خبرهای داغ:
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان خبر داد:

کاهش 35 درصدی حوادث کار در استان اصفهان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: در سال گذشته حوادث ناشی از کار در میان کارگران تا 35 درصد کاهش یافت و همچنین شاهد کاهش 39 درصدی حوادث منجر به فوت کارگران بودیم.
کد خبر: ۸۶۶۸۰۴۹
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامعلی قادری افزود: کل فوت شدگان ناشی از حوادث کار در سال 93 و 94 همگی مرد بوده اند و بیشترین آمار مربوط به سقوط از ارتفاع تعلق دارد.

وی یادآور شد: رسیدگی به حدود ۲۸ هزار دادخواست در بخش کارگری و کارفرمایی استان از توفیقات مهم این اداره کل طی چند سال گذشته است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان توجه به مطالبه مقام معظم رهبری در دو موضوع حمایت از «تولید داخل» و « اشتغال و رفع بیکاری» و دستورالعمل ۷ ماده‌ای رئیس جمهور به عنوان مصوبات شورای عالی اشتغال که مستقیم به مأموریت اداره مرتبط می شود را مهم برشمرد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با توجه به آثار و تبعات اجتماعی بیکاری از جمله افزایش سن ازدواج و آمار طلاق از مجموعه مدیریت اشتغال ، درخواست کرد با نگاه علمی نسبت به استفاده از فرصت‌ها و شناسایی تهدیدها در این حوزه برنامه‌ریزی کنند.
قادری خاطر نشان کرد: طبق آمار نرخ میانگین بیکاری استان اصفهان 2.5 درصد نسبت به متوسط میانگین کشوری بیشتر است.

وی در ادامه افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه کارگری در کشور عدم امنیت شغلی است که باعث عدم آرامش روح و روان آنها خواهد شد، بنابراین انگیزه کار و تلاش گرفته شده و تولید تضعیف می‌شود؛ اگر قرار است تولید در کشور به صورت واقعی انجام شود باید به آرامش و امنیت کارگران توجه بیشتری شود.

قادری گفت: ارتقای وضعیت معیشتی کارگران از دیگر اقدامات مهمی است که باید پیگیری و چاره‌اندیشی شود به طوری که افزایش سهم دستمزد در هزینه‌های تولید و قیمت تمام‌شده کالاها تأثیر نگذارد و در مقابل هیچ فشاری از کاهش هزینه‌های تولید به معیشت کارگران وارد نشود.

وی گفت: نهاد خانواده در جامعه کارگری به خطر افتاده و بسیاری از خانواده ها بدلیل نداشتن ثبات شغلی از هم پاشیده شده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان ، شرکت های پیمانکاری را از دیگر دغدغه های کارگران دانست و گفت: بسیاری از این شرکت های پیمانکاری، دلال هایی بیش نیستند و نیروهای کار خود را بصورت پیمانکاری جذب می کنند و حق و حقوق آنها را نمی پردازند.

وی با اشاره به لزوم ایمن‌سازی محیط کار برای کارگران ادامه داد: کارگران باید امنیت در کار خود داشته باشند و شرایط ایمنی در محل کار آن‌ها فراهم شود؛ خوشبختانه حوادث ناشی از کار در میان کارگران تا 35 درصد کاهش یافت و همچنین شاهد کاهش 39 درصدی حوادث منجر به فوت کارگران بودیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنیم تا کارگروهی متشکل از همه دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری و جلوگیری از حوادث کارگری شکل گیرد تا حوادث کارگری که منجر به جراحت و یا خدای‌ناکرده فوت کارگران می‌شود به حداقل میزان خود کاهش یابد.

ارسال نظرات