خبرهای داغ:
رییس کمیته مشارکت های مردمی شورای مواد مخدر شهرستان اردستان

سن اعتیاد به شدت درحال کاهش است

حسن فخرل رییس کمیته مشارکت های مردمی شورای مواد مخدر شهرستان اردستان در گفتگو با پایگاه خبری اردستان نیوز گفت:دشمن مي خواهد كه جوانان ما بي تفاوت وبي رگ ،بي اعتنا ودل سپرده به شهوات ، غرق در فساد ومـــواد مخـدر باشند.
کد خبر: ۸۷۷۰۷۷۲
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردستان،رییس کمیته مشارکت های مردمی شورای مواد مخدر شهرستان اردستان  افزود:رقم سیاه بزهکاری در جرایم و به ویژه مواد مخدربالاست و همه معتادان  ابتدا ازمصرف  سیگار شروع کرده اند.

وی تصریح کرد:  بیش از ۵۰ درصد معتادین بین ۱۷ تا ۳۰ ساله هستند و سن اعتیاد به شدت در حال کاهش است و میزان خشونت در جوانان و به ویژه معتادان به مواد صنعتی بیشتر است.

رییس کمیته مشارکت های مردمی شورای مواد مخدر شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد مجرمان معتاد هستند و انگیزه غالب سارقان تامین مواد نئشه آور است.

وی اعتیاد را عامل بیماری بیش از ۷۰ درصد مبتلایان به ایدز و هپاتیت،محکومیت ۶۰ درصد  از مجرمان، ۸۰درصد از خوددرصد کشی و دیگرکشی، خشونت، فحشا و سرقت ها ،۵۵ درصد طلاق ها و۶۵ درصد کودک آزاری و همسرآزاری ها عنوان کرد.

وی از علل فردی گرایش به سمت مواد را کمبود اعتماد بنفس ،تمایل به اعمال زشت و خلافکارانه،  بیماریها و اختلالات جسمی و روانی،کنجکاوی،  غرور کاذب،نداشتن قدرت نه گفتن،ازدواجهای ناموفق وبیکاری دانست و افزود:تبعیض بین فرزندان، مشاجره و اختلاف بین والدین،خانواده نابسامان، رعایت نکردن مسائل اعتقادی و دینی،تربیت غلط وخانواده آسان گیر و خانواده سخت گیر نیز از علل های خانوادگی گریش به سمت مواد است.

ارسال نظرات