یادواره 24شهید عاشورایی و 3 شهید گمنام شهر بردستان برگزار شد

آیین یادواره 24شهید عاشورایی و سه شهید گمنام شهربردستان با حضور اقشار مختلف مردم، مسؤولین و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۴۸۵۷
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴

یادواره 24شهید عاشورایی و 3 شهید گمنام شهر بردستان برگزار شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از دیر،  معاون آموزش مؤسسه سیره شهدا  در آیین یادواره 24شهید عاشورایی و سه شهید گمنام شهر بردستان با بیان این که جامعه بشری همواره در معرض امتحان الهی قرار دارد اظهار داشت: چهار واقعه مهم بعثت، غدیر، فاطمیه و عاشورا بزرگترین امتحان بشری بوده که به عنوان رویارویی حق و باطل و جریان زنده‌ای است که تا قیامت ادامه دارد.

بعثت،غدیر، فاطمیه و عاشورا یک جریان زنده است

حجت‌الاسلام سید حسین آقامیری با اشاره به این که جریان عاشورا منحصر به سال 61 هجری نیست، افزود: امروزه برخی زیارت عاشورا می‌خوانند اما محدود به همان شمر، یزید و عمر بن سعد سال 61 هستند در حالی که حقیقت لعن کوبیدن مسیر یزید و عمر بن سعد است.

وی عنوان کرد: فاطمیه یک حقیقت زنده است و نباید به آن نگاه سطحی داشته باشیم و امروز هم در فاطمیه ما سقیفه وجود دارد که ویژگی آن این است که به اسم حفظ اسلام و دستاوردهای پیغمبر ریشه اسلام را می‌زنند.

خیانت به مردم بزرگترین خیانت‌هاست

معاون آموزش مؤسسه سیره شهدا بزرگترین خیانت‌ها را خیانت به مردم دانست و گفت: شهدا اگر به جای این که به فکر امنیت مردم و حفظ ارزش‌ها باشند در خانه می‌نشستند امروز ما این امنیت و استقلال را نداشتیم که البته این مهم برگرفته از تفکر آنهاست که عاشورا را یک نهضت  و جریان زنده می‌دیدند و این گونه به بالندگی معنوی رسیدند .

آقامیری بیان داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی ما در زمینه‌های مختلف بویژه در بحث صنایع دفاعی و موشکی و ساخت پهباد پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم که اگر صنایعی مانند خودروسازی را به دست جوانان انقلابی بدهند در این زمینه نیز حرف برای گفتن داریم اما متأسفانه نگاه مسؤولان ما این گونه نیست.

آقامیری با بیان این که آیا داعشی که سر فرزند بی‌گناه را جلوی مادرش می‌برد قابل ترحم است، خاطرنشان کرد: همان‌هایی که برخی فکر می‌کنند دنیا و آخرت ما دست آنهاست داعش را پرورش داده‌اند. رهبری بارها گفتند که آمریکا قابل اعتماد نیست اما عده‌ای قبول نکردند، آقا دوباره تأکید کردند که اروپایی‌ها هم قابل اعتماد نیستند اما باز هم برخی زیر بار نرفتند.

دشمن با هزینه‌های هنگفت به دنبال تضعیف باورهای نسل جوان است

وی با اشاره به این که با آمریکایی‌ها که سالانه هزینه‌های هنگفتی برای تضعیف باورها و تفکرات نسل جوان ما هزینه می‌کنند چگونه باید برخورد کرد، افزود: جامعه‌ای که متوقف در عاشورای سال61 هجری باشد قطعا در برابر شمر و یزید زمان خود سر خم می‌کند.

معاون آموزش مؤسسه سیره شهدا ادامه داد: شهدا سقیفه  و عمر بن سعد زمان‌شان را شناختند و با شق‌القمر خود ناممکن‌ها را ممکن کردند و امروز هر کس که دنیای خود را بر ارزش‌ها ترجیح دهد تفکر عمر بن سعد دارد.

ارسال نظرات