خبرهای داغ:
معاون حقوقی و مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات نامه نماینده مردم شریف شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار در دوره های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی را به معاون فنی و حسابرسی امور عمومی و اجتماعی ارجاع داد.
کد خبر: ۸۹۷۴۴۶۵
|
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹

به گزراش خبرگزاری بسیج:یکی از اقدامات ماندگار آقای حاجی در دوران نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی در راستای کمک به اقشار ضعیف جامعه قانونی نمودن افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تا متوسط ۲۰ درصد حد اقل دستمزد مصوب شورای عالی کار موضوع ماده (۷۹) قانون برنامه ششم توسعه کشور بود.
حاجی در دفاع از این ماده لایحه برنامه ششم ضمن ابراز شرمندگی از مستمری بسیار پایین مددجویان با طرح این سوال که چگونه می شود با ماهی ۶۰ هزار تومان می توان زندگی کرد؟ گفت: این مبلغی که به یک مدد جو داده می شود، با این وضعیت معیشتی که داریم، با قیمت گوشتی که داریم، با قیمت حبوباتی که داریم، آیا فقط پول نانش می شود؟ پنیر هم نخورد، خورشت هم نخورد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به دنبال پیگیری هایی که منجر به قانون افزایش مستمری این قشر ضعیف شد پس از گذشت ۸ ماه از مصوب شدن در نامه ای از دیوان محاسبات کشور خواست اقدامات صورت گرفته دراین خصوص را اعلام نماید.
صادق متنی نژاد در نامه خود به داودی ضمن اشاره به نامه مورخ ۲ آبان ۹۶ آقای حاجی در خصوص افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی موضوع ماده (۷۹) قانون برنامه ششم توسعه کشور آورده است: گزارشی جامع تهیه و نتیجه اقدامات صورت گرفته را ارائه نمایید.
در ماده ماده ۷۹ قانون برنامه ششم چنین آمده است:
دولت موظف است در طول اجرای قانون برنامه علاوه بر پرداخت یارانه فعلی، هرسال حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی را متناسب با سطح محرومیت بر مبنای متوسط بیست درصد (۲۰%) حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار، در چهارچوب بودجه سنواتی و از محل درآمد قانون هدفمندکردن یارانه‌ها با حذف خانوارهای پردرآمد و درج ردیف مستقل در جدول موضوع ماده (۳۹) این قانون، از طریق دستگاههای مذکور پرداخت نماید.

ارسال نظرات