خبرهای داغ:
در نشست صمیمی با اصحاب رسانه مطرح شد؛

فعالیت‌ها و چشم اندازهای شهرداری و شورای شهر تیران

شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تیران در نشستی صمیمی با اصحاب رسانه، به تبیین دستاوردها و چشم اندازهای خود در شهر تیران پرداختند.
کد خبر: ۹۱۰۵۱۰۷
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، امین شکرزاده شهردار شهرستان تیران، در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با اشاره به اهمیت معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی از سوی رسانه‌ها، گفت: 27 شهریور ماه سال گذشته شهرداری تیران را تحویل گرفتم و در این مدت فعالیت‌هایی که قرار بود انجام دهیم را به خوبی پیش بردیم.

وی در ادامه افزود: یکی از کارهای مهمی که انجام دادیم اصلاح ساختار سازمانی شهرداری تیران بوده است، همچنین اصلاح آیین نامه‌ها و شیوه‌نامه‌ها در راستای پویایی شهرداری از دیگر اقداماتی بود که از ابتدای تصدی شهرداری تیران با همکاری شورای شهر پیگیر آن بودیم و انجام دادیم.

شکرزاده خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی ما این بوده است که زیبایی و نشاط را به شهر وارد کنیم که از طریق آذین بندی و المان‌های مختلف در شب عید سال 97 توانستیم این اقدامات را انجام دهیم، روزنامه بیش از 20 تن جمع آوری زباله و اقدامات مؤثر در زمینه تفکیک از مبدأ از دیگر اقداماتی بوده است که برای آن برای برنامه ریزی دقیقی انجام شده است.

شهردار تیران با اشاره به مشکلات آبی برای افزایش سرانه فضای سبز، اظهار کرد: دو پارک به شهر اضافه شده است که با رویکرد درختان کم آب اقدام به تأسیس این پارک‌ها کرده‌ایم، با فقر فضای سبز در محلات مواجه هستیم که تلاش می‌کنیم این موضوع را برطرف کنیم، در زمینه دفع آب‌های سطحی مشکلات جدی داشتیم که اقدامات لازم و مؤثر آغاز شده و در سال آینده با توان بیشتر ادامه خواهیم داد.

وی به تلاش‌های گسترده برای زیبا سازی فضای شهری اشاره کرد و گفت: قالب اسباب بازی‌های کودکان در سال گذشته غیراستاندار و فلزی بود اما علیرغم فشارهای مالی در تلاش هستیم که تا 6 ماه آینده وسایل بازی غیراستاندارد را از سطح شهر به صورت کامل جمع آوری کنیم و استانداردهای لازم برای حفظ سلامت کودکان را در پارک‌ها ایجاد کنیم.

شهردار تیران با بیان ینکه مشکلات بهداشتی فراوانی در کشتارگاه شهر داشتیم، تصریح کرد: با همکاری دامپزشکی توانستیم مشکلاتی که در این زمینه وجود داشت را برطرف کردیم و کشتارگاه به شرایط مطلوب رسید. تابلوهای شهری نیز وضعیت خوبی نداشت که اقدام به ساماندهی آنها نمودیم ضمن اینکه سرعت کاه‌های نامناسبی در شهر وجود داشت که نسبت به استاندارد سازی آن اقدام کردیم، لازم به ذکر است که سرعت کاه‌ها توسط راهور و کارشناسان مربوطه تعین محل می‌گردد.

شکرزاده با اشاره به شهرت درهای سنگی شهر تیران که به ثبت ملی نیز رسیده‌اند، اظهار کرد: تلاش کرده‌ایم که فضای گردشگری لازم با استفاده از ظرفیت درب سنگی را ایجاد کنیم و المان قدیمی درب سنگی را تلاش کرده‌ایم به خوبی معرفی کنیم، در جهت معرفی ظرفیت‌های شهر جشنواره انگور را برگزار کردیم و در تلاش هستیم از این طریق ظرفیت‌های شهر تیران را به خوبی به دیگران معرفی کنیم.

وی استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و سرمایه گذاری بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار شیوه‌نامه استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی را تصویب کردیم و با این شیوه نامه امنیت سرمایه بخش خصوصی و سرمایه گذاران را تضمین کردیم تا بتوانیم از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم، پارک کوهستانی در شمال شهر تیران که از ظرفیت‌های ویژه این شهر است که توان جذب گردشگر بسیار خوبی دارد و در فاز اول اگر مشکلات ما با ادارات دیگر به ویژه سازمان صنعت و معدن و تجارت برطرف شود می‌توانیم دستاوردهای خوبی در این زمینه داشته باشیم.

شهردار تیران از برطرف شدن مشکل جاده مرگ تیران در حد فاصل تیران به رضوانشهر خبر داد و افزود: در فروردین ماه سال 97 آزادسازی محدوده این جاده به اتمام رسید و در نیمه اول سال آینده با توجه به گزارش اداره راهداری، مردم می‌توانند شاهد بهره برداری این جاده باشند که با هزینه‌ای بالغ بر حدود 4 میلیارد تومان آزادسازی این جاده انجام شد و خوشحالیم که با تعامل و همدلی دستگاه‌های مختلف این مطالبه به حق مردم را توانستیم پیگیر باشیم و مشکل این جاده برطرف و امنیت و ایمنی برای شهروندان و مسافرین تأمین شود.

شکرزاده به ظرفیت‌های سرمایه گذاری شهرستان تیران اشاره کرد و گفت: تمام تلاش خود را برای حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاران به کار گرفته‌ایم و فرش قرمز واقعی برای آنها پهن کرده‌ایم، میدان میوه و تربار در زمینی بالغ بر 40 هزار متر مربع آماده واگذاری به بخش خصوصی است، زمینی برای پمپ گاز و بنزین، حمام قدیمی سرپل، ساماندهی تابلوهای سطح شهر نیز برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که قرار داشتن تیران در مسیر گردشگری برای بخش خصوصی می‌تواند برای سرمایه گذاران بسیار مفید خواهد بود.

وی در ادامه عنوان کرد: کارهای متعددی در ستاد بازآفرینی شهرستان تیران و کرون انجام شده است و فعالیت خوبی در این ستاد صورت گرفته و بدون اینکه منتظر ستاد بازآفرینی کشور باشیم اصلاح بدنه سازی و معابر و گذرها در دست اقدام انجام گرفته تا بتوانیم مباحث حوزه بوم گردی و گردشگری را در این شهرستان با استفاده از ظرفیت‌های موجود و تأسیس اقامتگاه‌ها بتوانیم در این حوزه دستاوردهای خوبی داشته باشیم.

شهردار تیران با اشاره به مشکلات متعدد عمرانی در این شهرستان، تصریح کرد: ایمن سازی پل‌های عابر پیاده در عین زیبا سازی یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در شهرداری تیران است. تأسیس باغ بانوان یکی از مطالبات جدی بانوان شهر بود که بیش از 75 درصد پیشرفت داشته است و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

شکرزاده با بیان ینکه در تلاش هستیم در دهه فجر کلنگ زنی ورودی شهرستان تیران را انجام دهیم، اظهار کرد: برای سال آینده هم پس از 60 سال بودجه شهرداری تیران دو رقمی خواهد شد و بودجه کل سال 97 را 9 ماهه وصول کردیم و واحدهای درآمد، مالی و مطالبات شهرداری اقدامات بسیاری خوبی انجام دادند و جزء معدود شهرهایی هستیم که بودجه مصوب خود را وصول کردیم.

 

دولت یار: به دنبال استفاده بیشتر از ظرفیت‌های بانوان هستیم

بهاره دولت یار عضو شورای اسلامی شهرستان تیران و کرون، در ادامه این نشست با اشاره به تلاش‌های شورای اسلامی تیران، ارائه گزارش عملکرد به صورت منضبط و مرتب را از اقدامات شورای اسلامی شهر تیران خبرداد و اظهار کرد: معتقد هستیم که اختلاف نظرها می‌تواند به مردم ضرر بزند به همین دلیل تلاش کرده‌ایم اختلافات و تفاوت سلیقه‌ها را به حداقل برسانیم، استفاده از ظرفیت‌های دانشجویان و دانشگاه‌های شهری در زمینه‌های مختلف از جمله برخی پروژه‌های عمرانی از اقداماتی بوده است که به آن توجه ویژه داشته‌ایم.

وی ادامه داد: معتقد هستیم شیوه‌های سنتی جوابگوی نیازهای جامعه امروز نیست، در تلاش هستیم با توجه به نخبگان و ظرفیت‌های درون شهر مانع فرار سرمایه از تیران شویم، همچنین موضوع بازآفرینی از جمله حوزه‌هایی است که با توجه ویژه به آن دستاوردهای خوبی را در این عرصه شاهد خواهیم بود.

عضو شورای اسلامی شهرستان تیران به اهمیت نقش آفرینی بانوان در خانه و خانواده اشاره کرد و گفت: برنامه های فرهنگی مهمی در دستور کار فعالیت‌های شورای شهر قرار داشته که مسائل آموزش های خانه و خانواده، حل مشکلات روحی بانوان از طریق کارگاه‌های آموزشی روانشناسی و مشاوره، اعتماد به مدیریت بانوان نیز از دیگر اقداماتی است که در راستای توجه به توانمندی‌های بانوان صورت گرفته است. تشکیل کارگروه‌های مطالعاتی در حوزه‌های اشتغالزایی، فرهنگی، هنری، آموزشی و پژوهشی، پیگیری تأسیس و پیشبرد ساخت باغ بانوان تیران، کارگاه‌های دوره و تئاتر کاربردی سواد رسانه‌ای از دیگر اقدامات فرهنگی هنری صورت گرفته در شهر تیران است.

دولت یار با اشاره به تلاش شهرداری و شورای شهر تیران برای روانسازی حرکتی و مسیرهای حرکتی معلولان، عنوان کرد: کارگاه‌های کارآفرینی در موضوعات مختلف به زودی در تیران برگزار خواهد شد تا یاری رسان مردم به ویژه نسل جوان در حوزه اشتغال و کارآفرینی باشد.

 

دادخواه:مردم در رشد و توسعه تیران مشارکت خواهند داشت

دادخواه نایب رییس شورای اسلامی شهر تیران، با اشاره به حضور پرشکوه مردم تیران در انتخابات خاطرنشان کرد: متأسفانه شهر تیران برنامه مدونی نداشت و در بدو ورود سعی کردیم برنامه‌ها و دستورالعملها و نقشه راه شهر را تبیین کنیم تا بتوانیم مسیر خوبی را برای پیشبرد اهداف رشد و توسعه شهر در پیش بگیریم، برنامه‌هایی که مطرح شد در سال 98 با مشارکت مردم انجام خواهد شد. شورا و شهرداری تیران در مدیریت شهر تأثیر بیشتری نسبت به گذشته دارند که همدلی شورای شهر، شهردار و مسؤولان شهرستان علت اصلی این موضوع است.

وی از وجود بیش از 1400 درب سنگی که از نمادهای شهر تیران است در باغات این شهر گفت و افزود: قدمت این درها 700 سال است و به همین منظور تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا باغ‌ها خشک نشده و از بین نروند و علیرغم مشکلات آبی که وجود دارد به هر نحوی که شده است این باغات را زنده نگه خواهیم داشت.

گفتنی است در پایان این نشست اصحاب رسانه از شهر تیران و ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی این شهر بازدید کردند.

 

ارسال نظرات