خبرهای داغ:
امام جمعه موقت اصفهان گفت: از مسئولان می‌خواهیم که حقوق‌های نجومی را کم کنند و همت بیشتری برای مشکلات به خرج دهند چرا که یک عده در اداره زندگی خود مانده اند.
کد خبر: ۹۰۷۵۴۹۱
|
۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، حجت السلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های ابن هفته نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: هر نظامی زیربنای عملی او تقوا شد مصونیت دارد همانطور که ۴۰ سال است تجربه کردیم، استکبار جهانی هر کاری بر ضد نظام اسلامی کرد، اما کاری از پیش نبردند.

وی در تفسیر سوره جمعه ادامه داد: وقتی منادی ندا می‌دهد برای نماز جمعه بشتابید، روز جمعه روز عبادت و امام زمان است و روز کار و فعالیت اقتصادی نیست.

امام جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: جمعه روز ظهور امام زمان (عج) و یاران آن حضرت است و در‌های آسمان باز است. اولین اقدامی که پیامبر در هنگام هجرت به مدینه کردند ساخت مسجد و بر پاشدن نماز جمعه بود.

وی افزود: کسی که سرما و گرما او را از شرکت در نماز باز ندارد اهل بهشت است چراکه نماز جمعه کفاره گناهانی است که در طول هفته انجام داده است بنابراین هر کس بیش از سه جمعه را از روی عمد ترک کند خداوند بر دل او مهر می‌زنند.

حجت السلام میردامادی تصریح کرد:در تهران روز جمعه همه مساجد تعطیل است، اما در اصفهان مشکل کجاست که در روز جمعه همه مغازه‌ها باز هستند در حالی که برای نماز جمعه ثواب حج نوشته اند.

وی اضافه کرد: در زمان پبامبر اکرم عده‌ای به دنبال کسب و کار بودند به طوری که تنها ۶ نفر برای نماز جمعه باقی مانده بود که آیه نازل شد اگر این تعداد هم می‌رفتند عذاب نازل می‌شد.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: وقتی کسی در مسافرت به نماز جمعه می‌رود صد برابر ثواب کرده است.

وی ادامه داد: مشکل زمانی است که به جای اینکه از خدا بترسیم از آمریکا بترسیم و از رفتار او هراس داشته باشیم.

حجت السلام میردامادی عنوان کرد: جنگ امروز بیش از آنکه جنگ افتصادی باشد جنگ فرهنگی است و می‌خواهند جوانان را از بین ببرند بنابرین باید مراقب این قشر باشیم.

وی افزود: از سال ۵۸ تحریم‌های آمریکا علیه ایران آغاز شد و تا امروز ادامه دارد و می‌گفتند ۱۳ آبان ۹۷ مردم به خیابان‌ها می‌ریزند که چنین اتفاقی نیافتاد و مردم مثل کوه ایستاده اند.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: از مسئولان می‌خواهیم که حقوق‌های نجومی را کم کنند و همت بیشتری برای مشکلات به خرج دهند چرا که یک عده در اداره زندگی خود مانده اند.

وی اضافه کرد: آمریکا رو به اوفول است و نگران از دست دادن جایگاه خود در دنیا است همانطور که امام خمینی (ره) به گورباچف نامه نوشت و گفت: مشکل تو دین زدایی است آمریکا هم به همین سرنوشت دچار شده است.

حجت الاسلام میردامادی یادآور شد: از کسانی که برای برپایی مراسم اربعین تلاش کردند به خصوص نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که امنیت این سفر را تأمین کردند، تشکر می‌کنیم، اما از دولت و بانک مرکزی گله دارم شما گفتید با گذرنامه و رواید ایرانی عزتمندانه رفتار خواهد شد، اما در اربعین پول ملی ما را قبول نمی‌کردند که نشانه بی تدبیری است.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: آیا مردم تنها با کنسرت و اینکه اجازه دهید زنان در خیابان‌ها با موتورسیکلت جلولان دهد واقعا شاد می‌شوند؟
ارسال نظرات