خبرهای داغ:
فرمانده گروه 40 مهندسی سپاه صاحب الزمان:

اوج حفاظت گفتار در عملیات والفجر8 صورت گرفت

سردار محمد گرامی گفت: در بسیاری از عملیات های دفاع مقدس حفاظت گفتار وجود داشت ولی اوج حفاظت گفتار در عملیات والفجر8 صورت گرفت.
کد خبر: ۹۱۰۶۵۹۰
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از نجف آباد؛ سردار محمد گرامی فرمانده گروه 40 مهندسی سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) در مراسم گرامیداشت روز حفاظت اطلاعات در ناحیه مقاومت بسیج نجف آباد گفت: اولین گام در عملیات والفجر8 رعایت اصول حفاظتی و به ویژه حفاظت گفتار بود به طوری که تعداد کمی از افراد انتخاب و به منطقه فرستاده می شدند تا حفاظت گفتار بیشتر رعایت شود.
وی افزود: هرجا ضربه خورده ایم به خاطر عدم رعایت اصول حفاظت گفتار و وجود نفوذی ها بوده است.
فرمانده گروه 40 مهندسی سپاه صاحب الزمان(عج) گفت: وسعت عملیات والفجر8 از آبادان تا خسروآباد بود به طول 80 کیلومتر و افراد شب ها کار می کردند و روزها در آبادان به استراحت می پرداختند.
سردار گرامی تأکیدکرد: شرایط در عملیات والفجر8 بسیار سخت بود به طوری که باید ماشین های حمل قایق در زمین های گل باران خورده دست و پنجه نرم می کردند و هردو خودرو با هم حرکت می کردند تا اگر خودرویی خاموش شد خودروی دیگری آن را حمل نماید و استارت نزند تا صدایی ایجاد نشود.
وی با اشاره به علل انتخاب مکان عملیات والفجر8 گفت: این منطقه بسیار حساس بوده و مهم ترین علت این انتخاب این بود که دست عراق را از دسترسی به دریا قطع می کرد و دو اسکله مهم عراق را از بین می برد و از نظر اقتصادی ضربه محکمی به عراق می زد.
سردار گرامی همچنین افزود: این مکان باعث ایجاد امنیت برای بندر امام خمینی(ره) می گردید و فرصت های زیادی را برای ما فراهم می نمود.
فرمانده گروه 40 مهندسی سپاه صاحب الزمان(عج) ادامه داد: پهنای آب 600متر و عمق آن 15 متر بود و رزمندگان باید در سریع ترین زمان خودشان را به آن منطقه می رساندند. رزمندگانی که در عملیات بودند هرلحظه خودشان را در قضیه کربلا می دیدند.
وی در پایان گفت: مهندسی نیز در این عملیات نقش ویژه ای داشت؛ اوج مهندسی در حین عملیات این بود که قایق ها با سریع ترین زمان ممکن به آن طرف آب برسند و اوج مهندسی بعد از عملیات نیز این بود که فردا عراق آن منطقه را بمباران می کرد لذا باید از آن منطقه به وسیله انتقال اداوت جنگی دفاع می کرد.
گفتنی است 20بهمن ماه سالروز عملیات افتخار آفرین والفجر8 و روز حفاظت اطلاعات در سپاه می باشد، این برنامه به همت حفاظت اطلاعات نواحی مقاومت بسیج نجف آباد و تیران و کرون برگزار گردید.

 

 

ارسال نظرات