خبرهای داغ:
دبیر انجمن صنفی مرغ گوشتی اصفهان:

قیمت مرغ در ۵ روز اول ماه رمضان گران می شود

دبیر انجمن صنفی مرغ و گوشتی اصفهان گفت: قیمت مرغ در ۴ تا ۵ روز اول ماه مبارک رمضان افزایش نسبی خواهد داشت.
کد خبر: ۸۶۸۷۹۹۲
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، بهزاد پاکزاد با اشاره به وضعیت تولید مرغ و شرایط بازار در آستانه ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: قیمت مرغ پس از یک تصاعد قیمت مقطعی به قیمت اولیه خود بر می‌گردد.

وی بیان داشت: در حال حاضر شاهد یک آشفته بازار در عرصه تولید مرغ هستیم به طوری که در این میان تنها تولید کنندگان در حال ضرر و زیان هستند.

دبیر انجمن صنفی مرغ و گوشتی اصفهان اعلام کرد: بیش از دو سال است که صنعت مرغ به گِل نشسته است و هم‌اکنون مرغ‌داران ما ضررهای سنگین می‌دهند.

وی اشاره کرد: در صورتی که به مرغدار اختیاراتی واگذار کنند می‌توانیم، تولید فعلی را مدیریت کنیم.

پاکزاد با اشاره به اینکه تشکل‌های صنفی تولید کننده مرغ، شیر بی یال و دم هستند و هیچ گونه اختیاراتی در عرصه مدیریت ندارند، اعلام کرد: ساماندهی وضعیت مرغ دیگر از عهده جهاد کشاورزی خارج است و این مسئله را باید مجموعه حاکمیت حل کند.

وی گفت: اگر می خواهیم مرغ ارزان قیمت به مردم بدهیم باید تولید مافیایی که در بخش واردات مرغ وجود دارد، را از بین برد.

دبیر انجمن صنفی مرغ و گوشتی اصفهان گفت: اصفهان که روزی بزرگترین تولید کننده مرغ در سطح کشور شناخته شده بود و مرغ باکیفیت به سطح بازار عرضه می‌کرد امروز به دلیل شکل گیری شرکت‌های بزرگ مالک که تسهیلات زیادی با امکانات جدیدی به آنها دادند و اکثر این شرکت‌ها در شمال کشور قرار دارد و سبب نابسامانی در وضعیت تولید مرغ شدند.

وی گفت: در شهر اصفهان بالای دو هزار مرغداری داریم که با ۵۰ درصد متوسط کار می‌کنند و به شکل تعطیل یا نیمه تعطیل فعالیت می‌کنند و اگر چهار بار در سال جوجه ریزی داشتیم الان به دو بار در سال رسیده است.

پاکزاد گفت: در اصفهان هر ماه بیش از شش میلیون و ۷۰۰ جوجه ریزی باید انجام شود و این در حالی که امروز به شش میلیون رسیده است.

ارسال نظرات