خبرهای داغ:

جنگل دست کاشت ۱۰۰هکتاری برخوار افتتاح شد

در آیینی جنگل دست کاشت ۱۰۰هکتاری برخوار به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۰۸۰۷۵۲
|
۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان در این آیین گفت: تا کنون بیش از چهار هزار و ۵۰۰هکتار از عرصه های برخوار جنگل کاری شده است و پنج هزار هکتار آن نیز نیاز به جنگل کاری دارد.

عبدالرضا مهاجر افزود: استان اصفهان بیش از ۱۰میلیون و ۷۰۰هزار هکتار وسعت دارد که بیش از سه میلیون و ۲۰۰هکتار از آن اراضی بیابانی است.
وی گفت: بیش از یک میلیون و ۹۰هزار متر از عرصه های بیابانی استان اصفهان کانون های بحران و فرسایش بادی است و تاکنون ۳۰۷هزار هکتار از آن با اعتبار ملی و استانی نهال کاری شده است .
به گفته مهاجر، استان اصفهان ۱۶کانون بحران فرسایش بادی دارد که دو کانون بحران برخوار – سکزی و نایین – انارک علاوه بر فرودگاه و آزادراه ها، شهرها و روستاهای بیشتری را در معرض آسیب قرار داده و نیازمند توجه بیشتری است.
مسوول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان نیزگفت: قرارگاه بسیج سازندگی تاکنون ۱۲هزار هکتار از عرصه های بیابانی در ۵کانون بحران در آران و بیدگل، برخوار، نایین، شرق اصفهان و خور و بیابانک را جنگل کاری کرده است.
سرهنگ احسان الله رضاپور افزود: ‌بسیج سازندگی استان اصفهان رتبه اول بیابان زدایی در کشور را کسب کرده و در هر عرصه بیابان زدایی و جنگل کاری بیش از ۹۸درصد بستر سبز تحویل داده است.
رییس اداره منابع طبیعی شهرستان برخوار هم گفت: شهرستان برخوار بیش از ۱۶۵هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که ۵۴هزار هکتار آن عرصه های بیابانی و ۴۷هزار هکتار آن کانون بحران است.
سهیل سهیلی افزود: جنگل کاری پنج هزار هکتار از عرصه های برخوار به اعتباری افزون بر ۳۰۰میلیارد ریال نیاز دارد.

ارسال نظرات