خبرهای داغ:
محمدی
بوی اسفند، بوی یاس، کاروانی که در راه است ...
استان اصفهان میزبان 50 شهید غواص خط شکن، گمنام و چند شهید مدافع حرم می شود.
کد خبر: ۸۵۵۰۲۲۲
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان، اگر کمی با دقت به تاریخ اصفهان نگاه کنیم روزهایی هستند که مردم اصفهان جوانان شهید خود را با شکوه خاصی تشییع کردند، 25 آبان ماه یکی از آن روزهای ماندگار تاریخ اصفهان است که پیکر پاک و مطهر 370 شهید عملیات محرم در سال 1361 به دست مردم اصفهان تشییع شد.

روزها یک به یک می گذرد و هر از چندگاهی مردم اصفهان، میزبان چند کبوتر خونین بال گمنام و یا مدافع حرم هستند، اما اکنون قرار است کاروانی به وسعت 48 شهید آسمانی غواص وارد این استان شهید پرور شود تا تقویم اصفهان باری دیگر برای ورود این کاروان آسمانی روزشماری کند.

شاید بتوان حدس زد که روز تشییع این کبوتران دست بسته در استان اصفهان به یک روز تاریخی برای مردم اصفهان تبدیل شده و در برگ زرین دیگری در تاریخ اصفهان رقم بخورد.

سردار مجتبی شیروانیان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در تشریح جزئیات تشییع شهدای غواص و خط‌شکن اظهار کرد: استان اصفهان 15 مردادماه میزبان ۴۸ شهید غواص و خط‌شکن خواهد بود.

وی افزود: از این جمع، پیکر مطهر ۱۸ تن از شهدا احراز هویت شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: کاشان نخستین شهری است که میزبان کاروان شهدای غواص و خط شکن خواهد بود.
وی افزود: کاروان شهدا طی چهار روز از شهرهای مختلف استان اصفهان عبور خواهد بود و بعدازظهر 19 مرداد پیکر مطهر شهدا با استقبال مردم وارد شهر اصفهان خواهد شد.
شیروانیان با بیان اینکه شب وداع با شهدا در شب شهادت حضرت امام صادق(ع) در گلستان شهدای اصفهان برگزار خواهد شد، گفت: صبح بیستم مردادماه شهدا در شهر اصفهان تشییع و پس از آن تعدادی از پیکر شهدا برای خاک‌سپاری به شهرهای مختلف اعزام خواهد شد.
وی همچنین یادآور شد: شهدای گمنام در هشت نقطه از استان به خاک سپرده خواهند شد.
شهدای گمنام در شهرهای امیرآباد (از توابع شهرستان نجف آباد)، بافران (از توابع شهرستان نائین)، ذوب‌آهن اصفهان، محله‌های عاشق‌آباد و نصرآباد اصفهان، شهر خوراسگان، شهرک شهید نامجو صنایع دفاع و شهر دستگرد (از توابع شهرستان برخوار) به خاک سپرده خواهند شد.

مراسم تشییع شهدای غواص در اصفهان از ساعت 17 عصر روز دوشنبه نوزدهم مردادماه از میدان امام(ره)؛ ابتدای خیابان حافظ آغاز شده و کاروان شهدا طی عبور از چهارراه شکرشکن، خیابان احمدآباد، میدان احمدآباد و خیابان بزرگمهر به سمت گلستان شهدا حرکت می‌کند.

این تعداد از شهدا جزء شهدای غواص و خط شکن عملیات کربلای ۴ هستند که در یک گور دسته جمعی در منطقه ابوفلوس تفحص شده اند.


۸ اردیبهشت ماه سال جاری پیکر مطهر ۲۷۰ شهید دفاع مقدس، از طریق مرز شلمچه وارد کشور شد. این شهدا با تلاش کمیته جستجوی مفقودین در عملیات تفحص در جنوب عراق فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبیدات کشف شدند. پیکر مطهر این شهدا در ۲۶ خرداد ماه با استقبال بی‌نظیر مردم در تهران تشییع شد. این مراسمتشییعبیش از ۵ ساعت به طول انجامید. از یک ماه پیش تا کنون مراحل شناسایی هویت آنان در حال انجام است. هویت بالغ بر ۵۰ شهید از این شهدا تاکنون شناسایی شده است.

عصر امروز نیز اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان اسامی 9 شهید غواص اصفهانی و 2 شهید غواص کاشانی را منتشر کرد.

اسامی این شهدا به شرح زیر است:

1.منوچهر خراط؛ نام پدر: رحمت‌الله؛ کاشان

2.محمد قاراخانی؛ نام پدر: عبدالخلیل؛ اصفهان

3.زهیر ترکان؛ نام پدر: صفر؛ اصفهان

4.علیرضا جمشیدی خوزانی؛ نام پدر: علی؛ اصفهان

5.حمید مسائلی؛ نام پدر:سیف‌الله؛ اصفهان

6.ابوالفضل لِسان؛ نام پدر: شهاب‌الدین؛ کاشان

7.محمدجواد زمانی؛ نام پدر: صفرعلی؛ اصفهان

8.حمیدرضا صغیرا؛ نام پدر:عباسعلی؛ اصفهان

9.غلامرضا مظاهری طالخونچه؛ نام پدر: ناصر؛ اصفهان

10.حسین رفیعی؛ نام پدر:عبدالله؛ اصفهان

11.رسول رمضانی؛ نام پدر: حسینعلی؛ اصفهان


همچنین سردار مجتبی فدا در مراسم اختتامیه هفتمین دوره آموزشی طرح ولایت با اشاره به ورود کاروان شهدای غواص به استان اصفهان، گفت: سه تن از شهدای مدافع حرم نیز در ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) در اصفهان تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام / 6304 /


ارسال نظرات