خبرهای داغ:
زهرا نصیری
در حال حاضر در آموزش و پرورش استان اصفهان در دوره متوسطه دوم با مازاد نیرو و در دوره ابتدایی و متوسطه اول با توجه به اضافه شدن پایه نهم با کمبود نیرو مواجه هستیم وکمبود نیرو در مدارس ابتدایی بسیارمشهود است
کد خبر: ۸۵۶۶۵۵۵
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان،معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره ثبت‌نام اتباع خارجی در مدارس، در حال حاضر حدود 50 هزار نفر از اتباع خارجی در مدارس این استان ثبت‌نام شده‌اند.

رحیم محمدی ؛در نشست مطبوعاتی پروژه مهر گفت: در سال تحصیلی جدید در حوزه دانش‌آموزی حدود 89 درصد از دانش‌آموزان در سامانه سناد ثبت شده‌اند که این آمار در دوره‌های ابتدایی اول و دوم بالای 95 درصد است و مابقی دانش‌آموزان نیز پس از اعلام نتایج امتحانات شهریور ماه در مدارس ثبت‌نام خواهند شد.

وی با اشاره به کمبود نیرو و فضای فیزیکی در آموزش و پرورش ابراز داشت: در حال حاضر در آموزش و پرورش استان اصفهان در دوره متوسطه دوم با مازاد نیرو و در دوره ابتدایی و متوسطه اول با توجه به اضافه شدن پایه نهم با کمبود نیرو مواجه هستیم وکمبود نیرو در مدارس ابتدایی بسیارمشهود است.

وی با تاکید بر اینکه در هر مدرسه با توجه به جمعیت شهر و یا روستا سقف ثبت‌نام در هر کلاس تعریف می‌شود، افزود: بالاترین سقف ثبت‌نام دانش‌آموزان در کلاس‌های دوره ابتدایی ۳۵ نفر است و این ثبت‌نام به صورت هوشمند کنترل می‌شود تا دانش‌آموزی مازاد بر سقف تعیین شده در کلاس‌ها ثبت‌نام نشود.

محمدی راهکارهایی که برای حل این مشکلات مورد استفاده قرار گرفته است را تشریح کرد و گفت: برای حل این مشکلات اقداماتی مثل ادغام کلاس‌ها، ادغام مدارس روستاهای نزدیک به هم و ... صورت گرفته است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: این سیاست‌ها با دو خط قرمز روبه‌‌رو بوده است؛ اول این‌ که هیچ دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند و دوم این‌ که سقف کلاس‌ها از حد معینی بیشتر نشود.

وی افزود: همچنین با توجه به ادغام برخی مدارس روستایی 5 میلیارد تومان جهت ایاب و ذهاب دانش‌آموزان اختصاص یافته است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره ثبت‌نام اتباع خارجه در مدارس خاطر نشان کرد: با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره ثبت‌نام اتباع خارجی در مدارس، در حال حاضر حدود 50 هزار نفر از اتباع خارجی اعم از بامجوز و بی‌مجوز در مدارس استان ثبت‌نام شده‌اند.

محمدی در پایان با ارائه آمار پوشش تحصیلی در اصفهان بیان داشت: اصفهان یکی از استان‌های برتر کشور در پوشش تحصیلی است که این پوشش در دوره ابتدایی اول 98 درصد، متوسطه اول 97 درصد و متوسطه دوم 90 درصد است.

انتهای پیام/63055/

ارسال نظرات