غذاهای سفره بهره مند شویم سود کرده ایم در غیر این صورت متضرر شده ایم.

این کارشناس مذهبی افزود: چگونه می توانیم سر این سفره بنشینیم؟ پاسخ این در سوره طه آمده است: باید پاک و پاکیزه باشیم تا بتوانیم سر سفره بنشینیم و از مائده های آن که همان مغفرت الهی است بهره ببریم.

این استاد حوزه علمیه عنوان کرد: هفت فرصت در ماه رمضان وجود دارد که ما می توانیم از آن ها بهره مند شویم: اولین فرصت؛ فرصت تقویت اراده و تصمیم گیری است و مشکلی که جامعه ما دارد، ضعف اراده است که ما در ماه رمضان با امتناع از غذا خوردن در طول روز و پرهیز از انجام برخی گناهان و… قادر به تقویت اراده خود خواهیم شد.

مؤمنی ادامه داد: حضرت علی علیه السلام می فرمایند: عالم ترین افراد کسی است که خودش را و قدر خودش را بشناسد و حد خود را بداند.

وی دومین فرصت را فرصت آشتی با خداوند دانست و تاکید کرد: حب و بغض ما برای خدا و به خاطر خدا باشد؛ چرا که اگر ما کوچک ترین قدمی برای خداوند برداریم، خدا اظهرالجمیل است و عزت و کرامت ما را ظاهر می کند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: سومین فرصت، نظم و برنامه ریزی است همانطور که سر ساعت غذا خوردن، خواندن نماز اول وقت و… نظم را به ما می آموزد.

مؤمنی افزود: چهارمین فرصت رفع کدورت است که با افزایش دید و بازدیدها این فرصت محقق می شود.

این استاد حوزه اظهار کرد: امام صادق (ع) می فرمایند: چند گروه هستند که نمازهای آن ها یک وجب هم بالا نخواهد رفت که یکی از آن ها کسانی هستند که در جایی بر مردم ریاست می کنند اما مردم از آن ها راضی نیستند و دوم؛ انسان هایی که با هم قهر هستند.

وی گفت: پنجمین فرصت صبر است و ششمین فرصت، فرصت قناعت و هفتمین؛ فرصت پیوند با ولایت است که این فرصت در شب های قدر و احیا که :اسامی ائمه را بر زبان جاری می کنیم، محقق می شود.

مؤمنی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: همانطور که فروردین آغاز سال شمسی و ماه محرم آغاز سال قمری است، ماه رمضان نیز آغاز سال عبادت است که ما باید برنامه های عبادی خود را در این ماه و طبق این ماه تنظیم کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان برخوار نیز با اشاره به نقش خطیر زنان در تربیت فرزندان اظهار کرد: زنان برای دو مسئولیت آفریده شده اند که سایر مسئولیت های آن ها در حاشیه قرار می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری افزود: روش تربیت اول چشم و بینایی است و فرزندان آن چه را که می بینند، می آموزند، بنا بر این باید فرزندان ما آنچه را می بینند زیبا باشد و آن چه را که آن ها در ابتدا می بینند رفتارهای مادر است.

وی ادامه داد: بر اساس یک تحقیق، مهم ترین موضوع نماز است، بنا بر این والدینی که همه نمازهای خود را در مسجد می خوانند یا فرزندان خود را به همراه خود به مسجد ببرند یا نافله های نماز را در منزل بخوانند تا فرزندان نماز خواندن آن ها را ببینند و بیاموزند.

جعفری اظهار کرد: دومین روش تربیتی گوش است یعنی فرزندان بر اساس آنچه می شنوند می آموزند، همانطور که تحقیقات نیز نشان داده اند صحبت کردن مادر با فرزند در رحم بر روی فرزند اثر دارد.

این کارشناس اجتماعی خاطرنشان کرد: قدرت تکلم زنان هشت هزار کلمه در روز است که خداوند این قدرت را به زنان برای موضوع تربیت به آن ها داده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی برخوار در پایان سخنان خود تاکید کرد: بر اساس روایت، هنگام سه سالگی فرزند خود به آن ها بیاموزید که هفت مرتبه بگوید «لا اله الا الله» و در سه سال و هفت ماه و ۲۰ روزگی هفت مرتبه عبارت «محمد رسول الله» را بگوید و در چهار سالگی هفت مرتبه ذکر «صل علی محمد و آله و سلم» را بگوید.

ارسال نظرات