خبرهای داغ:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: کل مبالغ جریمه خودروها به خزانه کشور واریز می شود، طبق امار و ارقام اعلام شده، در سال ۹۶، ۱۱۰ میلیارد تومان مبلغ کل جریمه ها در شهر اصفهان بوده است.
کد خبر: ۹۰۸۸۸۶۱
|
۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در غرب اصفهان؛ علیرضا صلواتی به مناسبت 26 آذرماه روز حمل و نقل  در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: به منظور گرامیداشت روز حمل و نقل از 26 آذر ماه لغایت 26 دی روز هوای پاک 33روز ویژه برنامه های متعددی را در سازمان حمل و نقلو ترافیک شهر اصفهان طراحی کرده ایم.

وی با بیان اینکه  این ویژه برنامه ها شامل همه رنج های سنی شهروندان می شود، گفت: پوستر« قصه آدم وهوا» براساس قصه پرغصه آلودگی هوا برای انسان ها و شهروندان طراحی شده است.

صلواتی یادآور شد: رویدادهایی که در قصه آدم و هوا داریم از 20 آذر آغاز می شود، که شامل همایش ها، جشنواره ها، برنامه های تفریحی، بازدیدهای و میزگردهای علمی با حضور نخبگان، نواختن زنگ شهر در نقاط مختلف شهر و افتتاحیه ها می شود.

وی ادامه داد: ارتقا زیرساخت ها، فرهنگ سازی، پویش های مردمی در زمینه ترافیک، نه به خودروی شخصی(تک سرنشین) و حمل و نقل عمومی محورهای مهم در 33 روز ویژه برنامه قصه آدم  و هوا است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تاکید کرد: در زمینه توسعه زیرساخت ها اقدامات قابل توجهی از جمله بحث ایستگاه های دوچرخه، پاکسوارهای شهری  را طراحی کردیم که براین اساس 15 ایستگاه دوچرخه در سطح شهر به شکل جدید و چند ایستگاه مکانیزه دوچرخه تا پایان سال افتتاح می شود.

وی افزود: تشکیل دیده بان آلودگی هوا و طرح سازمان بار که هرشهروند از طریق سامانه ترافیک یار یا شماره 137 می توانند معضلات شهری و گزارش آلودگی هوا را گزارش دهند تا اکیپ های بازرسی ترافیک  و آلودگی سریعا در محل حاضر می شوند

صلواتی افزود: اخیرا در اقدامی قابل توجه در زیر یکی از خیابان ها سیستمی هوشمند نصب شده است که می تواند میزان بار هر خودرو و سرعت خوردویی که در خیابان رفت و آمد دارد بسنجد که درصورت تخلف جریمه برای ان صادر می شود، این روش در کشور بی نظیر است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان عنوان کرد: در حال حاضر بالغ بر 85درصد از شهروندان پشت خط عابرپیاده توقف می کنند و اگر بتوانیم پارک های دوبل شهری را رفع کنیم، 30 درصد مشکل ترافیک شهری حل می شود.

وی اضافه کرد: 30 دستگاه اتوبوس کاملا بازسازی شده و در ناوگان حمل و نقل اضافه شده است، نرم افزار موقعیت یابی اتوبوس به زودی برای تردد اتوبوس ها رصد می کند که این از جمله ویژه برنامه ها است.

*برگزاری 5 جشنواره  هنری فاخر با محوریت ترافیک

صلواتی اذعان کرد: برگزاری مسابقه راننده حرفه ای در میان رانندگان اتوبوس، فراخوان فروش موتور سیکلت برقی تحت عنوان(چشم شهر روشن)، برگزاری  جشنواره  عکس ترافوتو ویژه عکاس ها، جشنواره ترافیلم، جشنواره شعر ترافیکاتور، جشن تراطنزو جشنواره تراطرح از دیگر ویژه برنامه های این ایام است.

وی بیان کرد: در این ایام طبق برنامه ریزی و هماهنگی صورت گرفته با آموزش و پرورش، 100 مدرسه شهر  انتخاب شده اند تا تیمی به منظور ترویج فرهنگ ترافیک و آموزش به دانش آموزان در مدرسه به همراه والدین خود  حضور یابند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اظهار داشت: پیش بینی شده است حدود 30 هزار دانش آموز در این مدت آموزش ببینند، مانور عابر پیاده که مانور مردمی در راستای ارتقا فرهنگ ترافیک با محوریتاحترام به خط عابر پیاده توسط عابران از دیگر برنامه دراین مدت است.

صلواتی در ادامه گریزی به بحث تعداد مسافران مترو در روز کرد و گفت: در حال حاضر حدود 65 هزار  مسافر از مترو به صورت روزانه استفاده  می کنند، ولی طبق قولی که داده ایم باید به ظرفیت بهره مندی از 100هزار مسافر در مترو برسیم.

وی افزود: در سال آینده به این سمت خواهیم رفت که هر شهروند به تعداد ساعتی که وارد محدوده ترافیک می شود، مبلغی را پرداخت کنند، طرح های پژوهشی خوبی از سوی دانشگاه صنعتی اصفهان در دست بررسی است، چرا که اعتقاد طرح زوج و فرد یک طرح موقتی و به صورت مُسکن بود و به صورت کاملاموفق نبوده است.

صلواتی خاطرنشان کرد: 2600 خودرو سنگین درمرکز معاینه فنی، معاینه شد، بیشترین عیب خودروها طبق آمار ترمز و آلایندگی  بوده است، در سطح شهر اصفهان هشت مرکز معاینه فنی سبک و سنگین وجود دارد و همه آنها مکانیزه است و  بحث اعمال شخص به حداقل خود رسیده است.

*مصرف بیش از 2میلیون لیتر سوخت توسط 900هزار خودرو روزانه در شهراصفهان

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران اذعان کرد: کل مبالغ جریمه خودروها به خزانه کشور واریز می شود، طبق امار و ارقام اعلام شده، در سال 96؛  110 میلیارد تومان مبلغ کل جریمه ها در شهر اصفهان بوده است که متاسفانه طبق قانون باید 42 درصد از کل مبلغ جریمه ها به شهرداری اصفهان داده شود که فقط 500میلیون تومان پرداخت شده که به معنی پرداخت کمتر از یک درصدی از این مبلغ است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در پایان با بیان اینکه روزانه حدود 900هزار خودرو در سطح شهر رفت و آمد می کند، گفت: بالغ بر دو میلیون لیتر مصرف سوخت روزانه شهروندان اصفهانی است که میزان زیادی بوده و باید تدبیری اندیشه شود، اضافه شدن 100 اتوبوس جدید به ناوگان حمل ونقل عمومی شهر اصفهان اقدامی در این زمینه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها