خبرهای داغ:
استقرار نیروهای پشتیبانی سپاه اصفهان در الیگودرز؛

بیمارستان سیار صدوقی در لرستان فعال شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی اصفهان از جمله، سپاه، ارتش، هلال احمر و غیره برای امدادرسانی به استان‌های سیل‌زده اقدام کرده‌اند و مجدداً در آماده باش کامل برای اعزام نیرو‌ها و اقلام موردنیاز هستند.
کد خبر: ۹۱۲۴۵۷۷
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲
منصور شیشه فروش در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج در اصفهاندر مورد اقدامات مدیریت بحران برای استان‌های سیل‌زده اظهار داشت: از زمانی که سیل اتفاق افتاده، استان اصفهان به چند استان کمک کرده که نیرو‌های جهادی سپاه صاحب الزمان (عج) ۱۶ روستا را در آق‌قلا پاک‌سازی کرده‌اند و علاوه بر آن در شهرستان الیگودرز مستقر شده‌اند و به تعداد ۱۰۰ نفر نیروی پشتیبانی و با تجهیزات لازم در بازگشایی معابر، پاک‌سازی روستا‌ها و امدادرسانی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان دو بالگرد را به استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری برای اجرای امدادرسانی و توزیع اقلام مورد نیاز اعزام کرده، همچنین اداره راهداری استان در راستای بازگشایی معابر استان لرستان همکاری داشته که دستگاه‌های گریدر، کمرشکن، کامیون، بولدوزر و ... را به تعداد مورد نیاز به آن مناطق ارسال کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف استان در امدادرسانی و کمک پیش‌قدم بوده‌اند گفت: شهرداری اصفهان با اعزام ۷۰ نفر نیروی عملیاتی به استان لرستان با تجهیزات لازم از جمله موتور برق، خودروی سبک و سنگین و لباس غواصی و قایق، عملیات امدادی و پشتیبانی را انجام داده‌اند.

وی با اشاره به دیگر اقدامات تصریح کرد: بیمارستان شهید آیت‌الله صدوقی در شهرستان آق قلا و لرستان کانتینر داروخانه و دستگاه ام. آر. آی را استقرار داده‌اند و خدمت‌رسانی می‌کنند؛ جمعیت هلال احمر نیز با ۵۰ نفر نیرو در تیم نجات و غواصی اقدامات لازم در پشتیبانی انجام داده است.

شیشه‌فروش در ادامه افزود: بنیاد مسکن تیم‌های بازسازی خود را به استان لرستان اعزام کرده است و اکنون در منطقه حضور دارند. ارتش اصفهان با ۳۵۰ نفر نیرو از گروه توپخانه ۴۴ و ۵۵ پشتیبانی عملیاتی و امدادرسانی را انجام و نیروی انتظامی نیز ۲۵۰ نیرو در این راستا اعزام کرده است.

وی فعالیت و همکاری اکیپ‌های بهداشتی، مرکز بهداشت، شرکت آب و فاضلاب، شرکت‌های اصلاح شبکه آب آشامیدنی، توزیع برق و ... را از دیگر دستگاه‌های امدادرسانی به استان‌های سیل‌زده برشمرد و گفت: ۶ هزار تخته چادر، ۳ هزار تخته پتو، ۳ هزار و ۵۰ بسته جیره غذایی یک ماهه، ۴۰ هزار قوطی کمپوت، یک دستگاه آشپزخانه سیار از جمعیت هلال احمر به خوزستان، فارس، چهار محال و بختیاری و لرستان ارسال شده است و در جلسه شورای مدیریت بحران مجدداً اعلام شد که دستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند.
ارسال نظرات