خبرهای داغ:
سلسله نشست های سبک زندگی با موضوع ادب در جمع بانوان بسیجی پایگاه حضرت آسیه (س) سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۳۲۶۰۶
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، همزمان با ایام محرم، جلسه اول سلسله نشست‌های سبک زندگی با موضوع ادب و سخنرانی زهرا وطنی‌پور در جمع بانوان بسیجی پایگاه مقاومت بسیج حضرت آسیه (س) سرخه برگزار شد.

زهرا وطنی پور طلبه سطح ۳ حوزه علمیه در تعریف ادب در کلام بزرگان دین گفت: امام علی (ع) می‌فرمایند: «هیچ زینت و ارثی مانند ادب نیست» و علامه حسن زاده می‌فرماید: «ادب یعنی نگهداشت حد هر چیزی» .

او افزود: از جلوه های ادب در کربلا می توان از حُر، حضرت زینب (س) در ماجرای شهادت فرزندان، حضرت عباس (ع) هنگام صدا زدن افراد، آب نخوردن و ادب در مقابل بزرگتر و پذیرش امر امام، سبقت غیرهاشمیان در جنگ، ادب امام در برابر دشمن نام برد. 

طلبه حوزه علمیه گفت: هرکس ادب در او فزونی یابد بدی‌هایش کم می‌شود و سبب بارور شدن عقل و بیداری قلب و جلب محبت امام خواهد شد.

وطنی پور در ادامه خاطرنشان کرد: ادب در آداب دینی و حضور مناسک، قرائت قرآن، شکر نعمت الهی و ادب در عبادات مثل نماز از جلوه های ادب در زندگی است. همچنین پرهیز از تبعیض و رفتار درست با مردم، احترام به پدر و مادر، احترام به فرزند و معلم، خوب شوهرداری کردن از مصادیق ادب در اعمال فردی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها