خبرهای داغ:
امام جمعه فولادشهر

مظهر ایمان ، سخاوت وحسن خلق می شود ومظهر کفر، بخل و سوء خلق است

امام جمعه فولادشهر گفت:خداوند متعال دوبال به ایمان و دو بال به کفر داد وآن دو بالی که به ایمان دادحسن خلق و سخاوت بود و آن دو بالی که به کفرداد سوءخلق و بخل بود یعنی مظهر ایمان ، سخاوت وحسن خلق می شود ومظهر کفر، بخل و سوء خلق است .
کد خبر: ۹۰۸۸۳۶۴
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج لنجان ، حجه الاسلام سرافراز امام جمعه فولادشهر در جمع پایوران ناحیه لنجان گفت: یکی از موضوعات مهم و اساسی برای بشر از دیدگاه خدای متعال توجه به اخلاق است.ولی امروز متاسفانه گمشده بشر همین اخلاق است و همه مصیبتها ، دردها ، رنجها، ظلمها، بی عدالتی ها ، حق خوری ها، حق کشی هاو همه این فجایایی که می بینید در گوشه گوشه عالم کوچک و بزرگ ، ریز و درشت اتفاق می افتد و همه به خاطر دور افتادن انسان از اخلاق است.

سرافراز ادامه داد: همه مکاتب بشری و ادیان الهی به مسئله اخلاق تکیه داشته اند یعنی موضوع اخلاق صرفا برای ما مسلمانان نیست بلکه برای کل بشریت است. فلسفه بعثت پیامبر اسلام(ص) همین اعلام می شود که برای احیاء مکارم اخلاق مبعوث شدند . قرآن وقتی پیامبررا توصیف می کند با آن واژه های بلند و عالی پیغمبر(ص)را رحمت برای عالمیان معرفی می کند نه برای مسلمانان بلکه برای همه بشریت ، لذا توجه پیامبر(ص) به مسئله اخلاق بسیار بسیار توجه بالایی بوده است .

امام جمعه فولادشهر در خصوص علم اخلاق و ضرورت یادگیری این علم گفت: علم اخلاق در همه علوم باید نقش اول را ایفا بکنند و شایدبگویم پیش نیاز همه علوم علم اخلاق است و سر آمد همه علوم علم اخلاق است.

ایشان افزودندکه: خداوند در سوره شمس یازده قسم بزرگ و پی درپی یاد می کند، خدای بزرگ متعال این قسم های بزرگ را یاد می کند برای بیان دو موضوع که نشان می دهد خیلی حائز اهمیت است و خیلی مسئله مهم است وآن تزکیه و  اخلاق است.

سرافراز بیان نمود که: روایت است وقتی خداوند متعال ایمان و کفر را آفریدند هر دوبه خداوند گفتند که ما را با دادن دو بال تقویت کن و خداوند متعال دوبال به ایمان و دو بال به کفر داد وآن دو بالی که به ایمان دادحسن خلق و سخاوت بود و آن دو بالی که به کفرداد سوءخلق و بخل بود یعنی مظهر ایمان ، سخاوت وحسن خلق می شود ومظهر کفر، بخل و سوء خلق است .

ایشان به روایت از امام صادق علیه السلام گفتند: وقتی خداوند پیامبر (ص) را مبعوث کرد سه تا محور سخت اخلاقی برای پیامبر(ص) بیان فرمود و این سه دستور طاقت فرسا ،سخت و شکننده برای ایشان دشوار بود که عبارتند از :

-اول اینکه آنهایی را که  به تو ستم کردندببخش

-دوم اینکه آنهایی را که تورا محروم کردند به آنها عطا کن

-سوم با آنهایی که از تو بریدند با آنها پیوند برقرارکن

این سه دستور مهم ابلاغ شد و پیامبر(ص) این دستورات مهم را انجام داد و به مقامی رسید که خداوند فرمود " ای پیامبر قطعا تو دارای خلق اعظیم هستی ".

پس ما با این سه دستور سخت ، دشوار ،طاقت فرسا و شکننده چطور خودمان را تطبیق بدهیم .

ارسال نظرات