خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خوانسار :

تشکیل بسیج مستضعفین، انشاء الهی بود که از زبان امام (ره) جاری شد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خوانسار با بیان این که بسیج نهادی با کارکردهای متفاوت است گفت: امام (ره) پس از پیروزی انقلاب و صدور دستور تشکیل بسیج مستضعفین در سال 58 عنوان کردند که باید همه مردم برای دفاع از اسلام، انقلاب و ملت بسیج شوند و قصد امام (ره) از انجام این کار یک انشاء الهی بود که از زبان ایشان جاری شد.
کد خبر: ۹۰۸۰۹۱۳
|
۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خوانسار، سرهنگ پاسدار حمیدرضا مجیری در نشست خبری که در جمع اصحاب رسانه برگزار شد ضمن تبریک تقارن هفته وحدت با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: همه انبیاء الهی از طرف خداوند ماموریت داشته اند تا برای دفع ظلم، مردم مستضعف را برانگیخته و با بسیج مردمی حکومت الهی تشکیل دهند.

وی افزود: در زمان رسول خدا (ص) نیز پس از 13 سال خفقان مکه، مردم با ایشان همراهی کردند و به محض ورود به مدینه اولین نقطه یعنی مسجد نبوی را که سرآغاز شکل گیری حکومت اسلامی بود بنا کرده و با پشتبانه مردم پیامبر اسلام (ص) توانستند تمدن اسلامی را شکل دهند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خوانسار با تاکید بر این که بسیج نهادی با کارکردهای متفاوت است تصریح کرد: امام (ره) پس از پیروزی انقلاب و صدور دستور تشکیل بسیج مستضعفین در سال 58 عنوان کردند که باید همه مردم برای دفاع از اسلام، انقلاب و ملت بسیج شوند و قصد امام (ره) از انجام این کار یک انشاء الهی بود که از زبان ایشان جاری شد.

وی خاطر نشان کرد: بسیج وابسته به دولت نیست و خود مردم این نهاد را تشکیل داده اند تا از تمامیت ارضی و دینی آنها حفاظت کند، هم چنان که از ابتدای انقلاب نیز قائله های مختلفی رخ داد و یکی از ارکانی که با آنها مبارزه کرد بسیج بود.

سرهنگ مجیری عنوان کرد: پس از حمله عراق با ورود بسیج به عرصه، محاسبات جنگ تغییر کرد و همه مردم بسیج را با این بعد نظامی می شناختند، اما پس از جنگ رهبر انقلاب کارکردهای مختلف بسیج را مشخص کردند و اینجا بود که کارکردهای بسیج تعیین شد تا بر اساس تهدیدات دشمن قابلیت ورود به عرصه های مختلف را داشته باشد.

وی اضافه کرد: در زمان بسیج سازندگی بسیج موفق وارد شد و به کشور خدمات ارزنده ای کرد و پس از آن در شبیخون فرهنگی نیز توانست وارد این عرصه شده به بازسازی فرهنگ اصیل اسلامی بپردازد، هم چنین در عرصه سیاسی نیز بسیج برای مصالح کشور و با عنایت به فرمایش رهبر انقلاب که فرمودند بسیج سیاسی کار نیست بلکه متعلق به مردم است، بدون طرفداری از جناح های سیاسی و تنها برای تشویق مردم برای شرکت در انتخابات هم چون عرصه های دیگر به این عرصه نیز وارد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خوانسار هم چنین به حضور موثر بسیج در زمینه های علمی  اشاره کرد و دستیابی به علوم هسته ای و نانوتکولوژی و علومی که در آن کشور تجربه ای نداشت را از دستاوردهای این موضوع دانست و افزود: امام (ره) بسیج را طراحی کرد تا مردم پای کار انقلاب بیایند و هر جایی که انقلاب و نظام نیاز دارد مردم حضور داشته باشند.

وی به مسئولیت میان بخشی بسیج به عنوان زبان مطالبه گر مردم نیز اشاره کرد و گفت: بسیج زبان مطالبه گر دارد و مطالبات مردم را به مسئولان می رساند.

وی افزود: انقلاب اسلامی محدود به مرزهای ایران نیست و یکی از وظایف بسیج  صدور انقلاب بوده و موظف است انقلاب اسلامی را به همه دنیا معرفی کرده و از آن حفاظت کند و همین مسئله وظیفه بسیج را سنگین تر می کند.

سرهنگ پاسدار مجیری به فرمایش رهبر انقلاب در خصوص در پیش بودن خرمشهرها اشاره کرد و این تعبیر رهبر انقلاب را برای انجام اقدامات و عملیات های موثر در عرصه های مختلف مهم دانست و ادامه داد: بسیج باید بر اساس سند پیشرفت ایرانی اسلامی که رهبر انقلاب برای پیشرفت پنج دهه آینده کشور تعریف کرده اند حرکت کند.

وی در ادامه به بخشی از برنامه های شاخص هفته گرامیداشت بسیج در شهرستان خوانسار نیز اشاره کرد و افزود: عمده برنامه های گرامیداشت هفته بسیج در شهرستان پایگاه محور بوده و البته چند برنامه شاخص از جمله غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا، برگزاری جشنی به مناسبت سالروز میلاد نبی اکرم (ص) و همایش سراسری بسیجیان با عنوان "بسیج، چهل سال افتخار" در روز پنج آذر در سطح شهرستان اجرا خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خوانسار هم چنین در مورد برخی اقدامات امنیت محور بسیج در طول سال گفت: از سال گذشته طرحی با عنوان طرح رضویون با محوریت گشت های محله محور در روستاهای هدف شروع شد و امسال این گشت ها در سطح شهر انجام خواهد شد.

وی هم چنین اجرای رزمایش بزرگ عاشورایی محمد رسول الله با شرکت 300 نفر از بسیجیان شهرستان را از دیگر اقدامات بسیج بیان کرد و ادامه داد: اولین مسئله مهم برای ما بحث امنیت است و در هر نقطه ای که نیاز به برقراری امنیت باشد بسیج حضور خواهد یافت.

سرهنگ مجیری تاکید کرد: در خصوص مدیریت بحران نیز پیشنهادهایی به شورای پدافند غیرعامل شهرستان ارائه شده است.

ارسال نظرات