خبرهای داغ:
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

تراز تولید ناخالص داخلی اصفهان پائین تر از میانگین کشوری است

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: سهم استان اصفهان به عنوان صنعتی ترین استان کشور از تولید ناخالص داخلی پنج درصد کل کشور است و از تراز میانگین کشوری پایین تر است.
کد خبر: ۹۱۲۹۴۵۲
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ رئیس اتاق بازرگانی اصفهان روز گذشته در هفتاد و سومین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان خواستار تدوین ساز و کار عالمانه برای اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب شد و بیان کرد: ارائه آمار و ارقام دقیق از وضعیت کسب و کار می تواند مسئولین دولتی و بخش خصوصی را با واقعیت ها آشنا و زمینه اتخاذ تصمیمات مدبرانه را فراهم سازد.

مسعود گلشیرازی ادامه داد: سازمان های دولتی بایستی تلاش کنند که زمینه فعالیت بنگاه های اقتصادی را در شرایط مناسب فراهم کنند تا علاوه بر رونق تولید شاهد کاهش نرخ بیکاری باشیم.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب کسب و کار در استان اصفهان و لزوم فعالیت جهادگونه بخش دولتی و خصوصی برای ارتقاء این وضعیت گفت: سهم استان اصفهان به عنوان صنعتی ترین استان کشور از تولید ناخالص داخلی پنج درصد کل کشور است و از تراز میانگین کشوری پایین تر است.

گلشیرازی صادرات را یکی از رویکردهای مؤثر رونق تولید برشمرد و گفت: خوشه سازی صادرات و هدف گذاری و برنامه ریزی برای صادرات به کشورهای هدف می تواند واحدهای تولیدی را فعال تر کند.

رئیس کمیسیون ویژه تولید ملّی مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه خواستار توجه همه بخش ها به 28 شاخص کسب و کار استان شد و تصریح کرد: تغییر بخش نامه ها و نوسانات قیمت مواد اولیه دو چالش جدی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان است.

حمیدرضا فولادگر در پایان خواستار تمرکز شورای گفتگو بر اولویت های استان در بهبود شاخص های کسب و کار شد و خاطر نشان کرد: موانع تولید و کسب وکار در شورای گفتگو باید مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.

ارسال نظرات