خبرهای داغ:
زهرا نصیری
معاون پژوهش، آموزش و پرورش استان اصفهان:
کمبود نیرو و مازادنیرو در مقاطع مختلف تحصیلی اصفهان موازنه ندارد.
کد خبر: ۸۵۶۶۵۵۷
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان،معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اصفهان درمقاطع مختلف تحصیلی ۵هزار و ۱۰۷ نفر کمبودنیرو و ۱۴۰۰نفر مازادنیرو دارد که در مجموع این استان ۳۷۰۷ معلم کم دارد.

اکبر پناهی ؛با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی بزرگ‌ترین چالش آموزش و پرورش استان اصفهان است، اظهار داشت: در حال حاضر با استفاده از نیروهای مازاد متوسطه دوم برخی از نیاز و کمبودهای مقطع ابتدایی و دوره متوسطه اول را جبران کرده‌ایم ضمن اینکه بیش از ۴۰۰ نفر از بازنشستگان استان درخواست ادامه فعالیت داده و کمک بزرگی به آموزش و پرورش کرده‌اند.

وی با انتقاد از اجرای طرح کارشناسی نشده ۳-۳-۶ در کشور گفت: برای مناسب‌سازی این طرح با بوم و نیاز آموزش و پرورش به ویژه در استان اصفهان زمانبندی زیادی را نیاز داریم.

پناهی ، با اشاره به کمبود یک‌هزار و ۳۹۳ آموزگار زن و یک‌هزار و ۸۲۴ آموزگار مرد در دوره متوسطه اول با توجه به اضافه شدن پایه نهم، افزود: این در حالی است که با توجه به حذف پایه دهم هزار و ۴۰۰ دبیر مازاد زن و مرد در مقطع متوسطه دوم داریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان اصفهان ۲۷۰ هزار دانش‌آموز در قالب ۱۳ هزار و ۹۵۰ کلاس وجود دارد، اضافه کرد: این در حالی است که در حال حاضر یک‌هزار و ۸۹۰ نیروی آموزشی در این مقطع تحصیلی کم داریم.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته و در زمان دولت دهم ورود نیروهای مشاوره به مدارس استان معضلات زیادی را به وجود آورده است، افزود: در حال حاضر ساماندهی این نیروها و همچنین کمبود نیروی انسانی در دیگر بخش‌ها مشکل‌آفرین شده است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه از سال تحصیلی ۹۲-۹۱ تاکنون در پایه‌های ششم، هفتم و هشتم با مشکلات کمبود نیروی آموزشی مواجه بودیم، ابراز داشت: این در حالی است که در سال جاری نیز کمبود نیروی پایه نهم به این مقاطع اضافه می‌شود.

انتهای پیام/63055/

ارسال نظرات