خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی:

روزانه‌ ۱۲ اخطار به هواپیماهای اطراف مرز هوایی کشورمان می‌دهیم

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی گفت: ما در هر روز به طور متوسط ۱۲ اخطار به هواپیماهای اطراف مرز هوایی کشورمان داریم و به طور کامل آماده دفاع از تمام مرز‌های ایران اسلامی هستیم.
کد خبر: ۸۷۳۶۴۴۸
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیجازاصفهان، سرتیب دوم اباذر جوکار فرمانده پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی امروز در سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی در جمع خبرنگاران با اشاره به وظیفه گسترده رسانه‌ها اظهار داشت: خبرنگارانی که در کشور ما مشغول به فعالیت هستند در همه بخش‌ها در حوزه‌های مختلف کار می‌کنند و همچنین برای برطرف کردن خواست‌های مردم خطرهای زیادی را به جان می‌خرند، به همین دلیل نیز اصحاب رسانه در بین مردم کشور و مسئولان بسیار عزیز هستند.

وی افزود: مردم نیز از اصحاب رسانه انتظار دارند در روند توسعه جامعه تاثیر مثبتی داشته باشند و اخبار سراسر جهان را به خوبی انعکاس دهند. در گذشته شاید امکانات و خبرگزاری‌ها به صورت محدود در کشور وجود داشت ولی اکنون به لطف خداوند امکانات به خوبی در اختیار خبرنگاران قرار دارد و انتظار می‌رود که اخبار به موقع و همچنین با بهترین کیفیت انعکاس داده شود.

دشمن درصدد ایجاد اختلال در سیستم‌های رسانه‌ای ایران است

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شهید نصراصفهانی گفت: مردم کشور ما جزء سیاسی‌ترین مردم دنیا بوده و این نیز به دلیل پوشش خوب رسانه‌ها از اخبار در سطح بین‌المللی و کشور است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید راه شهدای خبرنگار را در فعالیت خود در پیش بگیرند، افزود: یکی از حصارهایی که دشمن در جنگ نرم با آن مقابله می‌کند و در صدد خدشه به آن است سیستم‌های خبری و فعالیت رسانه‌های ما است، اصلی‌ترین دستگاه جنگ‌نرم را می‌توان رسانه‌های کشور نام گذاشت، به همین دلیل است که دشمنان جمهوری اسلامی ایران با هزینه‌های فراوان به فکر ایجاد اختلال در این سیستم بوده و قصد دارند که خبرنگاران ما را از راه اصلی خود باز کنند.

امیر جوکار افزود: جنگ‌نرم بیشترین توان دشمن را شامل می‌شود و موثرترین بخشی که می‌تواند در مقابل آن ایستادگی کند حوزه رسانه است. خبرنگاران ما باید در حوزه مطبوعات و رسانه بصیرت لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: آسیب‌های مربوط به بخش رسانه نیز باید بسیار کم‌تر از گذشته شود و همچنین مسئولان نیز باید به حوزه مطبوعات و رسانه‌ها نیز توجه بهتری داشته باشند. در عرصه رسانه‌ها باید آزاد‌اندیشی، نیک‌اندیشی و عشق وجود داشته باشد که به لطف خداوند در کشور ما نیز وجود دارد، تلاش بر این است که خوبی‌ها و نکات مثبت نظام جمهوری اسلامی به مردم انتقال پیدا کرده و همینطور ناهنجاری‌ها نیز مورد بررسی قرار گیرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی با بیان اینکه دهم شهریور ماه سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی شهید نصراصفهانی است، خاطرنشان کرد: یکی از تهدید‌ها علیه کشور ما در حوزه هوا فضا و به صورت فرامنطقه‌ای بوده است و به همین دلیل پدافند هوا‌ و ‌فضا نقش مهمی در جنگ‌های امروزی دارد.

وی ادامه داد: نگاه بلند مقام معظم رهبری در تشکیل پدافند هوایی موثر بوده است، به دلیل این که باید سازمانی متولی اصلی حفاظت از حوزه هوا و فضا در کشور باشد و اولویت اول حوزه دفاعی کشور نیز حوزه هوا و فضا است، بنابراین با توجه به اهمیت حوزه هوا و فضا در دهم شهریور ماه 1387 مقام معظم رهبری دستور تشکیل قرارگاه پدافند هوایی را مقرر کردند.

آسمان ایران امن‌ترین آسمان میان کشورهای غرب آسیاست

امیر جوکار افزود: براساس تشکیل قرارگاه پدافند هوایی به شکل جدید، بخشی از پدافند هوایی، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود و بخشی از آن تحت عنوان پدافند هوایی سپاه ‌پاسداران نام دارد، باید زیر نظر یک دستگاه مورد مدیریت قرار می‌گرفت.

وی اضافه کرد: قبل از سال 1387 سیستم مشترکی به نام قرارگاه پدافند هوایی وجود نداشت ولی در سال 1387 و به دلیل اهمیت حوزه هوافضا و تهدیدات جدی باید چنین اقدامی صورت می‌گرفت، به لطف خداوند با گذشت 8 سال از تشکیل قرارگاه پدافند هوایی ماموریت به خوبی انجام شده و مهم‌ترین مسئله که موضوع بازدارندگی بوده را توانست به خوبی انجام دهد.

فرمانده پدافند هوایی شهید نصراصفهانی با اشاره به امنیت بسیار خوب ایران اسلامی گفت: آسمان ایران جزء امن‌ترین آسمان‌های دنیا و همینطور امن‌ترین آسمان در منطقه غرب آسیاست. با همه مشکلات و اتفاقاتی که در کشورهای همسایه ما رخ می‌دهد ولی به لطف الهی، ایران کشوری بسیار امن است و این اتفاق به جز با یکپارچگی در قرارگاه پدافند هوایی صورت نگرفته است، هر چه بیشتر زمان از تشکیل این قرارگاه می‌گذرد به اهمیت تشکیل آن و همینطور بصیرت بسیار بالای مقام معظم رهبری بیشتر آگاه می‌شویم.

وی افزود: یکی از عمده‌ترین وظایف خبرنگاران ارائه نقش قرارگاه‌ پدافند هوایی در امنیت کشور برای مردم است، معرفی پدافند هوایی سبب می‌شود که انگیزش افراد برای جذب به این پدافند نیز بیشتر شود و بهتر با آن آشنا شوند، ما در هر روز به طور متوسط 12 اخطار به هواپیماهای اطراف مرز هوایی کشورمان داریم و به طور کامل آماده دفاع از تمام مرز‌های ایران اسلامی هستیم.

سرتیب دوم جوکار با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی گفت: ما از مرز‌ها و ملت ایران دفاع می‌کنیم و دفاع از مردم ایران هیچ تهدیدی برای کشورهای دیگر نیست، سیستم دفاعی ما هر چقدر هم قوی شود بازهم تنها سیستم دفاعی بوده و برای دفاع از کشور ایران است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات