مسئول سازمان بسیج رسانه گیلان خبر داد

مطالبه "پیام 18 ماده ای" رهبر در خصوص انتخابات از مسئولان توسط خبرنگاران گیلانی

مسئول سازمان بسیج رسانه گیلان از مطالبه سیاستهای کلی انتخابات در "پیام 18 ماده ای" امام خامنه ای در خصوص انتخابات از مسئولان توسط خبرنگاران این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۵۹۸۴
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳

به گزارش بسیج رسانه گیلان، محسن جعفری در نشست با جمعی از مدیران رسانه های گیلان با بیان اینکه رسانه ها نقش مهمی را در تبیین مسائل جاری و ارتقای بصیرت جامعه دارند، اظهار کرد: ابلاغ سیاستهای کلی انتخابات توسط مقام معظم رهبری که حاوی 18 ماده است باید توسط رسانه ها از مسئولان مطالبه گری شود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر ممنوعیت استفاده از حمایت و امکانات بیگانگان اعم از مالی و تبلیغاتی توسط نامزدها و احزاب و برخورد به‌موقع دستگاه‌های ذی‌ربط، تاکید دارند، افزود: ایشان بر پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی و هرگونه اقدام مغایر قانون، منافع ملی، وحدت ملی و امنیت ملی و رسیدگی سریع و خارج از نوبت حسب مورد به آنها به‌ویژه جرایم امنیتی، مالی و تبلیغاتی و اقدامات تخریبی ضد داوطلبان. نیز تاکید فرمودند.

مسئول سازمان بسیج رسانه گیلان با تاکید بر اینکه انتخابات پویا، شایسته سالار و اصلح گزین توسط ملت، انتخابات قانون مدار و عدالت محور  از مطالبات امام خامنه ای در ابلاغ سیاستهای کلی انتخابات است،گفت: سیاستهای کلی انتخابات که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده، سبب پیشرفت در حوزه سیاسی و به ویژه کارآمدتر کردن نظام انتخاباتی در کشور است.

جعفری، تعیین حدود و نوع هزینه‌ها و منابع مجاز و غیرمجاز انتخاباتی، شفاف‌سازی منابع و هزینه‌های انتخاباتی داوطلبان و تشکل‌های سیاسی و اعلام به مراجع ذی‌صلاح و اعمال نظارت دقیق بر آن و تعیین شیوه و چگونگی برخورد با تخلفات مالی را از دیگر مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه انتخابات عنوان و خاطرنشان کرد: با اجرای سیاستهای کلی انتخابات زمینه حضور حداکثری آگاهانه مردم نیز بیش از پیش فراهم می شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نشستهای بصیرتی اصحاب رسانه گیلان، گفت: بسیج رسانه این نشستها را با اهداف فرهنگی، آموزشی و بصیرتی برگزار می کند.

مسئول سازمان بسیج رسانه گیلان افزود: این سازمان با برگزاری دوره طرح ولایت و دوره آموزشی خبرنگاری از مجموعه های پیشتاز در حوزه بصیرتی و آموزشی اصحاب رسانه در گیلان است.

جعفری با اشاره به برگزاری جشنواره رسانه ای ابوذر گیلان، تصریح کرد: به همت فعالان رسانه ای استان از سازمانهایی بودیم که زودتر از سایر استانها این جشنواره را در مرحله استانی برگزار کردیم.

وی ارتقای سواد رسانه اقشار مختلف را از اهداف سازمان بسیج رسانه دانست و تصریح کرد: آگاه سازی مردم از خط خبری رسانه های بیگانه و اهداف شوم آنان با ارتقای سواد رسانه ای محقق می شود.

به گزارش روابط عمومی بسیج رسانه گیلان، در این نشست پیرامون برنامه های آتی بسیج رسانه با حضور مدیران تعدادی از رسانه ها تبادل نظر شد.

پایان/

ارسال نظرات