خبرهای داغ:
باید توجه داشت که قرض‌الحسنه یک موضوع فرهنگی و اعتقادی است و مهم‌ترین موضوع در قرض‌الحسنه رعایت مسائل شرعی است.
کد خبر: ۸۵۶۴۱۷۸
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان،مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت ؛ به مناسبت روز بانکداری اسلامی در جمع خبرنگاران اصفهان بااشاره به اینکه از ابتدا بانک‌داری اسلامی و بدون ربا جزء سرفصل فعالیت هایمان بوده است گفت: بانک قرض‌الحسنه رسالت به عنوان یک بانک تخصصی در زمینه قرض‌الحسنه فعالیت می‌کند و از این لحاظ تنها بانک قرض‌الحسنه خصوصی کشور محسوب می‌شود.

محمدحسین حسین‌زاده؛ بااشاره به اینکه نظام بانکی کشور به دنبال کاهش تعداد شعب است و تعداد زیاد شعبه در یک بانک به معنی بهبود خدمات آن بانک نیست اظهارداشت: اصل اساسی در قرض الحسنه، موضوعات فرهنگی است و موضوعات پولی و مالی در کنار آن قرار دارد، هم‌چنین جنبه دیگر قرض الحسنه، رعایت احکام شرعی است، به طوری که قرض الحسنه با رعایت جنبه‌های شرعی، قرض الحسنه است.

وی با بیان اینکه بانک قرض الحسنه رسالت، بانک تخصصی در حوزه بانکداری بدون ربا است، افزود: این بانک خصوصی هیچ فعالیتی به جز عقد سپرده‌ها در راستای قرض الحسنه ندارد.

حسین‌زاده ادامه داد: به دلیل اینکه هیچ مقلدی اعم از شیعه و سنی دچار مشکل نشود، همه قوانین بانک قرض الحسنه رسالت بر طبق فتوای تمام مراجع تقلید است. در قرض الحسنه نباید شرط غیرجایز وجود داشته باشد به این معنی که نباید برای پرداخت تسهیلات و وام، حسابی مسدود شود، بلکه باید طبق عملکرد حساب، وام به صاحب آن تعلق بگیرد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت، اجتماعی بودن را بعد دیگری از این بانک دانست و گفت: کسب و کارهای اجتماعی به منظور سودآوری ایجاد نشده‌اند، اما خصوصیت تمامی آنها، خودکفایی است. بانک قرض الحسنه رسالت در این راستا و در جهت انجام مسوولیت اجتماعی خود، تسهیلاتی را به افراد خودکفا پرداخت می‌کند.

وی سقف وام پرداختی را 20 میلیون تومان ذکر کرد و ادامه داد: بانک قرض الحسنه رسالت ازحدود سه سال پیش فعالیت خود را شروع کرده و هم اکنون 280 شعبه در سراسر کشور با سه میلیون و 300 هزار مشتری دارد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت: ساده سازی بحث‌های ضمانتی و وثیقه برای دریافت وام و هدایت نقدینگی به سمت کسب و کارهای خرد و خانگی از جمله برنامه‌های اصلی بانک قرض الحسنه رسالت است.

حسین‌زاده با بیان اینکه تمام سامانه‌های مبادله بانکی مانند چکاوک، پایا، ساپنا و ... در بانک قرض الحسنه رسالت فعال است، گفت: این بانک در اوایل سال 92 از نظر تراکنش بانکداری الکترونیک بین 34 بانک، رتبه آخر را کسب کرد، اما در حال حاضر 15 بانک را پشت سر گذاشته‌ است، هم‌چنین بانک قرض الحسنه رسالت از لحاظ تراکنش موفق در میان چهار بانک اول کشور قرار دارد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با تاکید بر اینکه وام مشروط، جایز نیست، گفت: اصل شیوه وام برای مردم باید به گونه‌ای باشد که مردم دچار مشکل نشوند، در این راستا در بانک قرض الحسنه رسالت، مبلغ و مدت پرداخت وام وابسته به عملکرد حساب است.

حسین‌زاده با بیان اینکه استان اصفهان استان نمونه در زمینه بهینه ساختن بانکداری اجتماعی است، افزود: بانک قرض الحسنه رسالت، همکاری تنگاتنگی را با معاونت علمی و تحقیقاتی ریاست جمهوری داشته و وام‌هایی را در سراسر کشور پرداخت کرده است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت، پیرامون صندوق‌های قرض الحسنه مشکل‌دار تحت پوشش بانک قرض الحسنه رسالت گفت: 35 صندوق قرض الحسنه مشکل‌دار با هماهنگی بانک مرکزی ساماندهی شدند و تمام وجه مردم پرداخت شد. این بانک حدود 27 هزار سهامدار دارد که 50 میلیارد تومان سرمایه اولیه برای تاسیس بانک را تامین کرده‌اند.

هم‌چنین مدیر شعب بانک قرض الحسنه رسالت استان اصفهان با بیان اینکه 125 هزار نفر در استان اصفهان در این بانک سپرده‌گذاری کرده‌اند، اظهار کرد: بانک قرض الحسنه رسالت در استان اصفهان 12 شعبه دارد که هشت شعبه آن در شهرستان‌های کاشان، نجف آباد، زرین شهر و خمینی شهر و چهار شعبه آن در شهر اصفهان قرار دارند.

ابراهیم مسکین افزود: حدود دو سال است که در استان اصفهان سرویس‌دهی خدمات بانک قرض الحسنه رسالت انجام می‌شود و هدف اصلی بانک ترویج فرهنگ قرض الحسنه است.

انتهای پیام/63055/

ارسال نظرات