خبرهای داغ:
یادواره شهید محمدرضا پورکیان فرمانده سپاه سوسنگرد و نخستین فرمانده شهید سپاه با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۷۸۲۰۵
|
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان،دبیر اولین یادواره گرامیداشت سردارشهید سپاه محمدرضا پورکیان گفت: این شهید فرمانده سپاه سوسنگرد و نخستین فرمانده شهید سپاه بود که مراسم بزرگداشت ایشان با حضور سردار سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام روز چهارشنبه 22 مهرماه سال جاری در گلستان شهدا برگزار می‌شود.

مسعود جهانگیری، تاکید کرد: با توجه به گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ارج نهادن به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس، یادواره نخستین فرمانده و سردار شهید سپاه پاسداران در عرصه نبرد، شهید محمدرضا پورکیان برگزار می‌شود.

جهانگیری افزود: سردار شهید پورکیان با پیروزی انقلاب اسلامی در کمیته انقلاب اسلامی عضویت پیدا کرد و پس از آن به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و جز جوانان رشید و جان برکف در عرصه دفاع از آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به زندگینامه این شهید ادامه داد: آن شهید متولد خوزستان بود و در ابتدا با حکم دریادار شمخانی به فرماندهی رامهرمز منصوب شد و سپس فرمانده دشت آزادگان شد و در مقابله رزمندگان اسلام در مواجهه با متجاوزین بعثی به شهر سوسنگرد به عنوان فرمانده سپاه سوسنگرد 31 روز پس از آغاز جنگ تحمیلی شهید شد.

وی با بیان اینکه شهید پورکیان در تاریخ 23 مهرماه سال 59 با ترکش گلوله تانک‌های مهاجم به شهر سوسنگرد به مقام شامخ شهادت نائل آمد، اذعان کرد: یادواره شهید پورکیان با اجرای مجری توانمند و جانباز محمد نظام اسلامی و آحاد مردم شهیدپرور برگزار می‌شود.

دبیر یادواره شهید پورکیان اضافه کرد: در این یادواره از مستند تلویزیونی «قهرمان تن و تانک» که سیره زندگی آن شهید را از زبان همرزمانش همچون دریادار شمخانی به تصویر کشیده شده رونمایی می‌شود.

وی تاکید کرد: خانواده این شهید در شاهین شهر اصفهان ساکن بوده و پیکر این سردار شهید در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شده است.

دبیر یادواره نخستین فرمانده شهید سپاه بیان کرد: تا کنون دو یادواره برای گرامیداشت یاد و خاطره این فرمانده گمنام در شهر رامهرمز برگزار شده است که امیدوار هستیم با برگزاری این یادواره، شهید پورکیان به خوبی به مردم معرفی شود.

وی تاکید کرد: برای گرامیداشت این شهید تمبر یادبودی نیز از ایشان تهیه شده است .

انتهای پیام63055/

ارسال نظرات