خبرهای داغ:
شاهرود_ بخش بازتوانی قلب و ریه بیمارستان امام حسین (ع) دانشگاه علوم پزشکی شاهرود یکسال است که در خدمت بیماران شرق استان است.
کد خبر: ۹۵۱۹۶۸۰
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶

خدمت رسانی بخش بازتوانی قلب و ریه بیمارستان امام حسین (ع) شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج، بخش بازتوانی قلب و ریه مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی امام حسین (ع) دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در بهار سال گذشته افتتاح شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در گفتگو با خبرنگاران گفت: بخش عمده‌ای از تجهیزات این بخش که تنها مرکز بازتوانی قلب و ریه استان نیز می‌باشد توسط خانواده‌ خیر بزرگوار زنده یاد حاج مهدی واحدی اهدا گردیده است.
دکتر حسین شیبانی افزود: مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی امام حسین (ع) دانشگاه علوم پزشکی شاهرود که بزرگترین درمان جراحی قلب و عروق در آن انجام می‌شود و لزوم راه اندازی بخش توانبخشی قلبی ریوی و بیماری‌های مزمن در آن بیش از سایر مراکز احساس می‌شد.
او بیان کرد:بیماران قلبی که با دستور پزشک معالج خود به این مرکز معرفی می‌شوند، فعالیت ورزشی هدفمند را در جلسات منظم تحت نظر پزشک متخصص طب فیزیکی وتوانبخشی (همراه با مانیتورینگ هم زمان قلب و فشارخون) انجام می‌دهند.
شیبانی تصریح کرد:بخش بازتوانی قلب و ریه بیمارستان امام حسین (ع) دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با تدارک مجموعه‌ای از فعالیت‌های ورزشی هدفمند به بیمار این امکان را می‌دهد تا در بهترین شرایط جسمی، ذهنی و اجتماعی قرار گیرد.
خدمت رسانی بخش بازتوانی قلب و ریه بیمارستان امام حسین (ع) شاهرودرئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تاکید کرد: با انجام این مهم، احیای توانایی‌های بالقوه و رسیدن به شرایط طبیعی، بیمار قادر خواهد بود همچون گذشته فعالیت‌های روز مره خود را انجام دهد.
او به اقدامات انجام شده در بخش بازتوانی قلب و ریه بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود صورت می‌گیرد اشاره کرد و افزود:
۱- بررسی وضعیت بالینی و معاینه‌ی فیزیکی بیمار
۲- تعیین عوامل خطر بیماری‌های قلبی وعروقی بیمار
۳- مشخص نمودن شرایط یا عوارضی که ممکن است خطر حادثه قلبی مجدد را افزایش دهد.
۴- بررسی دارو‌ها ودوز مصرفی آن‌ها
۵- ارجاع بیماران دیابتی به فوق تخصص غدد جهت تنظیم دارو‌ها درصورت عدم کنترل قند
۶- ارجاع تمامی بیماران به کارشناس تغذیه
۷- ارجاع بیماران نیازمند به متخصص اعصاب یا کارشناس روانشناسی
۸- و مهم‌تر از همه، شروع فعالیت فیزیکی و ورزشی مناسب باتوجه به شرایط بیمار تحت نظر پزشک متخصص طب فیزیکی وتوانبخشی و پرستاران مجرب همراه با مانیتورینگ لحظه‌ای قلب و فشارخون
خدمت رسانی بخش بازتوانی قلب و ریه بیمارستان امام حسین (ع) شاهرودشیبانی با اشاره به اینکه بیمارانی که از بازتوانی قلبی سود می‌برند چه کسانی هستند، گفت:
-۱ تمامی بیمارانی که تحت عمل جراحی قلب باز قرار می‌گیرند مانند: پیوند رگ – ترمیم و تعریض و تعویض دریچه و پیوند قلب.
-۲ بیمارانی که تحت عمل آنژیوپلاستی (یا بالون استنت) یا اصطلاح فنر قرار گرفته اند.
-۳ بیمارانی که دچار سکته قلبی شده اند.
-۴ بیمارانی که از درد‌های سینه ناشی از بیماری قلبی رنج می‌برند یا همان آنژین صدری.
-۵ بیمارانی که دچار نارسایی قلبی شده اند.
-۶ تمامی بیمارانی که ریسک فاکتور‌های قلبی دارند جهت پیشگیری می‌توانند از بازتوانی قلبی سود ببرند.
مانند: دیابتی‌ها – بیمارانی که چربی خون بالا – پرفشاری خون دارند و یا افرادی که چاق هستند- سابقه بیماری قلبی در خانواده – مصرف دخانیات.
۷-تمامی بیمارانی مبتلا به کرونا با درگیری ریه
خدمت رسانی بخش بازتوانی قلب و ریه بیمارستان امام حسین (ع) شاهرودلازم به ذکر است در آینده‌ای بسیار نزدیک عمل پیوند قلب توسط پروفسور مه منش و تیم همراه در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی امام حسین (ع) دانشگاه علوم پزشکی شاهرود انجام خواهد شد و درمان‌های بخش طب فیزیکی و توانبخشی بیمارستان می‌تواند به بهبود پیامد‌های جراحی قلب کمک کند.
بدیهی است در صورتیکه به هر دلیل با نظر پزشک متخصص بخش، ادامه‌ی فعالیت و ورزش توسط بیمار مربوطه امکان پذیر نباشد، مراتب جهت تصحیح سیر مراحل درمان به پزشک معالج ارجاع می‌گردد.
بیماران و متقاضیان محترم می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی و رزرو نوبت همه روزه (به غیر از روز‌های تعطیل) از ساعت ۸ الی ۱۳ به واحد بازتوانی قلب و ریه بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود مراجعه و یا با تلفن‌های ۱۴- ۴۲۰۰۰، ۳۲۳ داخلی ۳۱۳۷ تماس حاصل فرمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار