خبرهای داغ:
جهاد واقعی در اسارت معنا شد چراکه هر آزاده تلاش می‌کرد تا نهایت سعی خود را جهت خدمت به دیگران به کار گیرد.
کد خبر: ۸۵۶۶۹۸۶
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ،ضمن تقدیر از آزادگان عملیات خیبر (موصل 2) در استان اصفهان با بیان اینکه نام نصف جهان به حق زیبنده نام این استان است، گفت: نقش این استان آنقدر در 8 سال دفاع مقدس مهم بود که صدام می‌گفت من نمی‌دانم با ایران می‌جنگم یا اصفهان؟

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد درهمایش آزادگان عملیات خیبر اردوگاه موصل 2 که امروز درمجتمع دانشگاهی امیرالمومنین (ع) برگزارشد با تجلیل از آزادگان این عملیات به این مسله اشاره داشت که حضور آزادگان در مقابل دشمن پس از چند دهه اسارت نشان‌دهنده تداوم عزت، استقامت، خدمت، طهارت، ولایتمداری، حق‌مداری و ایستادگی در کنار یکدیگر در مقابل باطل است.

وی با تاکید به اینکه آزادگان در اردوگاه موصل 2 حسرت یک آه را بر دل دشمن گذاشتند و این همان معنای «اعزه علی الکافرین» است بیان داشت: ویژگی‌های برجسته آزادگان موصول 2 ولایتمداری آن‌ها بود که این ویژگی در رزمندگان برجسته و نماد عزت و اقتدار بوده است.

وی با اظهار اینکه جهاد واقعی در اسارت معنا شد چراکه هر آزاده تلاش می‌کرد تا نهایت سعی خود را جهت خدمت به دیگران به کار گیرد افزود:یکی از گهرهای گران‌بها و نایاب در اسارت وقت و زمان بود چرا که اسرا یا در حال خدمت ؛ آموزش تدریس؛ ورزش؛ اقامه نماز شب ؛ پرستاری از مریض یا زیر شکنجه بودند و یکی از دلایلی که افسردگی در اسارت نبود این بود که وقت خالی برای انان وجود نداشت.

نائب رئیس مجلس در ادامه صحبت های خود با اشاره به اینکه یکی از نیروهای بعثی گفته بود شما دراین اردوگاه یک جمهوری اسلامی دیگر به وجود آوردید و فقط یک پرچم ایران کم دارید چرا که آرمان‌ها و عقایدتان در اردوگاه حکم فرمانده است گفت: اسارت با واژه «الذله علی المؤمنین» همواره زنده و با نشاط بود و همبستگی در میان آزادگان موج می‌زد و هر آزاده می‌کوشید تا به دیگر آزادگان خدمت کند.

این نماینده مجلس با اشاره به جنگ روانی غربی و عربی علیه سردار سلیمانی با بیان اینکه سردار سلیمانی مایه مقاومت و مباهات کشورهای منطقه و ایران اسلامی است، ابراز داشت: سردار سلیمانی نیروی پرتوان کشور برای امت اسلام است که حتی عراق هم به او افتخار می‌کند لذا چنین خدمتگزارانی افتخاری بزرگ برای کشور هستند که ما برای آن‌ها آرزوی توفیق وسلامت داریم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یقین دارم خداوند به احترام شما آزادگان، بلا در عراق نازل نکرد و هنگامی بلا نازل شد که آخرین اسیر ما در عراق آزاد شد و سپس بلا بر صدام نازل گشت و این نشان‌دهنده برکت وجود شما در اردوگاه موصل بود.

وی تاکید کرد: خدا به احترام شما رزمندگان، جانبازان، آزادگان و شهدا بلا را بر ایران نازل نمی‌کند و این امنیت و عزت کشور ما به برکت شما خانواده‌های شهدا و پیکرهای مطهر آن‌ها است، لذا تا شما هستید این نعمات هست و این لطف پروردگار است.

حجت الاسلام ابوترابی در ادامه اضافه کرد: شعار مرحوم علی‌اکبر ابوترابی این بود که پاک باش و خدمتگزار؛ لذا آزادگان با پاکی اسیر شدند و با اوج طهارت آزاد گشتند.

وی تصریح کرد: در اسارت فرار معنایی نداشت چرا که معنای فرار این بود که همرزمان دیگر در سختی و فشار باشند و لذا ماندن آزادگان به ایمان بود که من می‌مانم تا دیگر آزادگان در آسایش باشند و امروز نیز ایران اسلامی با همین شعار زنده است و بایستی با خدمت به یکدیگر ملت ایران را از سختی نجات دهیم.

وی بااشاره به اینکه هم اکنون عزتمندی ملت ایران به برکت ایثارگری های آزادگان و خانواده های شهداست ادامه داد:امیدواریم روز به روز شاهد عزتمندی ایران در عرصه های اقتصادی ، فرهنگی واجتماعی باشیم و هر روز همبستگی ملت ایران و همدلی و هزبانی دولت و ملت و قوای سه گانه رادر جایگاهی که زیبنده آن است شاهد باشیم.

این نماینده مجلس درادامه ودر پاسخ به سوال عده ای از آزادگان درباره وضعیت اقتصادی چنین پاسخ داد:به دلیل تحریم های سخت و کاهش قیمت نفت در پایین ترین سطح ، وضعیت کشور های مصرف کننده انرژی نیز دچار بحران شده است و به همین جهت منابع دولت کاهش یافته است؛در این زمینه باید هزینه ها را مدیریت کرد تا با عزتمندی از این تحریم ها عبور کنیم.

حجت الاسلام ابوترابی بااشاره به اینکه کاهش جدی منابع دولتی وتنگاهها مسائل را دشوار کرده است گفت: از بودجه عمومی غیر اختصاصی سال جاری 230هزار میلیارد تومان بودجه عمومی کشور بوده است ؛که این عملکرد در سال 94 حداکثر190 هزار میلیارد تومان اختصاص است و 40 هزار میلیارد تومان این بودجه کاهش یافته است که در این زمینه نمایندگان پیگیر حل این مسله در مجلس هستند تا کمبود ها برطرف شود.

انتهای پیام/63055/

ارسال نظرات