خبرهای داغ:
سردار فدا:

۱۱ طرح محرومیت‌زدایی و خدمات اجتماعی توسط سپاه اصفهان انجام می‌شود

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: امروز به برکت دفاع مقدس به ظرفیتی رسیدیم که دست برتر و اقدام متقابل را برای خودمان ایجاد کردیم.
کد خبر: ۹۱۷۵۵۲۹
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، سردار مجتبی فدا در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در زمان دفاع مقدس به دلیل اینکه دفع حملات دشمن اولویت کشور بود؛ همبستگی و وفاق ملی در ابعاد مختلف باعث شد که مردم با کمک مسؤولان و مجاهدت فرماندهان و رزمندگان بتوانند جنگ را اداره کند.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان ادامه داد: ثمره 8 سال استقامت مردم و مجاهدت رزمندگان و صبوری خانواده شهدا این است که امروز در خاورمیانه به‌جایی رسیدیم که الگوی جبهه مقاومت در منطقه هستیم.

وی ادامه داد: امروز به برکت دفاع مقدس به ظرفیتی رسیدیم که دست برتر و اقدام متقابل را برای خودمان ایجاد کردیم که نمونه‌های آن را در چند مدت اخیر در ساقط کردن پهباد متجاوز آمریکایی یا توقیف نفت‌کش متخلف انگلیسی دیدیم و این‌ها چیزی جز برکات دفاع مقدس نیست.

وی افزود: در هفته دفاع مقدس 20 برنامه‌های استانی، 100 برنامه شهرستانی و نزدیک به 7 هزار برنامه قشری و نواحی بسیج برگزار خواهد شد؛ مهم‌ترین برنامه در استان رژه نیروهای نظامی است که روز یکشنبه در مرکز استان و رو به روی گلستان شهدا رأس ساعت 8 صبح برگزار خواهد شد؛ برنامه بعدی رأس ساعت 11 در محل باغ غدیر و موزه دفاع مقدس افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس خواهد بود.

فدا ادامه داد: سه نمایش رزمی آبی – خاکی در طول هفته دفاع مقدس در نجف‌آباد، لنجان، شاهین‌شهر برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) اصفهان با بیان اینکه دیدار با خانواده شهدا و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا از دیگر برنامه‌های این هفته است خاطرنشان کرد: به مناسب هفته دفاع مقدس؛ پروژه بیابان‌زدایی 300 هکتاری در شرق اصفهان با کاشت 40 هزار اصله نهال انجام خواهد شد.

وی افزود: اجرای 45 پروژه اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی؛ بهره‌برداری از 80 پروژه عمرانی در مناطق کمتر برخوردار توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

فدا بیان داشت: نهضت جمع‌آوری و کمک به مناطق کمتر برخوردار با توزیع 11 هزار و 900 بسته غذایی، توزیع 2 هزار و 26 بسته لوازم‌تحریر، 416 فقره جهیزیه به ارزش 132 میلیارد ریال از اقداماتی است که در نظر گرفته شده است.

فدا با اشاره به فعالیت‌های سپاه صاحب‌الزمان (عج) در مناطق سیل‌زده گفت: گروه‌های جهاد دانشجویی هم‌اکنون در منطقه عمومی پل‌دختر در حال احداث منازل مناطق سیل‌زده هستند؛ برخی از گروه‌های جهادی هم در طول هفته دفاع مقدس در این مناطق حضور پیدا خواهند کرد.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) اصفهان بیان داشت: اجرای طرح «ایران یار» از برنامه‌های هفته دفاع مقدس خواهد بود طی این طرح بخش اعظمی از جوانان، دانش آموزان و مردم از مراکز تولیدی که لوازم ایرانی تولید می‌کنند بازدید خواهند کرد که یک ظرفیت تبلیغی برای تولیدکنندگان خواهد بود.

وی مراسم تقدیر از فعالان اقتصادی، بهره‌برداری از 200 واحد تعمیری در مناطق سیل‌زده، بهره‌برداری از 70 پایگاه بسیج، اجرای نزدیک به 200 یادواره شهید، برگزاری یادواره 700 شهید شهرستان لنجان، برپایی 40 سنگر مقاومت با حضور راویان دفاع مقدس در سطح استان را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

فدا از رونمایی از 15 عنوان کتاب دفاع مقدس خبر داد و گفت: مهم‌ترین کتاب که رونمایی خواهد شد؛ کتاب دارالشهدا مربوط به لشکر امام حسین و فرماندهان است؛ کتاب «خط شیر تا عملیات ثامن‌الائمه» که به بررسی نقش و عملکرد لشکر امام حسین (ع) در سال‌های اولیه دفاع مقدس می‌پردازد نیز رونمایی خواهد شد؛ کتاب «امام‌حسینی‌ها» با موضوع زندگینامه 14 فرمانده لشکر امام حسین (ع) از دیگر کتاب‌های تألیف شده است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان حضور راویان و رزمندگان دفاع مقدس در مدارس و بیان خاطرات دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد و گفت: روز اول مهر یکی از رزمندگان لشکر امام حسین (ع) فرزندان مقطع ابتدایی شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت را تا مدرسه همراهی خواهد کرد، تا نبود پدر در کنار خود را کمتر احساس کنند.

وی افزود: اجرای بزرگ مسجد سنگر مقاومت در هزار و 240 مسجد استان، برپایی میز خدمت ادارات و دستگاه‌های مختلف استان در مساجد؛ اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق کمتر برخوردار، اجرای 20 موکب هنری با حضور هنرمندان، از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

فدا بیان داشت: در این هفته رونمایی از طرح اعطای «کارت ایثار» به بسیجیان دفاع مقدس را خواهیم داشت؛ در این کارت اطلاعات دوران دفاع مقدس رزمندگان ذخیره خواهد شد و در آینده امور مختلفی از طریق آن انجام شده و بروکراسی اداری را حذف می‌کند.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) اصفهان گفت: حکم اعطای درجه سرتیپی به 37 تن از شهدای دفاع مقدس صادر شده که در هفته دفاع مقدس درجات سرتیپی این شهدا اعطا خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به طرح «اعتلای بسیج» بیان داشت: 11 طرح با نام طرح اعتلای بسیج تدوین شده است که هدف از این طرح‌ها خدمات اجتماعی و خدمت‌رسانی به مردم است.

فدا تصریح کرد: طرح «دکتر شهید رهنمون» یکی از این طرح‌هاست که در راستای کمک پزشکی در مناطق کمتر برخوردار است؛ طرح «بسیج روشنایی» نیز در راستای کمک به معیشت مردم و رفع وابستگی با اولویت شرق اصفهان است که در این طرح پنل‌های خورشید برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی 3.5 تا 5 کیلووات به منازل داده می‌شود، خانواده‌ها با استفاده از این پنل‌های خورشیدی می‌توانند برق مورد نیاز خود را تولید می‌کنند، مزیت دیگر این طرح این است که وزارت نیرو متعهد شده یارانه برقی که این واحدها از شبکه سراسری استفاده نمی‌کنند را به آنان پرداخت کند.

ارسال نظرات