خبرهای داغ:
معاون وزیر راه و شهرسازی:

بافت تاریخی زواره نمونه بی بدیل مهندسی معماری فرهنگ و تمدن گذشته است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بافت تاریخی و ارزشمند شهر زواره نمونه بی بدیل مهندسی در فرهنگ و تمدن گذشته کشور است.
کد خبر: ۸۸۳۰۱۵۱
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردستان،محمد سعید ایزدی در حاشیه بازدید از بافت تاریخی شهر زواره افزود: بازدید از بافت ارزشمند و تاریخی و رفع مشکل های آن از اهداف سفر به این شهر است.
وی با بیان این که این شهر به دلیل بی توجهی زمان های گذشته به بناهای تاریخی دارای مشکل های زیادی است تصریح کرد: بافت تاریخی 36 هکتاری زواره یکی از مهمترین مجموعه های تاریخی، فرهنگی، مذهبی و اجتماعی است که کمتر جایی از کشور از آن بهره مند است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در این سفر مقرر شد تا پایان اسفند ماه سال جاری یک برنامه مشترک بین اداره های مرتبط از جمله شهرداری ، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، راه و شهرسازی، فرمانداری و دیگر دستگاه ها نسبت به تهیه طرح و برنامه عملیاتی روشن اقدام و به تائید مقامات مسئول رسانده و تا 6 ماه آینده آن را اجرایی کنند.
ایزدی در خصوص تقویت و حضور مردم در اجرای این طرح گفت: دولت ضمن پرداخت تسهیلات، بسته های تشویقی نیز توسط شهرداری به متقاضیان ارائه می دهد.
معاون وزیر راه و شهرسازی از پرداخت تسهیلات مقاوم سازی 200 میلیون ریالی با کارمزد 4 درصد و وام نوسازی 300 میلیون ریالی با کارمزد 12درصد و تسهیلات خرید مسکن از صندوق یکم با کارمزد 8 درصد و وام ودیعه مسکن نیز خبر داد.

ارسال نظرات